آخرین اخبار

10. تير 1395 - 17:41   |   کد مطلب: 5472
امام جمعه دیشموک گفت: دشمن اصلی ما آمریکا و رژیم صهیونیستی است آل‌سعود و آل‌خلیفه نوکران آنها هستند و هدف‌شان ایران‌هراسی و اسلام‌ هراسی است.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل امام جمعه دیشموک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز جهانی قدس است و روز قدس یادگار و ماندگار امام راحل عظیم‌الشان است.

 

وی گفت: گرچه اصطلاح قدس برای امروز آمده و نگاهها سمت ملت ستمدیده فلسطین است اما در حقیقت مراد و منظور حضرت امام  راحل این است ملت‌های مسلمان در چنین روزی و در حمایت از همدیگر به صحنه بیایند و امت اسلام در حمایت از مردم مظلوم علیه استکبار شعار بدهند و تنفر و انزجار خود را از مستکبران عالم و از صهیونیسم جهانی اعلام کنند و از  طرف دیگر پیمان، اتحاد وبرادری‌شان را به دیگران نشان بدهند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی گفت: امت اسلام به عنوان یک ملت پیشرفته و به عنوان یک اندیشه ناب از همه می‌خواهد که یک جبهه قوی را در دنیا در همه اعصار داشته باشند  و می‌خواهند که در جهت تقویت این جبهه همیشه، مسلمانها به فکر هم باشند و احساس دین و وظیفه کنند، هیچ وقت جاهایی کوتاه نیایند و فرصت به دشمنان ندهند که موجب ذلت بشود اما بدانید خواسته اسلام این است که مسلمانها در کمال ابهت و شکوه زندگی بکنند.

 

وی گفت: دو خط فکری که همیشه در طول تاریخ بشر وجود داشته است هم در طول تاریخ اسلام و هم قبل از آن زمان انبیاء و پیامبران الهی از جمله، خط سازندگی و راحت طلبی است و یک خط دیگر هم جهاد و مبارزه با ظلم و ظالم است.

 

امام جمعه دیشموک گفت: خط سازش و راحت‌طلبی مخصوص کسانی هستند که تمام تلاش‌شان بدست آوردن یک طعمه است تا  یک منبع درآمدی داشته باشند بخورند و بخوابند و کاری به کسی نداشته باشند و به فرموده شهید رمضان حضرت علی (ع) که در مورد اینها فرمود اینها کسانی هستند که هم‌شان علف‌شان هست و فقط دنبال شکمشان هستند.

 

وی اذعان کرد: خط دوم خط جهاد و مبارزه با فاسدان و ظالمان است و حضرت علی که تنها نمونه‌ای بارز از این افراد است، همه فکرش جهاد در راه خدا و در راه احیاء احکام خدا بود و دیگر ائمه اطهار هم همین راه را ادامه دادند و وظیفه ما این است که در برابر ظلم دفاع کنیم.

 

محمودی اصل گفت: ما به تاسی از اولیاء و بزرگان این راه را ادامه دهیم و این را باید بدانیم عدالت علی بود که باعث شهادت ایشان شد.

 

وی با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: در آستانه روز جهانی قدس به مصداق توصیه همه انبیاء مخصوصا آقا امیرالمومنین علی (ع) وظیفه اسلامی و انسانی ما است که برای حمایت از مظلومان عالم این روز جمعه را که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است به صحنه بیاییم.

 

محمودی‌اصل عنوان کرد: با توجه به شرایط ویژه‌ای که امروزه در منطقه وجود دارد و یک عده‌ای از نوکران حلقه به گوش صهیونیسم‌ها منطقه را به هم ریختند و امنیت و آرامش ملت‌ها را به هم زدند،بحرین، یمنی‌ها و دیگر کشورهای مسلمان را که اینجوری تحت فشار قرار داده‌اند وظیفه ما این است که به صحنه بیاییم و با حضور خود نشان دهیم که ما همیشه در صحنه هستیم.

 

وی گفت: در حقیقت دشمن اصلی ما به طرزهای مختلفی از ذهن ما فراموش خواهد شد و ما باید بدانیم راه‌اندازی داعش، و از طرف دیگری حاکمانی به نام‌های آل سعود و آل خلیفه که دربست و تمام قد در خدمت استکبار هستند و وجود و حضور اینها در منطقه باعث فراموش شدن دشمن اصلی خواهد شد، ما نباید با این برنامه آمریکا فریب دشمن را بخوریم و دشمن اصلی را از ذهن خود فراموش کنیم.

 

امام جمعه دیشموک گفت: در فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع سران کشورهای اسلامی که فرمودند متاسفم که به خاطر حضور داعش، اسرائیل از یادها رفت و از سر زبان افتاد.

 

وی گفت: دشمنان اصلی ما امریکا و اسرائیل خواهد بود و اینها مورچه‌های آنها و دست‌پرورده‌های آنها هستند و هدفشان اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی است.

 

محمودی‌اصل گفت: حضور ما در راهپیمایی روز جهانی قدس الزامی است و باید با برنامه‌ریزی خوبی تمهیدات لازم جهت برگزاری راهپیمایی باشکوهی بکار گرفته شود.

 

وی متذکر شد: با توجه به اینکه چنین مراسماتی توسط حجت‌الاسلام سیدغلام‌حسن درسته نماینده سازمان تبلیغات در منطقه صورت می‌گرفت و ایشان به جای دیگری انتقال داده شدند،  امیدوارم در هر جایی هست زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت کند و سلامت باشد و وظیفه ما این است که در چنین مراسماتی دستور دین مبین اسلام را در دشمنی با ظالم و حمایت از مظلوم انجام دهیم./فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک