آخرین اخبار

9. تير 1395 - 18:50   |   کد مطلب: 5465
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه خبر داد:
دستگیری و انهدام یک تیم حفاری اشیای عتیقه در دیشموک
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان کهگیلویه از دستگیری و انهدام یک تیم حفاری اشیای عتیقه در بخش دیشموک خبر داد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، سیاوش زمان رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه با اشاره به این موضوع که  تیم دستگیرشده با خود دستگاه فلزیابی همراه داشت که هر گونه حفاری و کاوش به قصد کشف اشیاء عتیقه را در سایتهای مختلف تاریخی امکان پذیر می ساخت، افزود: بر اساس اطلاعات واصله مبنی بر احتمال حفاری در یکی از بخش های دیشموک و قلعه ریسی ، موضوع در دستور کار یگان حفاظت اداره قرار گرفت.

 

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه بیا بیان اینکه با در نظر گرفتن مسائل حفاظتی و مراقبتی ، مسیرهای تردد احتمالی حفاران تحت پوشش قرار گرفت گفت: خوشبختانه با تلاش و همکاری بی وقفه مامورین یگان حفاظت و پرسنل محترم نیروی انتظامی پاسگاه اسفندان ، در نزدیکی یکی از روستاهای بخش دیشموک دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مامورین یگان حفاظت و پرسنل نیروی انتظامی پاسگاه اسفندان بخصوص فرماندهی این پاسگاه، اظهار داشت : خوشبختانه با تلاش شبانه روزی مأمورین از هر گونه اقدام مجرمانه در این خصوص جلوگیری بعمل آمد .

 

زمان حفاری با هر وسیله ای به قصد بدست آوردن اشیاء عتیقه و آثار تاریخی را مطلقاً ممنوع و جرم توصیف کرد و تأکید کرد: در صورت مشاهده چنین جرایمی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قاطعانه با افراد متخلف و همچنین افرادی که اقدام به حمل و نقل ، خرید و فروش و استفاده از دستگاه فلزیاب می نمایند برخورد خواهد نمود.

 

شایان ذکرست که قریب به دوسال از زمان مسئولیت مهندس زمان  در شهرستان کهگیلویه ۵۲ گروه حفاری غیرمجاز آثار تاریخی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند .

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک