آخرین اخبار

29. خرداد 1395 - 20:42   |   کد مطلب: 5413
رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه به ضرورت غلبه بر بیماری دیابت اشاره کرد و گفت: بیماری دیابت در جوامع شهری به دلیل عدم تحرک رو به افزایش است و با انجام حرکات روزانه و منظم ورزشی می‌توان از دیابت پیشگیری کرد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، محمد هاشم طاعتی رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه به ضرورت غلبه بر بیماری دیابت اشاره کرد و گفت: بیماری دیابت در جوامع شهری به دلیل عدم تحرک رو به افزایش است و با انجام حرکات روزانه و منظم ورزشی می‌توان از دیابت پیشگیری کرد.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه 6/64 درصد مردم شهرستان کهگیلویه دیابت دارند، تصریح کرد: به دلیل انجام فعالیت‌های بدنی در روستا میزان افراد مبتلا به دیابت در روستاهای شهرستان کهگیلویه 4/83 درصد است.

 

طاعتی با بیان اینکه در مرکز بهداشت واحدی به نام خانواده نداریم، خاطر نشان کرد:  برای تبیین سیاست‌های جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک در مراکز بهداشت واحدی به نام سلامت باروری اضافه شده که این واحد از 30 فروردین در کوی آزادگان شهر دهدشت فعالیت خود را آغاز نموده است.

 

وی به اهمیت پایگاه های سلامت و طرح پزشک خانواده در راستای طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: پایگاه‌های سلامت در شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت ایجاد و در شهرهای زیر 20 هزار نفر طرح پزشک خانواده اجرا می‌شود.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه گفت: با راه‌اندازی سامانه سیب ( سیستم یکپارچه بهداشت ) در شهرستان کهگیلویه سرشماری به صورت آنلاین و موقع مراجعه گیرندگان خدمت ثبت و به روز رسانی می‌شود.

 

طاعتی با بیان در گذشته سرشماری به صورت دستی در پرونده سلامت بیماران ثبت می‌شد، گفت: آموزش سامانه سیب برای پرسنل خانه های بهداشت توسط بخش خصوصی انجام و تمام خدمات مرکز بهداشتی از سال 95 به این سامانه وارد می‌شود.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک