آخرین اخبار

26. خرداد 1395 - 18:02   |   کد مطلب: 5401
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه خبر داد:
اختصاص 19 فقره تسهیلات به کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی شهرستان کهگیلویه
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه از پرداخت تسهیلات به ۱۹ کارگاه تولیدی واجد شرایط که موفق نشدند در سال گذشته تسهیلاتی دریافت نمایند در تیر ماه امسال خبر داد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، سیاوش زمان رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه از پرداخت تسهیلات به ۱۹ کارگاه تولیدی واجد شرایط که موفق نشدند در سال گذشته تسهیلاتی دریافت نمایند در تیر ماه امسال خبر داد و افزود: با توجه به انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های حمایتی دوره های آموزشی در این زمینه را نیز در سطحی گسترده در شهرستان برگزار خواهیم کرد.

 

رئیس میراث فرهنگی و صنایع دستی کهگیلویه گفت: در سال های ۹۳ و ۹۴ صنایع دستی شهرستان کهگیلویه با حمایت های معاونت صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد،  رشد چشمگیری در حوزه های آموزش، توسعه و ترویج داشته داشته است.

 

زمان از برگزاری دوره های آموزش مقدماتی به بافی و احیاء رشته های منسوخ شده نظیر سیاه چادر بافی ، نی چیت بافی ،گلیم مشته در طی این دو سال در ۲۰ روستا از شهرستان کهگیلویه خبر داد و افزود: در سال گذشته دوره های آموزش مقدماتی به بافی در رشته های مصنوعات چرمی، معرق، البسه محلی و انواع گلیم در روستاهای هدف صنایع دستی را برگزار کردیم.

 

وی هم چنین تعداد کارگاه های صنایع دستی در سال ۹۴ را ۲۷ کارگاه اعلام کرد و اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری هایی که در این زمینه داشتیم به  هشت کارگاه تولیدی با اشتغالزایی ۲۸ نفر مستقیم، تسهیلاتی با بهره ۴درصد از طریق صندوق کارآفرینی و امید پرداخت گردید .

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک