آخرین اخبار

14. خرداد 1395 - 16:56   |   کد مطلب: 5367
امام جمعه دهدشت امر به معروف و نهی از منکر را از شاخصه‌های برجسته امام خمینی (ره) برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی امام جمعه دهدشت در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت از امام خمینی(ره) به شخصیت برجسته جهان اسلام نام برد و اظهار داشت: آن حضرت به امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه‌ای داشت.

 

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه هر انسانی باید نسبت به مسایل جامعه خود آگاهی و دغدغه داشته باشد افزود: امر به معروف و نهی از منکر از شخصه‌های یک انسان مسلمان است.

 

وی تصریح کرد: مبارزه با منکرات در هر حوزه‌ای امری لازم است و باید در هر سطحی و طبقه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

 

حسینی با اشاره به شرایط حاکم بر امت در دوران حکومت پهلوی یادآور شد: در آن زمان کشور ما در اختیار استکبار بود و با ظلم و فساد بر امت حکومت می‌کردند.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: امام بزرگوار در شرایط سخت انحراف را دید و نتوانست در مقابل رفتار منکراتی حاکمان جور سکوت کند بنابراین به مبارزه پرداخت.

 

وی با بیان اینکه فرد انقلابی نباید خنثی و ساکت باشد افزود: انقلابی بودن وظیفه همه ماست و لازم است در برابر منکرات جامعه حساسیت نشان دهیم.

 

حسینی فقاهت، شجاعت، عبادت و عرفان را از دیگر شاخصه‌های امام راحل برشمرد و گفت: روح سیاسی و انقلابی امام و اندیشه آن حضرت سبب ترس از انقلاب شد.

 

امام جمعه دهدشت با اشاره به حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و خاکسپاری امام تصریح کرد: حضور 10 میلیون نفر در چنین مراسمی کانون توجهات جهانی شد و در تاریخ بشریت بی‌سابقه بود.

 

وی همچنین فرا رسیدن ماه رمضان را مورد اشاره قرار داد و با تبیین فضایل این ماه و اهمیت عبادت تصریح کرد: باید از فرصت بحث دینی و محافل معنوی استفاده کافی را ببریم./فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک