آخرین اخبار

13. فروردين 1395 - 21:07   |   کد مطلب: 5104
امام جمعه موقت دیشموک گفت: زبان هنر یکی از رساترین و قوی‌ترین و در عین حال با ارزش‌ترین روش‌های انتقال فرهنگ‌ها و به وجود آمدن تمدن‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، حجت‌الاسلام شیخ ابراهیم طاوسیان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر دیشموک اظهار کرد: 13 نوروز روزی است که ما ایرانیان این سنت ایرانی خود را در همه نقاط کشور ایران برگزار خواهیم کرد و در روز 13 نوروز به دامان طبیعت خواهیم رفت تا بعد از این همه تعطیلات یک روز خوب و با نشاط را به همراه خانواده داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: ما باید در این روز مواظب محیط زیست باشیم و طبیعت را حفظ کنیم و از آلوده کردن طبیعت در این روز خودداری کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه شهر دیشموک گفت: روز 18 فروردین روز سلامتی و بهداشت جهانی است و یکی از ویژگی‌های فطری تمام موجودات جهان غریزه پاکیزگی و میل به نظافت و بهداشت است و انسان به عنوان جانشین خداوند در زمین به طور ذاتی به سلامتی و تامین تندرستی خود علاقه‌مند است.

وی خاطر نشان کرد: دین مبین اسلام اهمیت زیادی برای انسانها قائل شده و برای تمام امور زندگی انسان برنامه‌های مدون و تدوین شده خواهد داشت و با وضع قوانین بهداشتی سلامت انسان را در اولویت قرار داده است و وظیفه همه مسئولان بر نظافت محیط زیست برای سالم‌سازی تاکید شده است.

حجت‌الاسلام شیخ طاوسیان با اشاره به اینکه 20 فروردین روز هنر انقلاب اسلامی سالروز شهادت شهید سیدمرتضی آوینی است، افزود: زبان هنر یکی از رساترین و قوی‌ترین و در عین حال با ارزش‌ترین ابزارهای انتقال فرهنگ‌ها و به وجود آمدن تمدن‌ها است.

امام جمعه موقت دیشموک تصریح کرد: روز ملی فن‌آوری هسته‌ای است؛ قرآن کریم به دانش و پژوهش، تولید علم و فهم عمیق و استنباط ارزش فوق‌العاده‌ای داده است و مصادیق متعددی است که نوآوری و خلاقیت را برای شناساندن آموزش دادن به مسلمانان در خود جای داده است.

وی متذکر شد در پرتو همین آموزه‌های دینی است که مسلمانان در موارد متعدد با ابتکار عمل و خلاقیت خود به نوآوری ابتکار کارهای بزرگی دست یافتند.

فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک