آخرین اخبار

20. اسفند 1394 - 10:44   |   کد مطلب: 4974
مهمترین اخبار استان کهگیلویه و بویراحمد را در بسته خبری پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس دنبال کنید.
پایگاه خبری کهگیلویه

به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با ارائه نرم‌افزار جدید در پایگاه‌های گردشگری، دسترسی به اطلاعات گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با گوشی همراه برای مسافران نوروزی میسر خواهد بود.

محمود باقری در بازدید از برخی اماکن گردشگری شهر یاسوج در جمع خبرنگاران با بیان این که آمادگی لازم را برای پذیرایی از مهمانان و گردشگران و مسافران نوروزی در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم، اظهار کرد: همه مراکز اقامتی اعم از هتل‌ها و خانه مسافرها و مدارس آمادگی پذیرایی از گردشگران و مسافران را دارند.

مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای نمونه تعداد 45 خانه مسافر استان کهگیلویه و بویراحمد با هماهنگی‌های لازم شناسنامه‌دار شده‌اند.

وی گفت: در بحث مدارس تعداد یک‌هزار و 807 کلاس درس در همه نقاط استان آمادگی پذیرایی از همه هموطنان فرهنگی و غیرفرهنگی را دارند.

باقری تصریح کرد: امسال برای این که بهتر بتوانیم خدمات لازم را در اماکن گردشگری مهم خود در استان ارائه کنیم تعداد 11 اردوگاه را به بخش خصوصی برای خدمات‌دهی واگذار کرده‌ایم که از جمله مهم‌ترین آن‌ها گردنه شلال‌دان در شهرستان باشت است.

وی یکی از اقدامات مهم این اداره‌کل را در سال جاری استفاده از فن‌آوری‌های جدید برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان بیان کرد و گفت: پورتال گردشگری استان را برای همین کار به وسیله همه اطلاعات گردشگری اعم از طبیعی و تاریخی برای هموطنان بارگذاری کرده‌ایم تا بتوانند از اطلاعات آن برای حضور در استان و بهره بردن از همه اماکن استفاده کنند.

این مسئول یکی دیگر از کارها را طراحی نرم‌افزاری دانست که قابل نصب روی گوشی‌های تلفن همراه بوده و جاذبه‌های گردشگری را برای مسافران به خوبی نشان می‌دهد و کار آن‌ها را برای اقامت در اماکن مورد دلخواه آسان می‌کند.

وی گفت: این نرم‌افزار را سعی خواهیم کرد در پایگاه‌هایی که در ورودی شهرها دایر می‌شوند در اختیار هموطنان علاقه‌مند قرار دهیم

 

***

دوربین‌های مداربسته ‌پمپ بنزین‌ها ‌تعطیلات نوروز فعال باشد

سرهنگ علی‌شیر زهرایی فرمانده ‌انتظامی ‌بویراحمد در جمع خبرنگاران با اشاره به تعطیلات پیش رو بر لزوم آماده‌باش دستگاه‌ها و همکاری هرچه بیشتر آن‌ها با نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: از مدیران ادارات و نهادها انتظار می‌رود در ایام عید نگهبان داشته و دوربین‌های مداربسته آن‌ها فعال باشد.

فرمانده ‌انتظامی ‌بویراحمد با اشاره به آمادگی نیروی انتظامی در تامین امنیت کامل مسافران و گردشگران و شهروندان تصریح کرد: ماموران نیروی انتظامی با آمادگی کامل تا پاسی از شب در نقاط شلوغ و پرتردد، میادین و نقاط مهم بازار حضور دارند و امنیت شهروندان را در روزهای پایانی سال تامین می‌کنند.

زهرایی تاکید کرد: امنیت در سطح شهرستان بویراحمد صددرصد توسط ماموران نیروی انتظامی تامین است.

وی از استقرار گشت 110 در پنج نقطه پرتردد شهر یاسوج در ایام نوروز خبر داد و گفت: تلفن 110 به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و گردشگران خواهد بود و در راستای تامین امنیت همواره فعال است.

فرمانده ‌انتظامی ‌بویراحمد ‌‌با اشاره به ورود گردشگران و مهمانان نوروزی به پایتخت طبیعت ایران تصریح کرد: به منظور تامین امنیت و هماهنگی هرچه بیشتر بین دستگاهی آموزش و پرورش به عنوان مسئول اسکان مسافران نوروزی جلسه‌ای با نیروی انتظامی به منظور بررسی وضعیت مکان‌های اسکان تشکیل دهد.

زهرایی اذعان کرد: ستادهای اسکان هماهنگی لازم با نیروی انتظامی را داشته باشند و مکان‌هایی جهت اسکان مسافران در نظر گرفته شود که سهل‌الوصول و بدون بار ترافیکی باشد.

وی در ادامه بیان داشت: به منظور تامین امنیت دوربین‌های مداربسته پمپ بنزین‌ها و CNG ها فعال تا در صورت احتمال بروز مشکل و حادثه‌ای بتوان از فیلم‌های ضبط شده استفاده کرد.

این فرمانده ارشد انتظامی در بویراحمد همچنین از دستگاه‌ها و ارگان‌های خواست تا نسبت به فعال کردن دوربین‌های مداربسته خود در ایام نوروز اقدام کنند.

زهرایی ‌با اشاره به مکان‌های اسکان مسافران نوروزی شهرداری در سنوات گذشته و پراکندگی آن‌ها تصریح کرد: در صورتی که شهرداری در سال جاری مکانی برای اسکان مسافران در نظر گرفته است باید اسکان تجمیع شده باشد و به نیروی انتظامی اعلام شود تا تامین امنیت آن‌ صورت گیرد.

***

رشد 47 درصدی طلاق در کهگیلویه و بویراحمد

روزگاری نه چندان دور، دختران ایل با لباس سفید که به خانه بخت می رفتند به طلاق حتی فکر هم نمی کردند، اما در ۱۱ماهه امسال شمار ثبت طلاق در استان از هزار طلاق درسال نیزگذشته است.

این روزها در شهرها و روستاها ، واژه طلاق کلمه ناآشنایی نیست بلکه حتی به فرهنگ لغت روزمره مردمان این دیار اضافه‌شده است و شاید راه‌حل مشکلات و مسائل خانوادگی خیلی زود به واژه‌ای به نام طلاق گره می‌خورد.

در آمار سال‌هایی که خیلی هم دور نیست (سال ۷۵ ) کهگیلویه و بویراحمد در میان استان‌های کشور کمترین نرخ طلاق را داشت اما اینک و بعد از گذشت کمتر از دو دهه این استان در زمینه آمار طلاق خود را به صدر جدول رسانده است.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان آمار طلاق در ده‌ماهه امسال در کهگیلویه و بویراحمد را یک هزار و ۲۵۲ مورد عنوان می‌کند.

سعید محوری افزود: این آمار در مدت مشابه سال قبل ۶۹۶ واقعه بود که این رقم رشد ۴۷ درصدی طلاق در استان را نشان می‌دهد.

محوری با اشاره به افزایش نگران‌کننده آمار طلاق در استان ریشه بسیاری از طلاق‌ها را نداشتن درک مناسب از روابط زناشویی عنوان می‌کند و می‌افزاید: آموزش‌های شفاف و صریح به جوانان و نوجوانان در راستای تشکیل زندگی مشترک و روابط زناشویی یک ضرورت است.

وی به نقش مهم ریش‌سفیدان در حل‌وفصل مشکلات زندگی زناشویی درگذشته اشاره می‌کند و می‌گوید: ریش‌سفیدان و بزرگان ایلات و طوایف استان می‌توانند باراهنمایی جوانان در کاهش آمار طلاق و افزایش سنت ازدواج کم‌هزینه تأثیر بسزایی داشته باشند.

محوری می‌افزاید: نهادینه شدن فرهنگ گفتگو برای حل مسائل در بین زوجین، فعال‌سازی سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای کاهش طلاق و آگاهی بخشی به خانواده‌ها از مهم‌ترین راهکارها برای افزایش آگاهی زوجین برای یک انتخاب درست و منطقی و تداوم زندگی آن‌هاست.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان می‌گوید: این نهاد آمادگی دارد آمار دقیق و کامل مربوط به طلاق را با توجه به شرایط ، نوع طلاق، سن، سواد و …در اختیار دستگاه‌های اجرایی و مراجع مرتبط قرار داده تا در این راستا برنامه‌ریزی پژوهش و تحقیق لازم انجام‌شده و در راستای تحکیم بنیان خانواده‌ها و کاهش روند طلاق در جامعه راهکارهای مناسب اتخاذ شود.

 

کلنگ‌زنی بخش پزشکی هسته‌ای در کهگیلویه و بویراحمد

صبح امروز با حضور رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و برخی مسئولان این دانشگاه و خبرنگاران، بخش پزشکی هسته‌ای در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج کلنگ‌زنی شد.

در این آیین رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروزه پزشکی هسته‌ای در دنیا کاربرد زیادی دارد مخصوصا در تشخیص سرطان‌ها و دیگر بیماری‌ها حائز اهمیت است.

رضا چمن در ادامه افزود: بخش پزشکی هسته‌ای در 200 متر مربع با اعتبارات 50 میلیارد ریالی قرار است تا 6 ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

این مسئول عنوان کرد: بسیاری از خدمات تشخیصی تا پیش از این در استان‌های هم‌جوار به خصوص در شهر شیراز صورت می‌گرفت که خوشبختانه با راه‌اندازی این بخش هزینه‌ها از جمله هزینه رفت و آمد کم خواهد شد.

چمن در این آیین از اضافه شدن 32 تخت بیمارستان به بیمارستان‌های امام سجاد (ع)، شهید بهشتی یاسوج، بیمارستان امام خمینی دهدشت و شهید رجایی گچساران خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: این 32 تخت همزمان با افزایش هزار و 714 تخت در سراسر کشور صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از این تعداد تخت امروز 17 تخت به نمایندگی از سایر تخت‌ها در دیگر بیمارستان‌های استان در بیمارستان امام سجاد یاسوج راه‌اندازی شد.

 این مسئول، اعتبارات افزایش این 32 تخت را 14 میلیارد و 400 میلیون تومان برای خرید و تجهیز آن اعلام کرد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک