آخرین اخبار

19. اسفند 1394 - 18:00   |   کد مطلب: 4963
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به کسری اعتبارات وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی یاسج گفت: مطالبات بیمارستان‌های استان از سازمان‌های بیمه‌گر بیش از 60 میلیارد تومان است.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، رضا چمن ظهر امروز در جمع خبرنگاران از افتتاح 32 تخت بیمارستانی ویژه در استان خبر داد و اظهار کرد: امروز همزمان در سراسر کشور یک هزار و 700 تخت بیمارستانی ویژه در بیمارستان‌های کشور افتتاح شد که 32 تخت آن در بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: در سال 92 تعداد تخت‌های ویژه در بیمارستان‌های استان 29 تخت بود که ظرف دو سال اخیر 18 تخت به مجموعه تخت‌ها اضافه شد و با افتتاح 32 تخت ویژه که امروز همزمان با سراسر کشور افتتاح شد تعداد تخت‌های بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد به 79 تخت افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه تخت‌های ویژه برای حوادث ناشی از تصادفات، مسمومیت‌ها، بیماری‌های پیشرفته قلبی و عروقی و تنفسی نیاز است، عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تعداد 50 تخت ویژه بیمارستانی برای بیمارستان‌های استان در سال جاری پیش‌بینی کرده بود که با توجه به مشکلات اعتباری وزارت بهداشت 32 تخت تهیه شد و امیدواریم در سال آینده سایر تخت‌های مورد نیاز تهیه شود.

این مسئول با اشاره به اینکه 5 بیمارستان دولتی در استان وجود دارد، در خصوص اعتراضات چند روز اخیر کارکنان و پرسنل بیمارستان‌های استان مبنی بر تأخیر در پرداخت مطالباتشان افزود: کسری اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی و عدم پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها از سازمان‌های بیمه‌گر باعث نارضایتی کارکنان و پرسنل بیمارستان‌های استان شده است.

چمن از مطالبات 60 میلیارد تومانی بیمارستان‌های استان از سازمان‌های بیمه‌گر خبر داد و افزود: سازمان‌های بیمه‌گر بین 7 تا 9 ماه در پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها و دانشگاه تأخیر داشتند از طرفی با توجه به کسری بودجه جاری وزارت بهداشت، فصل اعتبارات جاری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سال 94 با کسری بسته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت را دو عامل مهم در ایجاد مشکلات اعتباری کشور و و در نتیجه کاهش اعتبارات وزارت بهداشت دانست و عنوان کرد: برقراری تحریم‌ها و خرید دستگاه‌های بیمارستانی با هزینه‌های زیاد حوزه سلامت کشور را با کسری اعتبار مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه سال 94 بدترین سال مالی چند سال اخیر بود، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم مطالبات پرسنل و کارکنان بیمارستان‌های استان هر چه سریع‌تر پرداخت شود.

فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک