آخرین اخبار

11. اسفند 1394 - 14:52   |   کد مطلب: 4908
در پی خرید دام از خوزستان صورت گرفت:
شیوع تب برفکی دام در یکی از مناطق استان+ تصاویر
شیوع تب برفکی در دام های سبک و سنگین روستای ایدنک از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده تا کنون منجر به تلفات سنگینی از دام های این روستا شده است.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده، شیوع تب برفکی در روستای ایدنک از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده افزون بر 14 دام سنگین را در این روستا تلف کرده و بیش از 40 راس دیگر مبتلا و در معرض تلفات شدید هستند.

شیوع گسترده ویروس تب برفکی در روستای ایدنک تا کنون خسارت زیادی به دامداران این روستاها تحمیل کرده است و این در حالی است که کمتر از یک ماه است که طرح واکسیناسیون دام ها در این روستا انجام شده است.

موج تبلیغ منفی و نا امنی در خصوص ارائه آمارهای غیر واقعی از سوی بعضی از افراد بومی و دامداران در خصوص این بیماری، باعث گسترش شایعه در بین جوامع روستایی شده و به نوعی تهدیدی جدی محسوب می شود.

حضور اکیپ های پیشگیری دامپزشکی از شهرستان کهگیلویه و برداشت نمونه های مختلف برای تشخیص بهتر بیماری تب برفکی و تجویز دارو برای پیشگیری از شیوع این ویروس از مهمترین اقداماتی است که توسط دامپزشکی شهرستا های کهگیلویه ولنده صورت گرفت.

شیوع تب برفکی در روستای ایدنک باعث ناراحتی خانوارهای این روستا شده است چرا که تنها درآمد خانواده های روستایی از محل نگهداری دام های سبک و سنگین می باشد.

این روستا دارای بیش از400 راس دام سنگین و 1500راس دام سبک است که در معرض خطر جدی این ویروس قرار دارند این یماری از طریق دام های آلوده استان خوزستان به شهرستان لنده انتقال یافت.

روستای ایدنک از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده و در فاصله12کیلومتری لنده و 200کیلومتری شهریاسوج قرار دارد.

انتهای پیام/م75

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک