آخرین اخبار

19. بهمن 1394 - 17:57   |   کد مطلب: 4755
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:
10 درصد معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه اعتیاد مهمترین آسیب اجتماعی حوزه زنان است، گفت: 10 درصد معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،شهین‌دخت ملاوردی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به برگزاری هفتمین نشست منطقه‌ای سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی جنوب کشور به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و  اظهار کرد: این نشست با حضور سه استان فارس، بوشهر و خوزستان طی سه روز به میزبانی خوب شهر یاسوج برگزار شد که هشتمین نشست منطقه‌ای اسفند امسال به میزبانی شهر تهران و با حضور استان‌های قم، قزوین، مرکزی، البرز و تهران برگزار می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: در این نشست کارگاه‌های آموزش تشکیل و پایداری شبکه‌ها برگزار شد که امیدواریم این آموزش‌ها هر چه سریع‌تر وارد فاز اجرایی شود و با ایجاد شبکه‌ها بین سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی موضوعات و آسیب‌های حوزه زنان که نیاز به توجه بیشتری هم در استان کهگیلویه و بویراحمد و هم در سایر استان‌ها دارد در اولویت قرار گیرد.

وی از تدوین اطلس وضعیت زنان در کشور خبر داد و تصریح کرد: با تدوین این اطلس وضعیت زنان و آسیب‌های اجتماعی این حوزه به خوبی مشخص می‌شود.

این مسئول کشوری با بیان اینکه بودجه خاصی به بانوان اختصاص داده نشده، بیان کرد: حمایت از برنامه‌های سمن‌ها در دستور کار بانوان و خانواده ریاست جمهوری است، ضمن اینکه با وزاتخانه‌های آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت و سازمان‌ زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی تفاهم‌نامه همکاری امضا شد که با همکاری این دستگاه‌ها برنامه حوزه زنان و خانواده در سطح کشور و استان اجرا می‌شود.

معاون رئیس در امور زنان و خانواده با اشاره به توجه دولت به زنان در مناطق محروم، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد و جزء مناطقی است که نیاز به سرمایه‌گذاری و فراهم کردن زیرساخت‌ها دارد که در سفر دولت به استان که در آینده نزدیک انجام می‌شود بخشی از مشکلات و توسعه نامتوازن استان کهگیلویه و بویراحمد رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد دولت توانمندسازی زنان و ایجاد عدالت جنسیتی است و عدالت جنسیتی برخورداری عادلانه زنان و مردان از منابع و فرصت‌ها است.

ملاوردی اعتیاد را مهمترین آسیب اجتماعی در حوزه زنان برشمرد و گفت: زنان 10 درصد معتادان کشور را تشکیل می‌دهند، ضمن اینکه 55 درصد طلاق‌ها در کشور ناشی از اعتیاد است.

فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک