آخرین اخبار

19. بهمن 1394 - 0:33   |   کد مطلب: 4750
معاون صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور:
24 درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه روستائیان و عشایر است
معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور گفت: 24 درصد جامعه هدف در سطح کشور تحت پوشش این صندوق قرار دارند.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویهمحمد پوستین‌دوز ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تشکیل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گفت: این صندوق با نگاه حمایتی از کشاورزان، روستائیان و عشایر از سوی دولت تشکیل شد.

معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور بیان کرد: هم‌اکنون 835 هزار بیمه شده فعال تحت پوشش این صندوق هستند و بیش از یک میلیون و 340 هزار نفر بیمه شده نیمه فعال داریم که افراد بیمه شده همه کشاورزان، روستائیان و عشایر مناطق مختلف کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه نگاه بیمه صندوق اجتماعی روستائیان و عشایر نگاه حمایتی بوده، افزود: تحت پوشش قرار دادن جامعه هدف این صندوق، نیازمند همکاری و کار جمعی است و همه مجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص مشارکت داشته باشند.

این مسئول با اشاره به تلاش برای پایداری صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گفت: تعداد افراد بیمه شده جامعه عشایر کم است که علت آن ییلاق و قشلاقی است که در این جوامع صورت می‌گیرد.

پوستین‌دوز استفاده از ظرفیت مدارس برای تحت پوشش قرار دادن افراد در جوامع عشایری را موثر دانست و گفت: طرحی آماده شده که در این طرح با استفاده از ظرفیت مدارس و دانش‌آموزان به عنوان همیاران صندوق افراد عشایری جذب صندوق شوند.

وی اضافه کرد: صندوق بیمه روستاییان و عشایر در حال حاضر بدون محدودیتی افراد را تحت پوشش و حمایت قرار می‌دهد که از سال آینده محدودیت‌هایی برای تحت پوشش قرار دادن افراد اعمال می‌شود.

معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور تصریح کرد: حداقل سن برای صندوق 15 سال و حداکثر 65 سال است که تلاش می‌کنیم جمعیت تحت پوشش این صندوق به سوی جمعیت جوان سوق داده شود.

این مسئول با اشاره به اینکه 35 هزار نفر مستمری‌بگیر تحت پوشش این صندوق هستند گفت: 3 هزار و 500 کارگزاری و یک هزار و 700 کارگزار در کشور برای ثبت‌نام از متقاضیان فعال است.

وی بیان کرد: 24 درصد جامعه هدف در سطح کشور و 17 درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش صندوق قرار گرفته که استان به لحاظ پوشش افراد از سایر استان‌های کشور عقب است و جذب این صندوق در استان منفی است که امیدواریم این وضعیت بهبود یابد.

فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک