آخرین اخبار

6. بهمن 1394 - 15:51   |   کد مطلب: 4645
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمدگفت: تصادف درون شهری از ابتدای امسال تاکنون 36 درصد در این استان کاهش داشته است که 22 درصد مربوط به تصادفات فوتی و 14 درصد مربوط به تصادفات جرحی است.

به گزارش  كهگيلويه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،اسماعیل خوشوقت صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  به آمار فوتی و جرحی 10 ماهه امسال در میادین برون شهری استان اشاره کرد و گفت:در 10 ماهه گذشته در زمینه تصادفات منجر به فوت 36 درصد کاهش و تصادفات منجر به جرح نیز دو درصد کاهش داشته ایم که بیشترین تصادفات ما مربوط به عابرین پیاده است.

 

کاهش 36درصدی تصادفات درون شهری در 10ماهه اخیر

وی با بیان اینکه این میزان هم نسبت به میانگین کشوری کاهش چشمگیری داشته است، ابراز کرد:میانگین کشوری ده درصد بوده که نسبت به 36درصد کاهش داشته ایم.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بر سه اصل از بین بین مشکلات ترافیکی در جامعه اشاره کرد وافزود: این اصول شامل اجرای مقررات، آموزش و مهندسی ترافیک بوده که باید با هم اجرا شوند.

 

نیاز به فرهنگ سازی در بحث ترافیک داریم

خوشوقت با بیان اینکه بخش زیادی از این امور به حوزه فرهنگ برمی‌گردد، تصریح کرد: رویکرد فرهنگی در زمینه ترافیک اولین گام ورود دستگاه‌های فرهنگی از جمله صدا و سیما، آموزش و پرورش و نشریات به این موضوع بوده که همه پای کار آمدند که به عنوان مثال می‌توان به طرح همیاران پلیس  و پخش فیلم های آموزنده پویا نمایی از رسانه ملی اشاره کرد که به عنوان یک کار فرهنگی نمود خوبی در جامعه پیدا کرد.

 

وی به رویکرد جدید پلیس راهور در فرهنگ سازی جامعه برای آسایش بهتر اشاره کرد و گفت: از سال 84 که کارهای فرهنگی در نیروی انتظامی شروع شد توانسته ایم میزان تصادفات و جرایم را به میزان خوب و رضایت بخشی کاهش دهیم که همه نشانه گر ابعاد کار فرهنگی در جامعه است.

 

رئیس پلس راهور استان تصریح کرد: در حوزه اجرای مقررات با بازنگری در قانون جدید ضمانت اجرایی خوبی برای پلیس در برخورد با تخلفات ایجاد شده و توانستیم به عنوان یکی از اصول مهم در ترافیک قدم برداریم به گونه‌ای که خلاء قانون وجود نداشته باشد.

 

مهندسی ترافیگ در استان الزامی است

خوشوقت مهندسی ترافیکی را یکی از مهمترین کارهای اجرایی برای برقراری نظم ترافیکی در جامعه دانست و ابراز کرد: مهندسی ترافیک اصل بسیار مهمی بوده که انتظار می‌‌رود اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد تا شاهد کاهش تخلفات باشیم.

 

وی با بیان اینکه در سطح استان مشکلات ترافیکی زیادی وجود داشته و باید فرهنگ‌سازی لازم از طریق صدا و سیما این معضلات ساماندهی شود، گفت: متاسفانه از پل‌های هوایی مکانیزه که در کاهش تصادفات تاثیرگذار هستند در استان کمتر استفاده شده و بیشتر پل های نسب شده در مرکز استان که کار خوبی هم تلقی می شود پلی ساکن هستند و مکانیز نیستند که همین موضوع استفاده از آنان را کم کرده است.

 

وقتی عابر  پیاده مقصر شناخته خواهد شد

خوشوقت به لزوم توجه به زیرساختهای اجرایی در نصب پلهای مکانیزه در استان اشاره کرد و گفت: در صورتی که  زیرساخت لازم در استفاده از پل‌های عابر پیاده و دیگر امکانات فراهم باشد و شهروندان استفاده نکنند، در صورت بروز تصادف عابران پیاده نیز مقصر شناخته میشوند.

 

رئیس پلیس راهور استان خاطر نشان کرد: در صورتی که سه اصل مذکور در ترافیک همگام با هم اجرا شوند شاهد کاهش تصادفات در استان کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود.

 

خوشوقت در ادامه به آمار تصادفات برون شهری در استان اشاره کرد و افزود:تصادف درون شهری از ابتدای امسال تاکنون 36 درصد در  این استان کاهش داشته است که 22 درصد مربوط به تصادفات فوتی و 14 درصد مربوط به تصادفات جرحی است.

لزوم توجه به راه اندازی مرکز مانیتورینگ میزان تخلفات در استان

وی به راه اندازی مرکز مانیتورینگ میزان تخلفات در استان اشاره کرد و افزود: در بسیاری از استان‌های کشور مرکز مانیتورینگ مشکلات و حوادث ترافیکی را رصد می‌کنند ولی متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد این مرکز است.

 

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه حضور مأموران پلیس راهور در سطح معابر یک شیوه سنتی بوده و دیگر تأثیری ندارد، ابراز کرد: امروز باید همگام با فناوری روز برای رفاه همشهریان گام های بلند تری برداشته شود که  مرکز مانیتورنیگ معابر اصلی مرکز استان از مهمترین آنهاست.

 

خوشوقت در ادامه به مشکل ترافیک برخی از نقاط مهم مرکز استان اشاره کرد و گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات مرکز استان ترافیک سنگین در برخی از معابر اصلی شهر یاسوج از جمله بلوار مطهری، طالقانی،بلوار امام و حد فاصل مرکز شهر بوده، که باید با رویکردی جدید طی شود.

 

وی به برخی از مشکلات اصلی در مرکز شهر و ترافیک عمده در آن اشاره کرد و افزود:در همین زمینه بیشترین تخلفات در ساعات 10 صبح تا 13 ظهر و در تایم بعدازظهر از 17 عصر تا 20 رخ می‌دهد.

 

حمل خوردهای توسط جرثقیل بر اساس قانون است

رئیس پلیس راهور استان به مسئله حمل خودروها توسط برخی جرثقیل ها هم اشاره ای داشت و گفت:طبق قانون وماده 13رسیدگی به تخلفات اگر خودروی در مکانی که باعث سد معبر دیگر شهروندان شود،خلاف قانون باید و باید توسط خودروهای حمل برداشته شود.

 

خوشوقت بیان کرد:هرچند ما مخالف حمل خودروهایی هستیم که در مکانی پارک شده اند که هیچ مزاحمتی را برای شهوندان ایجاد نکرده اند ولی بر اساس آن با متخلفین هم برخورد خواهیم کرد.

 

از جریمه ها پولی به جیب نمی زنیم

وی در ادامه به شبهاتی در مورد جریمه رانندگان و سخن های رد و بدل شده برای آن اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون 60درصد از میزان جریمه ها به حساب شهرداری ها، 20درصد به حساب صندوق تأمین خساران بدنی و 20درصد به صورت کلان به حساب نیروهای مسلح واریز می شود و هیچ پلیس و مأموری از این جریمه ها سودی نمی برد ،ولی برخی آن را سود دهی برای پلیس می دانند که خلاف این موضوع است.

 

رئیس پلیس راهور استان تصریح کرد: طبق قانون، شهرداری ها باید از طریق این بودجه که به حساب آنها واریز می شود برای بهسازی و روانسازی مشکلات ترافیکی اقدام کنند.

 

جمع آوری بنگاههای خرید و فروش خیابان عدل یاسوج در اینده نزدیک

خوشوقت در ادامه به معظل یکی از خیابنهای پر تردد مرکز استان به نام خیابان عدل اشاره کرد و افزود: طبق قانون و مصوبه شورای ترافیک کلیه بنگاههای معادلاتی خودرو که در این خیابان بوده باید جمع آوری شده و به مکان دیگری منتقل شوند.

 

وی بیان کرد:در طرح جدید امنیت اجتماعی که در حال اجرا بوده رانندگانی که در شب اقدام به حرکات نامتعارف، آلودگی صوتی و حتی رانندگی خطرناک می کنند برخورد شدید خواهد شد.

 

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی 57 نقطه حادثه‌خیز در استان خبر داد و اذعان داشت: در حال حاضر بیشتر این مناطق توسط شهرداریها رفع خطر شده است.

 

نبود پارکینگ در مرکز استان یک معظل اساسی است

خوشوقت به برخی از موادری که باعث ترافیک و تصادفات بیش از اندازه در مرکز استان و برخی شهرهای دیگر می شود اشاره کرد و گفت: متاسفانه رفتارهای غلطی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که شهروندان هر جایی توقف می‌کنند و نبود پارکینگ یکی از دلایل این امر است.

 

منبع:بویرخبر،

انتهای پیام/ر/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک