آخرین اخبار

30. دى 1394 - 15:33   |   کد مطلب: 4585
رئیس دامپزشکی شهرستان کهگیلویه گفت: طرح همیار دامپزشکی در مناطق روستایی و عشایری شهرستان کهگیلویه اجرا می‌شود.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، کرم الله کیانی رئیس دامپزشکی شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: طرح همیار دامپزشکی برای جلوگیری از فعالیت غیرمجاز فعالان دامپزشکی در سطح روستاها و محل‌های عشایری شهرستان مطرح می‌باشد.

 

رئیس دامپزشکی شهرستان کهگیلویه به اهمیت اجرای طرح همیار دامپزشکی در بهداشت و سلامت دام‌های روستایی و عشایر اشاره کرد و گفت: هدف از انتخاب همیار دامپزشک در روستاها بهبود اطلاع رسانی و هماهنگی بین دامداران روستایی با اکیپ‌های دامپزشکی چه در بخش دولتی و غیر دولتی می‌باشد.

 

کیانی عنوان کرد: در این راستا اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه با برگزاری جلسات متعدد با دهیاران روستاهای بخش مرکزی، سوق، چاروسا و دیشموک اقدام به انتخاب 14 نفر به عنوان همیار دامپزشک نموده و تا پایان هفته کارت آنها صادر می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در گذشته افرادی به عنوان مروج در روستاها فعالیت داشتند که در این طرح سعی شده معایب آن برطرف شود، خاطرنشان کرد: هماهنگی با دامداران در خصوص حضور اکیپ‌های دامپزشکی برای ارائه خدمات مطلوب مثل واکسیناسیون دام‌ها، پیگیری برای دفن بهداشتی تلفات دامی، ترغیب دامداران به همکاری بیشتر با ماموران دامپزشکی هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه، معرفی ورود دام جدید و همکاری با دامپزشکی جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی به روستا اهم کارهایی است که همیار انجام می‌دهد.

 

رئیس دامپزشکی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه همیار دامپزشک به عنوان عوامل بازدارنده فالان غیر مجاز دامپزشکی به خصوص در سطح روستا و عشایر مطرح می‌باشد، تصریح کرد: همیاران دامپزشک می توانند متخلفین را به اداره دامپزشکی معرفی و برابر ماده 11 قانون سازمان دامپزشکی با آنها برخورد می‌شود.

 

کیانی با بیان اینکه از همیاران برتر در مناسبت‌های دامپزشکی تقدیر می‌شود، افزود: همیارن دامپزشک از حمایت‌های تشویقی از جمله ارائه خدمات دامپزشکی برخوردار هستند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک