آخرین اخبار

30. دى 1394 - 14:51   |   کد مطلب: 4576
رئیس سازمان بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 600 طرح اقتصاد مقاومتی در این استان اجرا شده است.

به گزارش كهگيلويه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، رضا رنجبر افزود: بیش از 130 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح ها هزینه شده است.

وی بیان کرد: کارخانه های ریسندگی و بافندگی ، طرح پرورش شتر مرغ، کارگاه تولیدی پرورش قارچ، پرورش زنبور عسل ،مزرعه پرورش زعفران،ازمهمترین طرح های اقتصاد مقاومتی است که با مشارکت مردم و پرداخت تسهیلات کم بهره از سوی بسیج سازندگی راه اندازی شده است.

رنجبر اظهار کرد:با اجرای این طرح ها برای بیش از یکهزار نفر زمینه اشتغال مستقیم ایجاد شد ه است.

وی عنوان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال 95 میزان طرحهای اقتصاد مقاومتی استان یکهزار و 800 طرح افزایش می یابد و برای بیش از دو هزار نفر شغل ایجاد می شود.

مسئول بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: بسیج سازندگی در حوزه عمرانی و محرومیت زدایی امسال 58 پروژه با اعتبار 170 میلیارد ریال را در مناطق محروم این استان اجرا کرده است.

وی این پروژه ها شامل 25 مسجد، پنج خانه بهداشت، دو حسینیه، دو باب کتابخانه، 15 گلزار شهدا، دو خانه عالم، دو کتابخانه، چهار کانال آبیاری کشاورزی، دو باب خانه نیازمند و دو غسالخانه اعلام کرد.

این مسئول از افتتاح اولین مزرعه شترمرغ کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: اولین مزرعه شترمرغ با 25 قطعه به بهره بداری رسده است.

رنجبر تعداد مزارع مرغ بومی در کهگیلویه و بویراحمد را 480 مرکز عنوان کرد و گفت: در سال جاری 103 واحد مزرعه مرغ بومی ایجاد می شود.

رئیس بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از توزیع دو هزار کلونی زنبور عسل در استان خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری 12 مزرعه پرورش بوقلمون در استان افتتاح کردیم که قریب به هزار و 600 قطعه بوقلمون امسال بین متقاضیان توزیع شد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک