آخرین اخبار

29. دى 1394 - 11:22   |   کد مطلب: 4559
امروزه بر دیوارهای شهر یاسوج انواع تبلیغات غیراستاندارد و بدون مجوز از صنوف مختلف نقش بسته و چهره ای زشت و نامطلوب را برای این شهر گردشگر پذیر به بار آورده است.

به گزارش  کهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،امروزه دیوار نویسی رسمی دیرینه در کشور و بخصوص یاسوج بوده، که بر اساس لگوریتم ها و مفاهیم شهری آنچنان که باید وشاید در شهر یاسوج جا نیفتاده است.

 

شهری مملو از نازیبایی شهری

امروزه دیوارهای شهر یاسوج پر شده از انواع تبلیغات غیر استاندارد و بدون مجوز از صنوف معتبر و حتی نامعتبر بوده که بر دیوارهای پایتخت طبیعت نقش بسته است و چهره ای زشت و نامطلوبی را برای این شهر جوانان به بار آورده است.

 

با پیشرفت روزافزون دامنه شهر یاسوج و گسترده شدن فضایی جغرافیایی و فیزیکی این شهر شاهد افزایش صنوف و کسبه مختلف در این شهرها هستیم که گاها با افزایش این بنگاه های زودبازده در مدت زمان بسیار کمی، تعداد زیادی از همان صنوف در شهر ایجاد و باعث اشباع شده اند.

 

شهر یاسوج در سال های اخیر آماج سراریز شدن بیشتر صنوف بوده و از طرفی دیگر افزایش بیش اندازه جمعیت و نبود زیر ساختهای لازم کمر این شهر تازه تأسیس را خم کرده به گونه که نمی تواند خبری خوبی برای پایتخت طبیعت یا همان شهر در حال توسعه گردشگری  یاسوج باشد.

 

وقتی بجای توسعه دریل های تخریب بر دیوارها نقش می بندد

افزایش روز افزون صنوف از جمله هایپر مارکت ها، داربست فلزی ها، فست فودی ها، دریل تخریبی ها، جوشکاری های سیار و دیگر صنوف در این شهر باعث شده که بر هر دیواری که در پایتخت طبیعت قدم بگذاری نقشی از یکی از این صنوف نگاشته شده و شهر یاسوج شهری با داربست ها و دریل های تخریب لقب گرفته است.

 

 در همین زمینه شهردار یاسوج در گفتگو با این پایگاه خبری با انتقاد از چنین رسومات غلطی در شهر یاسوج،گفت: با هماهنگی های به عمل آمده و طبق قانون با هرگونه دیوار نویسی خلاف در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برخورد جدی می شود.

 

با متخلفان برخورد می کنیم

 محمد علی جاوید خواهان توجه دیگر مسئولان و حتی دستگاههای ذیربط برای حل این موضوع شدوگفت:برخی کسبه و اصناف بدون هماهنگی و سرخود اقدام به دیوارنویسی و تبلیغات محیطی کرده اند که شهرداری یاسوج با استناد به قانون با این متخلفان برخورد خواهد کرد.

 

 

وی با تاکید بر این که هرگونه دیوارنویسی و تبلیغات میدانی باید با مجوز شهرداری انجام شود، گفت: این تخلفات مستندسازی شده و جهت اقدام قانونی در حال بررسی هستند.

 

شهروندان خودشان کمک کنند

 

شهردار یاسوج با تقاضا از شهروندان و صنوف برای برطرف کردن  این لجام گسیختگی گفت:از شهروندان و به خصوص کسبه و اصناف مختلف خواهش داریم تا قبل از هرگونه تبلیغات محیطی در سطح شهر یاسوج به شهرداری مراجعه و برای انجام تبلیغات محیطی طبق قانون و با مجوز رسمی از سوی شهرداری عمل کنند.

 

باید چنین پنداشت که این موضع شهرداری یاسوج درخصوص دیوارنویسی ها آن هم برای اولین بار در نوع خود می تواند آغازی در جهت بهبود و زیباسازی سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یا همان پایتخت طبیعت باشد.

 

شهری که به خاطر طبیعت ذاتی و فوق العاده اش هر ساله در ایام بهار و تابستان آماج مسافران و گردشگران است که برای دیدن این شهر زیبا در پهنه دنا سرافراز به این دیار می آیند.

 

شهر جوانی که زود پیر شد

اما امروز این شهر جوانان و زود پیر شده دارای نواقصات متعددی اعم از نبود زیرساختها، نبود ظرفیت های مهم گردشگری و از همه مهمتر لجام گسیختگی در فضای بصری موضوعی بوده که حتی شهردار یاسوج را به ستوه آورده است.

شهر یاسوج در سال های اخیر آماج سراریز شدن بیشتر صنوف بوده و از طرفی دیگر افزایش بیش اندازه جمعیت و نبود زیر ساختهای لازم کمر این شهر تازه تأسیس را خم کرده به گونه که نمی تواند خبری خوبی برای پایتخت طبیعت یا همان شهر در حال توسعه گردشگری یاسوج باشد.

 

امروز نام یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت نامی شناخته شده هم برای ایرانگردان و هم برای جهان گردان است.

منبع:بویرخبر،

انتهای پیام/ر/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک