آخرین اخبار

27. دى 1394 - 20:12   |   کد مطلب: 4547
پل ارتباطی روستاهای قیام و برمل بیش از 10 سال است که نیمه کاره رها شده و مردم این دو روستا هنوز باید چشم انتظار اعتبار و اولویت لازم باشند.

به گزارش کهگیلویه، راه و جاده ارتباطی یکی از اولویت‌ها و شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت در هر شهر و روستایی به شمار می‌رود.

شهرستان لنده دارای بیش از 80 روستا بوده که با فواصل طولانی از مرکز شهرستان و دهستان ها واقع شدند.

دو روستای بزرگ قیام و برمل که از روستاهای مهاجرپذیر و از قابلیت مهاجرت معکوس نیز برخوردار هستند در فاصله 20 کیلومتری از مرکز شهرستان واقع شده اند.

قیام با جمعیتی بالغ بر 800 نفر و برمل نیز با جمعیت قریب به 300 نفر در کنار هم  و با فاصله قریب به 2 کیلومتر از هم واقع شده انددر مسیر ارتباطی این روستا یک رودخانه قرار گرفته که رفت و آمد و تردد به این روستاها را با مشکل رو به رو ساخته است.

البته باید یادآور شد: مردم روستاهای دیگری همچون چلی و لارب نیز که از پتانسیل گردشگری نیز برخوردار هستند باید از مسیر دو روستا گذر کنند تا بتوانند به مقصد خود عزیمت کنند.

مسئولان و دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی تا کنون خدمات ارزشمند زیادی از قبیل آب و برق و جاده را برای این روستاها در نظر گرفته اند ولی مشکل جاده ارتباطی و رودخانه همچنان دامن گیر مردم این روستا است.

در فصل زمستان مردم این روستا برای مراجعت به شهر مسکلات فراوانی دارند و تردد از رودخانه برایشان بسیار مشکل است.

مسئولان شهرستان و استان قریب به 10 سال پیش درصدد برآمدند تا مشکل جاده ارتباطی و رودخانه را با احداث یک دهنه پل برطرف سازند اما بخت با آنها یار نبود و این پل همچنان ناتمام مانده است.

علی رضا اسماعیلی رئیس اداره راه و شهرسازی لنده در این زمینه در گفت وگو با خبرنگار فارس در لنده گفت: پارکندگی جاده های ارتباطی شهرستان و مشکلات عدیده آنها بر هیچ کس پوشیده نیست اما محدودیت اعتباری مانع از رسیدگی و اتمام پروژه‌های راهداری در سطح شهرستان شده است.

وی افزود: در طی دو الی سه سال اخیر برنامه ریزی هایی در خصوص مشکلات جاده‌های ارتباطی لنده انجام شده اما با توجه به اولویت‌بندی صورت گرفته توسط مسئولان شهرستان احداث پل ارتباطی جاده لنده ـ تراب ـ دهدشت(جاده پاطاوه) در دستور کار قرار گرفت.

اسماعیلی یادآور شد: این مهم در راستای خروج شهرستان از بن بست و با نظرسنجی از مردم شهرستان انجام شده و اعتبار آن که بیش از 23 میلیارد ریال از منابع ماده 180 بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اعتبارات استانی تنها چند پروژه کوچک با اعتبار هرکدام 100 میلیون ریال در نظر گرفته شد که این هم جوابگوی نیاز شهرستان نبوده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی لنده در ادامه به وضعیت پل ارتباطی روستاهای قیام، برمل، دلیک، چلی و لارب اشاره و افزود: این پروژه قریب به ده سال است که به دلایل مشکلات اعتباری نیمه کاره رها شده ولی در برنامه پیشنهادی شهرستان برای سال 95 گنجانده شده که امیدواریم در کمیته برنامه ریزی 95 اعتبار لازم جهت تکمیل این پروژه اختصاص داده شود.

در ادامه باید یادآور شویم که روستاهای مذکور بیش از 10 شهید و 100 رزمنده و جانباز را تقدیم نظام و انقلاب کرده اند و خانواده شهدا امروز از مسئولان انتظار دارند جاده ارتباطی این روستاها را ساماندهی و بهسازی کنند تا راحت تر بتوانند آرمگاه فرزندان خود را زیارت کنند.

اما نباید فراموش کنیم که در طی این ده سال خدماتی که برای این پل انجام شده در زیر حرکت آرام آب فرسایش یافته از بین رفته و یا دیگر قابلیت استفاده ندارد. چاره اندیشی مسئولان در این زمینه می تواند لبخند رضایت را بر لبان مردم این روستاها بنشاند.

فارس

انتهای پیام/82013/ج

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک