آخرین اخبار

12. دى 1394 - 10:03   |   کد مطلب: 4358
طرح های اقتصاد مقاومتی همواره در ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در مباحث مختلف اقتصادی هموراه نقش تعیین کننده ای دارد به خصوص وقتی پای همتی جهادی در کار باشد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه،  پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ، اقتصاد مقاومتی یکی از فرآیندهای تاثیرگذار در مقابله با اقتصاد عاریتی است که علاوه بر حذف واردات باعث فراوانی تولید داخل و گاهاً نیز باعث صادرات محصولات تولیدی و بومی نیزخواهد شد.

 

بسیج سازندگی شهرستان لنده در سه سال گذشته توانسته است با برگزاری دوره های مختلف پرورش مرغ بومی، بوقلمون، گوسفند، زنبورداری و برگزاری دوره های تعمیر تراکتور و کاشت بِه لیمو و تخصیص و تامین تسهیلات مورد نیاز زمینه اشتغال و سرمایه گذاری سودآور را در این شهرستان فراهم کند.

 

 

به منظور آشنایی بیشتر با طرح های اقتصاد مقاومتی شهرستان لنده به سراغ یکی از پرورش دهندگان بوقلمون رفتیم که به نوعی میتوان گفت اولین پرورش دهنده بوقلمون در این شهرستان  است که البته بعد از عملکرد موفقیت آمیز وی جوانان زیادی جهت اجرای چنین طرح هایی تشویق و ترغیب شده و هم اکنون مشغول اجرای طرح های مختلف اقتصاد مقاومتی هستند.

 

"سرتیپ ضرغامی" یکی از علاقه مندان به کار و تلاش در لنده است که با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی در زمینه پرورش بوقلمون توانسته است علاوه و بر پرورش بوقلمون و تامین نیاز شهرستان، عمده تولید خود را به استان اصفهان صادر کند.

 

 

*اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی از مهمترین دستاورد های بسیج سازندگی است

 

وی در خصوص اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی اظهارکرد: فرآیند تشکیل و اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی از مهمترین دستاورد های بسیج سازندگی در زمینه اشتغال و کارآفرینی و جذب سرمایه است.

 

ضرغامی تاکید کرد: برگزاری دوره های مختلف تولیدی، کشاورزی، دامداری و دامپروری از مهمترین موفقیت های بسیج سازندگی قبل از اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی است.

 

*نبود کشتارگاه در شهرستان لنده

 

اولین پرورش دهنده بوقلمون در لنده تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات سد راه تولید و پرورش بوقلمون در لنده نبود کشتارگاه در این شهرستان است.

 

وی در خصوص میزان تسهیلات دریافتی اظهارکرد: میزان تسهیلات دریافتی از بسیج سازندگی مبلغ 900 میلیون ریال است که از طریق بانک مهر اقتصاد با سود16درصد دریافت کردیم که بلافاصله اقدام به خرید جوجه و پرورش آن کردیم.

 

ضرغامی یادآورشد: موفقیت بسیج سازندگی در زمینه های مختلف اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی باید در سایر مشاغل نیز ادامه داشته باشد تا حوزه ی اجرایی طرح ها گسترش یابد.

 

 

وی گفت: نبود سرمایه و بازار کار مناسب در شهرستان لنده باعث گسیل شدن جوانان این شهرستان به سایر شهرستان های استان و استان های مجاور شده است.

 

اولین پرورش دهنده بوقلمون در لنده یادآورشد: یکی از مهمترین مزایای طرح های اقتصاد مقاومتی در سپاه پیگیری و نظارت مستمر در روند اجرای طرح ها است.

 

 

وی در خصوص اختصاص طرح پرورش بوقلمون خود گفت: ابتدای کارم را با جوجه ریزی 60 روزه و شش کیلوگرم شروع کردم که پس از حدود 20 روز نگهداری به بیش از 12 کیلوگرم برسانیم و علاوه بر تامین نیاز مردم شهرستان زمینه صادرات آن را نیز فراهم نمودیم.

 

*صادرات بوقلمون به استان اصفهان

 

 

ضرغامی در خصوص صادرات بوقلمون تولیدی خود اظهارکرد: با رایزنی صورت گرفته با چندین نفر از اتحادیه داران مرغ و بوقلمون استان اصفهان حجم مازاد بوقلمون شهرستان لنده به این استان صادر می شود که با استقبال گرمی نیز روبر شده است.

 

وی در خصوص مزایای استفاده از گوشت بوقلمون گفت: گوشت بوقلمون به دلیل داشتن پروتئین بالا، حداقل چربی اشباع، کمترین سطح کلسترول و فقدان چربی میان بافتی در مقایسه با گوشت قرمز از اهمیت بسیاری برخوردار است و منبع خوبی از ویتامین‌های مختلف است.

 

 

اولین پرورش دهنده بوقلمون در لنده یادآورشد: اجرای طرح های بسیج سازندگی در شهرستان لنده باعث رونق اقتصادی برخی از طرح ها و دسترسی سریع و آسان به گوشت مرغ، بوقلمون، گوسفند و بز و به لیمو در این شهرستان شده است.

 

ضرغامی در پایان ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی مسوول بسیج سازندگی شهرستان لنده توجه به تولید و ایجاد بازار مناسب برای سرمایه گذاری را یکی از راه های موفقیت آمیز این طرح ها برشمرد.

 

یقیناً موفقیت بسیج سازندگی در عرصه های تولیدی، کشاورزی و دامی و زراعی از مهمترین دستاوردهای اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است که اگر مسوولان نیز به اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی همت گمارند شاهد افزایش اشتغال و بازار سرمایه ای مناسب برای اقشار مختلف جامعه خواهیم بود.

 

گزارش و عکس:سید اسماعیل میری

منبع: پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک