آخرین اخبار

10. دى 1394 - 13:53   |   کد مطلب: 4353
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با یوم الله دانستن 9 دی تصریح کرد:فتنه با خروش ملت با بصیرت خاموش شد و راه جلوگیری از بروز فتنه های جدید پناه بردن به قرآن و بصیرت دینی است.

به گزارش كهگيلويه،  پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در جمع تجمع کنندگان سالروز بزرگداشت حماسه مردمی 9 دی ماه در شهر لیکک بر لزوم حفظ اخلاق و داشتن بصیرت دینی،سیاسی و اخلاق تاکید کرد.

 

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با تقدیر از مردم شهید پرور و ولایتمدار بهمئی جهت حضور در سالروز حماسه 9 دی ،تصریح کرد:هر امتی و هر ملتی یوم الله خویش را پاسداری می کند؛ روز خدا برای هر امت روزی است که آن امت از ظلمت به نور وارد شود ،روزی است که خود رابیابد ،زمان خود را بشناسد و انتخاب صحیح کند.

 

حماسه 9دی سرنوشت ساز و یوم الله است

 

آیت الله ملک حسینی با یوم الله خواندن حماسه مردمی 9 دی در سال 88گفت: روزی که مردم برای دین به پا خیزند، یوم الله است ؛روزی که انسان برای خدا خون بدهد ،روزی که نطفه هدایت شکل بگیرد.

 

ایشان با بیان نمونه ای از روزهای سرنوشت ساز جامعه اسلامی، حماسه 9 دی را همانند ،مبعث نبی اکرم(ص) ،هجرت پیامبر از مکه به مدینه ،عاشورا ،پیروزی انقلاب در 22 بهمن 57  یوم الله نامید و گفت:9دی روز بیگانه ستیزی، روز مقابله با فتنه و روز کور کردن چشم فتنه بود و به همین خاطر  این روز برای جامعه ما یوم الله است.

 

حضور حماسی مردم در 9 دی به فتنه پایان داد

 

آیت الله ملک حسینی  در حماسه 9دی مردم با اتکا به خداوند بزرگ و با لطف خدا همه چیز را تمام کردند، نه تنها مقابل فتنه ایستادند بلکه به فتنه پایان دادند؛ فتنه ای که غرب آن را طراحی کرده بود و کسانی که مدعی سیاست مداری بودند در این فتنه فریب خورده بودند .

 

فتنه سیاسی نتیجه عدم بصیرت سیاسی

 

ایشان اذعان داشت: رمز فتنه به نام تقلب و  تنها یک بد اخلاقی در عرصه انتخابات بود اما اگر اخلاق انسان بر مدار صحیح نباشد و بصیرت اخلاقی نباشد، سرانجامش عدم بصیرت سیاسی است که منجر به فتنه سیاسی می شود.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان باید در مقابل سه نوع فتنه بصیرت داشته باشد،افزود: هر سه فتنه با هم مرتبط و در هم تنیده اند؛ فتنه ای که مردم در روز 9 دی برای خنثی کردن آن و  حمایت از آرمان سید الشهدا و مقابله با توهینی که به سید الشهدا شد، به صحنه آمدند و با رهبرشان بیعت نمودند که آرمان ها را حفظ و حراست کنند.

 

آیت اله ملک حسینی با برشمردن این سه نوع فتنه، ادامه داد: فتنه سیاسی،فتنه اخلاقی و فتنه دینی ؛ این سه در هم تنیده اند و به هم وابسته  و اگر در عرصه سیاست می بینیم چپ یا راست، به محض مسلط شدن میدان می گیرند و  بر میدان می تازند، این ازنوع فتنه سیاسی است.

 

این مقام ارشد فرهنگی استان خاطرنشان کرد:گاهی می بینیم یک پیروز مغرورانه علیه مخالفانش به سرکوبی مشغول می شود، این یک فتنه سیاسی است، گاه می بینم یک شکست خورده به جای اینکه در قاعده سیاست شکست را بپذیرد و آرمان های نظام ،دین و کشورش را بر موفقیت خودش ترجیح دهد،فتنه می کند و می بینیم سازی را باب می کند و فریادی را بلند می کند، این فتنه سیاسی است که  فتنه سیاسی سال  88 از این قسم فتنه ها بود .

 

ورود به میدان سیاست نیاز به دانستن قواعد سیاست دارد

 

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد:کسی که گام به میدان سیاست می گذارد باید قاعده های سیاست را بداند و وقتی در نظام دینی است، اخلاق سیاسی را بشناسد.این است که مقام معظم رهبری خطاب به فتنه گران فرمودند:«سیاست مدار باید مانند شطرنج باز، بداند در میدان چگونه حرکت کند (به تعبیر خودم) و اگر نداند، اصلا نباید گام در عرصه سیاست بگذارد .

 

نداشتن اخلاق سیاسی آفت سیاستمدار است

 

ایشان فقدان اخلاق سیاسی را برای کسی که مدعی سیاست مداری است یک آفت دانست و گفت: ما که سیاست مان  شرقی و غربی نیست، سیاست اخلاقی باید متحد با دیانت و بر مدار آن باشد و سیاست ما باید عین دیانت ما باشد؛ اگر اینچنین است، پس باید اخلاق بر سیاست ما حاکم باشد. زبان باز کردن و هر سخنی را گفتن یعنی محرومیت از اخلاق سیاسی .

 

جامعه مبتلا به فتنه سیاسی مورد طمع دشمنان واقع می شود

 

آیت الله ملک حسینی با توصیف وضعیت کشور در فتنه 88 تصریح کرد:دندان از خشم برآمده غرب را بر بدن ایران دیدید؟ طمع دشمن را بر ما دیدید؟ رسانه ها چه کردند؟دیدید چه دشمنی هایی کردند.

 

 ایشان عنوان نمود:وقتی جامعه ای آبستن فتنه سیاسی شد، دشمن در او طمع می کند،دشمن می داند و می بیند در این شرایط مطامع او به سمت محقق شدن است و در این زمینه از هیچ تلاشی دست بر نمی دارد.

 

نتیجه خلاء اخلاق در سیاست، بروز فتنه سیاسی است

 

 نماینده مقام معظم رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:فتنه سیاسی ریشه در فتنه اخلاقی دارد؛ انسانهایی که ناکار آزموده اند و اخلاق صحیح ندارند نباید به عرصه سیاست بیایند ،چپ باشند یا راست فرقی نمی کند؛ فتنه را در یک زمان چپ ایجاد کرد ممکن است این فتنه زمانی با راست هم ایجاد شود .مهم این است که اگر اخلاق در سیاست نباشد فتنه در این عرصه رخ خواهد داد.

 

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه فتنه اخلاقی خود ریشه در فتنه دینی دارد،گفت: اینکه شما در روایت می خوانید که هر گاه دیدید فتنه ها به سمت شما هجوم آوردند به قرآن پناه ببرید، به خاطر این است که هر فتنه ای ریشه در فتنه دینی دارد و اگر دین خود را به برکت قرآن اصلاح کنید، هرگز در دام فتنه و فتنه گران نخواهید افتاد.

 

 ایشان پناه بردن به قرآن ، آموختن توحید از قرآن ، اتکای به خدای بزرگ و رسالت نبی اکرم و ولایت ائمه را تنها راه برون رفت از فتنه هادانست و گفت:اگر چین اتفاقی افتاد، انسان به سمت بصیرت اخلاقی می رود  و هرگز ممکن نیست در عرصه سیاسی مفتون سیاست زدگان شود یا فتنه گر سیاسی شود.

 

فتنه 88 فراتر از یک فتنه سیاسی بود

 

آیت الله ملک حسینی با تاکید بر این نکته که فتنه 88 صرفا بعد سیاسی محض  نبود ، تصریح کرد: هرگز چنین نبود که این فتنه فقط فتنه سیاسی باشد،ریشه ها خراب بود، اگر ریشه اخلاقی و دینی درست باشد ،هرگز انسان به خود اجازه نمی دهد غربی که دشمن است برای ما تعیین سرنوشت کند، یک انسان بصیر اجازه نمی دهد که لابی های دشمن برای او برنامه ریزی کند.

 

فتنه همچنان هست

 

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فتنه تنها فتنه پیش آمده در سال 88 نبود؛ انقلاب فتنه های دیگری را هم در چندین بار قبل از این تجربه کرده بود،گفت: نه فتنه همان یک مورد بود که رخ داد و نه راه برون رفت از فتنه چیزی غیر از بازگشت به خدا و آرمانهای دینیست .  

 

فتنه را خروش دینی مردم خاموش کرد

 

 آیت الله ملک حسینی تصریح کرد:روزی که می خواستیم فتنه را  با سیاست سرکوب کنیم، نشد و همان چیزی شد که مقام معظم رهبری نمی خواستند؛به هر دو دسته فرموده بودند به اردوکشی های خیابانی پایان دهید، اما پایان ندادند .

 

ایشان با تاکید بر نقش مردم در خاموشی فتنه 88 گفت: زمانی فتنه سرکوب شد که روح ایمان مردم جلوه کرد و خروش دینی مردم برآمد؛ آن روز که فهمیده بودند و احساس کردند که که دشمن سخنش انتخابات نیست ،سخنش سید الشهداست، شال سبز بر گردن بهایی، توهین به پرچم سید الشهدا، همه فهمیده بودند که باید از این رگ دینی استفاده کرد و تخم فتنه را از حدقه فتنه بیرون کشید و با این بصیرت دینی مردم فتنه سیاسی سرکوب شد.

 

همه باید قانون مدار و آگاه به قانون باشند

 

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس خبرگان رهبری نماینده مردم کهگیلویه در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:انتخابات در پیش روست،فتنه 88 پس از یک انتخابات رخ داد،رمزش این است که باید قاعده های اخلاق را هم پیروز و هم شکست خورده ،هم مجریان و هم مسئولان و کاندیداها باید بدانند.

 

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه اگر این قواعد را ندانستیم باز جامعه ما آبستن فتنه است،گفت:دشمن از مسیر آسیب های روانی ،احساسی و اخلاقی ما وارد می شود .این انسان است که زمینه را برای فتنه های شیطان مهیا می کند، اگر انسان در عرصه انتخابات افکار بدعت آمیز و ضد دینی و احساسات شیطانی بروز دهد، این آغاز فتنه هاست .

 

ایشان با تاکید بر لزوم تمکین به قانون تصریح کرد: انسان باید چپ یا راست و با هر گرایش و احساسی ، اندیشه ها را به نفع دین و انقلاب، زیر سایه ولایت فقیه  اصلاح کند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هر برگ رای حق انسان و حق بشری است ؛خدا  از آن نمی گذرد ،گاهی تخلفاتی رخ داده و عده ای آمدند و از کاندیداها عذرخواهی می کنند که ما برگه های تو را سوزاندیم یا در آب ریختیم؛ به کاندیدا چه ربطی دارد؟.

 

 آیت الله ملک حسینی آرا را حق ناس عنوان نمود و گفت:هر نامی پس از تایید شورای نگهبان در صندوق رفت، باید این نام از صندوق خارج شود.این حق مردم است،حق نماینده تنها نیست؛حتی حق کسانی است که رای ندادند،چرا که در نظام جمهوری اسلامی پیام کسانی که رای می دهند ایناست که حتی اگر کاندیدای من موفق نشود، نماینده من کسی است که برنده شود.

 

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس خبرگان رهبری در پایان تاکید کرد:باید اصول اخلاقی رعایت شود و پرداختن به جنبه اثباتی مقدم بر پرداختن به جنبه های سلبی باشد که خدای ناکرده به آنچه در گذشته مبتلا شده ایم دوباره مبتلا شویم.

 

منبع: آوای ماغر

انتهای پیام/200

 
 
سید علمدار تقوی

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک