آخرین اخبار

8. دى 1394 - 15:13   |   کد مطلب: 4335
امام جمعه دیشموک گفت: اگر از 9 دی عبرت نگیریم برای دیگران عبرت خواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از وظایف اساسی و انتظارات به‌‌جا از آموزش و پرورش توصیف و تبیین حادثه 9 دی‌ماه است که یکی از به یادماندنی‌ترین حضور میلیونی مردم ایران در سال 88 بود.

امام جمعه دیشموک با اشاره به‌ اینکه 9 دی قطعه پررنگی از تاریخ کشور ما را به خود اختصاص داده و اگر از 9 دی عبرت نگیریم خودمان برای دیگران عبرت خواهیم شد، گفت: یکی از پایگاه‌های انقلاب اسلامی که در ترویج ارزش‌های انقلاب موثر است مدرسه خواهد بود که می‌تواند با خلق فرصت‌ها و موقعیت‌های ایمانی و انقلابی و حماسی فرزندان این کشور برای رسیدن به حیات طیبه تاثیر‌گذار باشد.

وی افزود: از آن طرف که صحبت از سند تحول بنیادین می‌شود در آموزش و پرورش بدون تردید 9 دی از مهم‌ترین موقعیت‌هایی است که با درک آن دانش‌آموزان می‌توانند به هدف کلان سند تحول بنیادین برسند و این تحول بنیادین و اساسی که در آموزش و پرورش می‌خواهد شکل بگیرد یک هدف نهایی دارد و آن هم تحقق جامعه جهانی عدل امام زمان(عج) است.

وی تشریح کرد: همه نهادها از جمله نهاد تاثیرگذار آموزش و پرورش دانش‌آموزان را به لحاظ علمی و تربیتی به گونه‌ای بار بیاورند که زمینه‌سازی کنند برای ظهور امام زمان(عج) و همچنان که یکی از اهداف تشکیل انقلاب اسلامی بسترسازی برای ظهور عالم بشریت است.

محمودی‌اصل تبیین کرد: ما باید طوری دانش‌آموزان را برای تحقق این جامعه عدل امام زمانی آماده کنیم که یکی از این طریق‌ها زمینه‌سازی برای کسب معرفت و بصیرت دینی و سیاسی دانش‌آموزان است و این مناسبت‌ها باید برای دانش‌آموزان تشریح شود.

وی خاطرنشان کرد: از طریق برنامه داشتن و نهادینه شدن ارزش‌های اخلاقی در دانش‌آموزان باید دانش‌آموزان را طوری آماده کنیم تا بصیرت سیاسی پیدا کنند.

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: ما باید 9 دی را برای دانش‌آموزان بازگو کنیم تا این ارزش‌های اخلاقی در جوانان نهادینه شود چون قلب جوانان همانند یک خاک مرغوب است که هر چه در آن خاک بکاریم سبز می‌شود و اگر ارزش‌های اخلاقی را در جوانان بسط ندهیم این جوانان را از دست خواهیم داد.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان اگر ببینند که معلمان و دبیرانشان مقید به نظام هستند طبعاً اصالت خود را حفظ خواهند کرد و باید دانش‌آموزان همانند بقیه درس‌های خود، 9 دی را مهم‌ترین برنامه بدانند و از فتنه فاصله بگیرند.

وی متذکر شد: دانش‌آموزان باید بدانند دشمنی عمیق استکبار جهانی بر ایران اسلامی به چه منظور است و اگر دانش‌آموزان این قضایا را فهمیدند در رشد، آگاهی و بصیرت‌شان تاثیر بسزایی دارد و می‌توان آن را در هدف مهم سند تحول بنیادین آشکار کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گفت: فرهنگیان در آگاهی‌بخشی جامعه در سال 88 برای خلق حماسه و سال‌های بعد از آن موثر خواهند بود و زحمات زیادی کشیدند و ما هم باید در حفظ این روز که به نام بصیرت و ولایت‌مداری امت با ولایت است سهل‌انگاری نکنیم.

وی با بیان اینکه 9 دی مثل پرچمی است تا راهنمای دیگران باشد، خاطرنشان کرد: نقش آموزش و پرورش نقش کلیدی در تبیین و توصیف 9 دی است و باید برنامه‌ای در خور و شان این روز به یاد ماندنی در روز 9 دی در مسجد صاحب‌الزمان (عج) برگزار کنیم.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک