آخرین اخبار

21. آذر 1394 - 14:26   |   کد مطلب: 4206
در تریبون نماز جمعه این هفته شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد برگزاری باشکوه مراسم پیاده روی چند ده میلیونی زائران اباعبدالله (ع) در روز اربعین و رو سفید شدن مردم عراق در برگزاری این مراسم بزرگ، از مهم ترین موضوعات مورد اشاره بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس گزیده بیانات ائمه جمعه شهرستان های استان بدین شرح است:

 
امام جمعه دهدشت :

مدیران دولتی حق جانبداری از جریان خاص در انتخابات را ندارند

 

 
 

امام جمعه دهدشت گفت: مدیران دستگاه های دولتی حق استفاده زا امکانات به نفع جریان خاص در انتخابات را ندارند.

پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه نوشت: حجت الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه دهدشت با تسلیت شهادت امام رضا(ع) اظهار کرد:  توجه به فقرا و کمک به نیازمندان از جمله ویژگی‌های اجتماعی و اخلاقی آن حضرت بود که امروز باید الگوی مسئولان ما باشد.

 

امام جمعه دهدشت حرکت عظیم راهپیمایی اربعین حسینی را مورد اشاره قرار داد و با بیان این که ارادتمندان به حضرت سیدالشهداء و اهل بیت عصمت و طهارت حماسه باشکوهی خلق کردند و یکی از جلوه‌های زیبای عاشورا را به نمایش گذاشتند افزود:دشمنان تشیع در تلاش برای فراموشی واقعه عاشورا هستند و بایکوت خبری اجتماع میلیونی اربعین در رسانه‌های غربی بر همین اساس بود و نخواستند شکوه و عظمت را به تصویر بکشند.

 

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: جاذبه‌ای که باعث ایجاد این حرکت حماسی شد و این جمعیت انبوه را به طرف کربلا کشاند محبت حضرت اباعبدالله‌الحسین بود.

 

خطیب جمعه دهدشت با اشاره به استقبال مردم عراق از زوار حسینی ضمن ستودن این حرکت گفت: مردم عراق با تمام وجود از زائران استقبال و پذیرایی کردند.

 

حسینی تصریح کرد: مردم عراق در استقبال از زائران کربلا  همه حاتم طاعی شدند و قطعا حمایت سیدالشهداء و امام عصر بود که چنین حماسه‌ای خلق شد.

 

امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از خطبه  با هشدار نسبت به استفاده از امکانات دولتی له یا علیه کاندیداهای انتخابات تصریح کرد: هیچ اداره‌ای حق جانبداری از کاندیداها با استفاده از اموال دولتی را ندارد.

امام جمعه دهدشت با تاکید بر این‌که ادارات باید دقت داشته باشند در عرصه فعالیت انتخاباتی در اختیار عده خاصی قرار نگیرند افزود: البته فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات وظیفه همه ادارات و نهادها است.

در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد

انتقاد امام جمعه دیشموک از بی‌توجهی مسئولان شهرستانی و استانی نسبت به ناسالم بودن آب شرب شهر دیشموک

 

امام جمعه دیشموک گفت: با وجود اینکه تمام مسئولان استانی و شهرستانی از بدمزه بودن آب شرب شهر دیشموک باخبرند اما نسبت به رفع این معضل بی‌تفاوت هستند.

پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه نوشت: حجت‌الاسلام سیدهدایت محمودی اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: 20 آذر شهادت اسوه تقوا و شهید محراب حضرت آیت‌الله دستغیب امام جمعه فقید شیراز  و نماینده حضرت امام در استان فارس، است که عالمی مجاهد که همه عمرش را صرف خدمت به دین، خدمت به قرآن، مردم و انقلاب کرد.

وی در ادامه گفت: حضرت آیت‌الله دستغیب کسی بود که  در همه عرصه‌های مختلف از جمله ولایت‌مداری برای ما الگو بود و همه فریادش در راستای مطیع بودن امام بود که اگر کسی مطیع امام باشد از خدا اطاعت کرده و راه امام راه اسلام است.

وی اشاره‌ای به تجمع 10 میلیونی اربعین حسینی داشت و گفت: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی دستاوردهای قابل توجهی داشت که از همه مهمتر اثر فردی این راهپیمایی بود که حضرت امام صادق(ع) فرمود؛ اگر کسی زیارت جدم امام حسین(ع) را پیاده برود برای هر قدمی یک ثواب نوشته خواهد شد و یک گناه از وی کم می‌شود.

وی اثر دوم این راهپیمایی را اثر اجتماعی راهپیمایی اربعین دانست و گفت: در کشور عراق این راهپیمایی عظیم یک نمایش و یک سبک اسلامی و زندگی دینی بود که محبت زوار به یکدیگر در این راهپیمایی قابل وصف نیست. محوریت هدف همه زوار اهل بیت بود و این زیباترین و بالاترین سرمایه اجتماعی بود که توانست تمدن‌ساز باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اشاره به اثر سوم این راهپیمایی داشت و گفت: اثر سیاسی و انقلابی این حرکت بزرگ شیعی است که دشمن لحظه به لحظه اینها را رصد می‌کرد و این جمعیت طبق آمار حدود 27 میلیونی لرزه به اندام آنها انداخته بود که یک حرکت متحیر کننده بود.

حجت‌الاسلام محمودی‌اصل در پایان تاکید کرد: آب شرب شهر دیشموک آبی بد‌مزه است که گلایه و اعتراض مردم شهر دیشموک را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه تمام مسئولان استانی و شهرستانی از بدمزه بودن آب شرب شهر دیشموک باخبرند اما بی‌توجهی مسئولان در خصوص آب شرب شهر دیشموک قابل قبول نیست.

وی از مسئولان خواست تا در خصوص رفع مشکل آب شرب دیشموک اهتمام لازم را به کار گیرند.

 

دین را نباید تفسیر وارانه کرد/تقدیر امام جمعه از شهردار سی سخت

 

امام جمعه سی سخت با بیان سبک مبارزات امام رضا (ع) با حکومت وقت گفت:دین اسلام دین گفت و گوی مطلق نبوده و با نگاهی به رویکرد امام رضا(ع) شاهد مبارزات مختلف ایشان با ظالمان زمانه هستیم و نباید دین را وارونه تفسیر کرد.

پایگاه خبری سفیردنا نوشت: حجه الاسلام ناصر مصباح نژاد امام جمعه سی سخت در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز سی سخت با بیان اهمیت تقوا در زندگی گفت:متقین کسانی هستند که زمانی که کار خوبی انجام میدهند وجد و خوشرویی وجودشان را میگیرد و زمانی که مرتکب معصیتی می شوند از خداوند طلب غفران میکنند،زمانی که منفعتی به آنها میرسد شکر الهی را به جا می آورند و و زمانی که مصیبتی به آنها میرسد صبر میکنند و اگر کسی به آنها ظلمی کند ظالم را مورد بخشش قرار میدهند.

مصباح نژاد با تشریح معنی لغوی کلمه وقف بیان داشت:از آنجا که عمر انسان محدود است مسئله وقف تاثیر بسزایی در جاودانگی انسان دارد و مسیری برای رسیدن به جاودانگی است .

وی تصریح کرد: وقف یک احسان جاری است که جدای از آثار و برکات آن در این دنیا بعد از مرگ انسان نیز راهگشا و ظرفیت بالایی برای خیر همیشگی در آخرت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سی سخت در ادامه با اشاره به حرکت چند ده میلیونی زائران اباعبدالله (ع) در روز اربعین به تاثیرات فرهنگی و اجتماعی این حرکت عظیم پرداخت و ابراز داشت:پیام فرهنگی این حرکت که با محوریت امام حسین (ع) شکل گرفت نمایش اخلاق اسلامی بود.

امام جمعه سی سخت با بیان آثار سیاسی حرکت شیعیان جهان گرداگرد بارگاه امام حسین (ع) گفت:اجتماع بزرگ شیعیان نشان از قدرت تشیع در رویارویی و هماورد با جهان کفر است و این توان و ظرفیتی است که هر لحظه میتوان با ظلم مبارزه کرد.

مصباح نژاد با اشاره به رحلت رسول الله ،شهادت امام حسن مجتبی و شهادت امام رضا(ع) به وصیت نبی مکرم اسلام مبنی بر تمسک به قرآن و اهلبیت به عنوان سندی رهایی بخش برای مسلمانان تاکید کرد و افزود:توسل به این دو ذخیره الهی عامل وحدت و نجات بخش اسلام است.

وی در ادامه با بیان سبک مبارزات امام رضا (ع) با حکومت وقت گفت:دین اسلام دین گفت و گوی مطلق نبوده و با نگاهی به رویکرد امام رضا(ع) شاهد مبارزات مختلف ایشان با ظالمان زمانه هستیم و نباید دین را وارونه تفسیر کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سی سخت به دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به عنوان دو مظهر مردم سالاری دینی اشاره کرد و افزود:حفظ نظام از اوجب واجبات است و اگر کسی در این مسیر حرکتی انجام دهد که متضاد با این اصل باشد خیانت کرده است.

امام جمعه سی سخت در پایان ضمن تقدیر از زحمات حسین محمد خانی شهردار سابق سی سخت برای علی محمد حسینی سرپرست این دستگاه آرزوی موفقیت کرد.

خبرگزاری فارس: اعلام انزجار کاندیداهای انتخابات از فتنه‌ 88

امام جمعه گچساران خواستار شد: اعلام انزجار کاندیداهای انتخابات از فتنه‌
 

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: ایمان و تقوا بزرگترین موانع نفوذ گناهان و نافرمانی‌های خداوند بوده که انسان‌های مومن و متقی با بهره‌گیری از این صفات الهی خیر و برکت دنیا و آخرت را کسب می‌کنند.

حجازی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران با اشاره هفته وقف تصریح کرد: وقف نهاد ممتاز دینی و نشر فرهنگ قرآنی بوده که لازم است همه مردم و مسئولان در راستای ترویج فرهنگ وقف تلاش کنند.

وی ادامه داد: وقف تلاشی برای ذخیره‌سازی اعمال حسنه در دنیای باقی بوده زیرا با انجام وقف و استفاده مردم از مال موقوفه ثواب این امر خیر از اعمال انسان واقف محسوب می‌شود.

امام جمعه گچساران یادآور شد: در امر خیر انسان باید با در نظر گرفتن وضعیت مالی خود و خانواده خود اقدام کند و برای آخرت خود در صورت مناسب بودن وضعیت مالی بخشی از دارایی‌های خود را وقف کند تا زمینه نشر قرآن، فرهنگ اهل بیت(ع) و رشد حوزه‌های علمیه شود.

حجازی در ادامه ضمن تشکر از حجت‌الاسلام سید‌محمد وزیری، امام جمعه سابق کلن و نماینده ویژه آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در امور بین‌الملل گفت: با حضور این عالم عالی‌قدر در گچساران، این شهرستان فضای معنوی و قرآنی به خود گرفت و تمامی ادارات و نهادها، مساجد و مردم از سخنان این دانشمند اسلامی بهره‌مند شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از شهردار دوگنبدان در خصوص بررسی و برطرف کردن مشکل بخشی از فضای مصلی گفت: مصلی گچساران در حال تکمیل بوده اما وضعیت سرویس بهداشتی این مصلی مطلوب نبود که شهردار دوگنبدان در این خصوص همکاری کرده و مشکل برطرف شد.

حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: به نظر می‌رسد در بحث انتخابات در سطح استان تبلیغات انتخاباتی زودتر از موعد آغاز شده است.

امام جمعه گچساران در ادامه با تشریح خصوصیات و معیاری‌های کاندیداها متذکر شد: کاندیداها باید در سخنرانی‌‌های خود از فتنه 88 و فتنه‌گرانی که زمینه نفوذ دشمن را فراهم کرده‌اند، اعلام انزجار کنند.

حجازی یادآور شد: کاندیداها باید با انزجار از فتنه‌گران 88 اعلام کنند کسانی را که به عکس امام راحل توهین کردند و در روز عاشورا به امام حسین(ع) بی‌حرمتی و توهین کردند، قبول ندارند.

وی با بیان اینکه کاندیداها باید رسما از فتنه و فتنه‌گران اعلام تنفر و انزجار کنند، یادآور شد: کاندیداها باید قول مساعد جلوگیری از نفوذ فتنه‌گران به کشور را در صورت حضور در مجلس شورای اسلامی به مردم بدهند.

حجازی متذکر شد: اگر کاندیدایی تفکر ضد فتنه و فتنه‌گران را نداشته باشد و اعلام نکند ریگی در کفش داشته و مردم باید در خصوص انتخاب وی احتیاط کنند.

 

این خبر در حال تکمیل است..

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک