آخرین اخبار

17. آبان 1394 - 8:46   |   کد مطلب: 3839
اهدای اعضای نونهال ۱۹ ماهه چرامی به عنوان کوچک ترین اهداء کننده عضواستان کهگیلویه و بویراحمد لذت زندگی را به ۳ بیمار هدیه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اهدای اعضای نونهال ۱۹ ماهه چرامی به عنوان کوچک ترین اهداء کننده عضواستان کهگیلویه و بویراحمد لذت زندگی را به ۳ بیمار هدیه کرد.

 

 دکتر پرویز یزدان پناه اظهار کرد: اعضاء بدن زنده یاد ” شایان روان” کودک ۱۹ ماهه اهل روستای تاوه سپید سادات سرفاریاب شهرستان چرام که در اثر تشنج دچارآسیب مغزی وبدنبال آن مرگ مغزی شده بود، در اقدامی خداپسندانه با رضایت خانواده‌اش ‌به سه بیمار نیازمند اهدا شد.

 

وی خاطرنشان کرد: کبد و قرنیه‌های زنده یاد روان به بیماران نیازمند اهدا شد تا بار دیگر امید به زندگی به آنان بازگردد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: پس از اظهار رضایت خانواده مرحوم تیم جراحی پیوند اعضاء شیراز در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت حضور یافته و اعضاء نامبرده را پس از خارج‌کردن از بدن بیمار به بیمارستان نمازی شیراز انتقال داده و به بیماران نیازمند به این اعضاء حیاتی پیوند داده شد.

 

دکتر یزدان پناه اضافه کرد: با اهدای اعضای بدن این نونهال مرگ مغزی، تعداد بیماران مرگ مغزی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری که اعضای بدن‌شان به نیازمندان اهدا شد به بیست و دو نفر رسید.

 

وی در پایان ضمن قدردانی و تشکر از اقدام خداپسندانه و نوعدوستانه این خانواده محترم از خداوند متعال برای آنان طلب صبر و مغفرت مسئلت کرد.

 

بویرنیوز

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک