آخرین اخبار

30. مهر 1394 - 14:11   |   کد مطلب: 3712
امام جمعه ديشموك در جمع عزاداران حسيني روستاي گراب عنوان كرد:
امام حسين(ع) ايستاده‌گي كرد تا دين اسلام رانجات دهد+تصاوير
امام جمعه ديشموك گفت: امام حسين(ع) ايستاده‌گي كرد تا دين اسلام را نجات دهد و همين خود از پيام‌هاي مهم شهادت امام حسين(ع) و عاشورا است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، حجت‌الاسلام سيد هدايت محمودي‌اصل شب گذشته در جمع عزاداران حسيني روستاي گراب اظهار كرد: همه ما بايد تلاش كنيم همراه با سينه زدن، درس‌هاي عاشورا را هم فرا بگيريم.

 

وي افزود: اينكه امام حسين(ع) براي چه قيام كرد از زاويه‌هاي مختلف، پاسخ‌هاي متعددي دريافت مي‌شود.

 

امام جمعه ديشموك در ادامه تصريح كرد: امام حسين(ع) ايستاده‌گي كرد تا دين خود رانجات دهد و همين خود از پيام‌هاي مهم شهادت امام حسين(ع) است.

 

وي با اشاره به اينكه، اگر امام حسين(ع) در آن زمان قصد معامله مي‌كرد، به آساني امتيازي مي‌گرفت و زندگي را ادامه مي‌داد، تصريح كرد: امام حسين(ع) دنبال پست، مقام و شهرت نبود، بلكه دنبال اهدافي مهم‌تر ازاينها بود.

 

امام جمعه ديشموك گفت: امام حسين(ع) وقتي ديد اسلام، توسط معاويه و يزيد و دستگاه خبيث بني‌اميه، به انحراف كشيده شد، دين، ظاهر دين و چهره اسلام را تحريف و حقيقت دين از سوي اينها به فراموشي سپرده مي‌شود، دست به قيام زد.

 

حجت‌الاسلام محمودي‌اصل اضافه كرد: معاويه  و يزيد با دين و اسلام، كاري كردند كه ديگر مردم با خطبه، سخنراني و ارشاد هم به راه راست هدايت نمي‌شدند.

 

وي با بيان اينكه، با اين كارها، در آن زمان اسلام رو به نابودي بود، خاطرنشان كرد: امام حسين(ع) تنها را نجات را در ايستاده‌گي و مقابله ديد و در همين راه هم به شهادت رسيد تا اسلام را زنده نگه داشت.

 

وي، خبر شهادت امام حسين(ع) را شوكي بر پيكره جامعه دانست و تصريح كرد: حادثه عاشورا مردم را از خواب غفلت بيدار كرد.

 

امام جمعه ديشموك، عزاداري پس از 1400 سال گذشت از قيام عاشورا را نتيجه شهادت امام حسين(ع) عنوان كرد و افزود: نگاه همه مردم متوجه كربلا و امام حسين(ع) است.

 

وي، قيام امام حسين(ع) به منظور امر به معروف و نهي از منكر را درس بزرگ عاشورا معرفي كرد و خاطرنشان كرد: امام حسين براي دين خود و اسلام ناب محمدي قيام كرد، همه ما هم بايد درس مكتب عاشورا را به درستي فرا بگيريم.

 

وي تشريح كرد: ما بايد درد دين داشته باشيم و تلاش كنيم طوري زندگي كنيم كه قرآن فرموده است.

 

وي،با بيان اينكه، به پا داشتن نماز خود و معنويات همه در سايه عاشورا هستند، تصريح كرد: با اجراي احكام دين، اشكالات رفتار خود را برطرف و مواظب رفتار خود باشيم.

 

امام جمعه ديشموك،سينه‌زدن صرف را كافي ندانست و متذكر شد: محبت به سيدالشهداء خيلي خوب است ولي زماني اين ارادت به حداكثر كمالات خواهد رسيد كه مردم در كنار سينه‌زدن و محبت به اهل‌لبيت، به راهنمايان دين و پيام‌هاي عاشورا گوش فرا دهند و آنها را سرلوحه زندگي خود و خانواده‌شان قرار دهند.

 

امام جمعه ديشموك با بيان اينكه، ارزش هر كسي به ميزان دينمداري او بستگي دارد، خاطرنشان كرد: سادات علمدار دين اسلام هستند و بايد براي بفيه مردم الگو باشند، با اخلاقيات و رفتار خوب خود مردم را به دين اسلام دعوت كنند.

 

حجت‌الاسلام سيد هدايت محمودي‌اصل متذكر شد: اگر مي‌خواهيم امام حسين( ع) را خوشحال كنيم بايد درس‌هاي مكتب عاشورا را درست فراگرفته و اجراء كنيم، هدف امام حسين(ع) را بشناسيم و با اتكاء به همين اهداف زندگي كنيم.

انتهاي پيام:و/آ 

**********

عكس: وحيد آهنگ

*************

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک