آخرین اخبار

26. مهر 1394 - 18:44   |   کد مطلب: 3668
امام جمعه دیشموک با بیان اینکه در خانه‌ای که ماهواره باشد، تربیت حسینی(ع) اتفاق نمی‌افتد، افزود: بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان انس با قرآن است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل  عصر امروز در مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم در مسجد امیرالمومنین(ع) ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، ایام حزن و اندوه و ماتم اهل‌البیت(ع) به مسلمانان، تصریح کرد: خداوند را شاکریم که امروز در محضر قرآن کریم و در کنار دانش‌آموزان قاری و حافظ این کتاب مقدس حضور داریم.

 

وی اضافه کرد: شما دانش‌آموزان قاری و حافظ قرآن قدر خود را بدانید، شکرگزارخدا و سپاسگذار والدین خود باشید که به این مرتبه از جایگاه قرار گرفتید.

 

امام جمعه دیشموک، هدف از در محضر قرآن قرار گرفتن را، تربیت شدن دانست و عنوان کرد: شما بچه‌ها سعی کنید کسی شوید که امام حسین(ع) بپسندد.

 

وی با اشاره به آثار مخرب ماهواره، تذکر داد: در خانه‌ای که ماهواره باشد، تربیت حسینی(ع) اتفاق نمی‌افتد.

 

محمودی‌اصل در ادامه با بیان اینکه در خانواده‌ای که قرآن نباشد و تلاوت نشود، تربیت مدنظر محقق نخواهد شد، از والدین خواست تا بیشتر فرزندان خود را با مانوس کردن با قرآن به سوی کمال و سعادت سوق دهند.

 

وی، اولین وظیفه خود و همه مسلمانان به‌ویژه دانش‌آموزان را، تلاوت صحیح، درک درست و مانوس شدن با قرآن عنوان و خاطرنشان کرد: از همه شما می‌خواهم که توصیه مهم رهبری که می‌فرماید، همه علوم محترمند ولی توجه ویژه به قرآن شود، را جدی بگیرید و سرلوحه تحصیل خود قرار دهید.

 

محموی‌اصل متذکر شد: بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مانوس شدن با قرآن و دین است.

 

وی گفت، درک خالصانه قرآن و عمل به آن توسط دانش‌آموزان طوری باشد که خدای ناکرده در بزرگی با مشکل مواجع نشوید چرا که بدون درک صحیح قرآن، تربیت درست صورت نمی‌گیرد.

 

وی افزود: نگاه ویژه به برنامه‌های قرآنی از دیرباز در فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی ما وجود داشته ولی در سال‌های اخیر با توجه به فرمایش مقام معظم‌ رهبری شدت گرفته است.

 

امام جمعه دیشموک، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تربیت حافظان و قاریان قرآن اظهارداشت: مقام معظم رهبری میراث‌دار فرهنگ اصیل اهل بیت(ع) در عصر حاضر هستند و وقتی ایشان توصیه به مسئله‌ای می‌کنند بی‌شک، تدبر و نگاه عمیقی در آن داشته‌اند و نسبت به آینده‌ آن شناخت کافی دارند.

 

امام جمعه دیشموک رجوع به قرآن را باعث اعتلای معنوی انسان در دنیا و آخرت خواند و افزود: حال اگر انسان بداند که هر چقدر ذخیره آیات قرآن در او بیشتر شود مقام و منزلتش در آخرت بالا می‌رود، تلاش خود را دو چندان می‌کند.

انتهاي پيام:و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک