آخرین اخبار

26. مهر 1394 - 16:54   |   کد مطلب: 3666
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه خبرداد:
همزمان با تاسوعای حسینی آیین سنتی تعزیه خوانی در دهدشت برگزار می شود
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه از همزمان با تاسوعای حسینی تعزیه‌خوانی پرچمداران کربلای سوق در دهدشت خبرداد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، سیاوش زمان رئیس اداره میراث فرهنگی کهگیلویه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کهگیلویه از اجرای مراسم تعزیه‌خوانی همزمان با فرارسیدن تاسوعای حسینی در میدان امام حسین(ع) دهدشت خبر داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی کهگیلویه تصریح کرد: همه ساله در ایام حزن و اندوه شهادت امام حسین (ع) گروه تعزیه‌خوانی شهر سوق در دهدشت هنرنمایی می‌کند.

وی عنوان کرد: تعزیه خوانی این روز ها نسبت به یکی دو دهه قبل رواج بیشتری یافته و مردم هم به علت علاقه به امام حسین (ع) استقبال بیشتری از آن می کنند.

زمان با بیان اینکه ایین تعزیه‌خوانی سنتی است که مورد استقبال عموم واقع می‌شود، افزود: هنر تعزیه به گونه‌ای اجرا می‌شود که در جان مردم عزادار و دوستدار اهل بیت (ع) نفوذ می‌کند.

وی گفت: آیین تعزیه‌خوانی سنتی سوق یکی از آیین‌های فاخر ماه محرم در استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌آید.

زمان تصریح کرد: آیین تعزیه‌خوانی سنتی توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت ملی رسیده است.

رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه با اشاره به اینکه این آیین با حمایت مادی و معنوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد انجام می شود افزود: این مراسم به همت گروه فرهنگی و هنری تعزیه‌خوانی پرچمداران کربلای سوق و به میزبانی دهدشت برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این آیین در ساعت 15 عصر روز پنج‌شنبه 30 مهرماه همزمان با فرا رسیدن تاسوعای حسینی در میدان امام حسین (ع) شهر دهدشت برگزار می شود. افزود: دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می‌توانند برای شرکت در این آیین معنوی در میدان مرکزی شهر دهدشت حضور پیدا کنند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک