آخرین اخبار

15. مهر 1394 - 15:40   |   کد مطلب: 3583
مساجد روستاهای" سرغل، لاوه‌پاتل، ده‌گروه، سربیشه و دره‌وار فارتق " دیشموک به دلیل کمبود اعتبار، نیمه‌کاره رها شد که تکمیل آنها نیاز به همت خیران و مسئولان را دارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، دِه‌گروه علیاء که یکی از روستاهای دیشموک می‌باشد دارای یک مسجد به مساحت زیربنای 240 متر است و به علت کمبود اعتبار کافی، نیمه کاره رها شده است.

رستم ویسی دهیار و عضو هیئت امنای مسجد در حال ساخت سیدالشهداء روستای ده‌گروه، اظهار کرد: این مسجد تاکنون بیش از 20 میلیون تومان برای آن هزینه گردید که 15 میلیون از کمک‌های مردم روستا و 5 میلیون تومان از مساعدت امور اوقاف حاصل شد.

نمای بیرون مسجد نیمه‌کاره روستای" ده‌گروه" دیشموک

وی افزود: این روستا که 1525 متر از سطح دریا ارتفاع دارد،با جمعیتی قریب به 250 نفر در 20 کیلومتری شهر دیشموک واقع است.

ویسی تصریح کرد: یکی از کارهایی که آثار معنوی آن تا ابد باقی می‌ماند، ساخت مسجد است، مسجد روستای ده‌گرو علیاء حدود 5 سال است که به صورت نیمه‌کاره رها شد و به خاطر مشکلات مالی به حالت نیمه‌ساخته باقی ماند،  لذا از کلیه خیرین و بزرگوارانی که توان مالی دارند تقاضای کمک مالی را داریم.

نمای درون مسجد نیمه‌کاره روستای" ده‌گروه" دیشموک

به گزارش كهگيلويه، یکی دیگر از مساجد نیمه‌کاره در روستای سرغل دیشموک قرار دارد، مسجدی که پیشرفت کاری خوبی داشت و فقط با اعتباری اندک نیاز دارد تا مردم روستا، ماه محرم امسال را در آن به انجام مراسمات ویژه محرم بپردازند.

روستای سرغل تقریبا در فاصله 26 کیلومتری شهر دیشموک قرار دارد.

مسجد نیمه‌کاره روستای "سرغل" دیشموک

این مسجد که هم تا کنون علاوه بر کمک مردم روستا، مساعدت خیران و بسجیان گروه‌های جهادی را یدک می‌کشید، تا حدود زیادی پیشرفت فیزیکی داشت که تکمیل آن نیاز به همیاری خیران و مسئولان امور اوقاف و دیگر نهادها را دارد.

علاوه بر دو مسجد نیمه‌کاره روستاهای "سرغل و ده‌گروه"، مساجد دیگری هم در دیشموک هستند که به دلیل نبود اعتبار فعلاً به حال خود رها شدند.

حجت‌الاسلام سید غلام‌حسن درسته مسئول سازمان تبلیغات اسلامی دیشموک در گفتگو با خبرنگار فارس، با بیان اینکه دیشموک قریب  یکصد روستا  دارد ولی فقط سه روستای آن از مسجد برخوردار است، اضافه کرد:  پنج مسجد در  روستاهای  دیشموک نیمه‌کاره ماند‌ه‌اند.

 وی تصریح کرد:  در روستاهای سرغل، لاوه‌پاتل، ده‌گروه، سربیشه، دره‌وار فارتق مساجدی نیمه‌کاره هستند که انتظار می‌رود با همت و تلاش مسئولان، خیران و دیگر نهادها هر چه زودتر تکمیل و مردم بتوانند از آنها استفاده‌های فرهنگی- مذهبی را ببرند.

مسجد نیمه‌کاره روستای "سرغل" دیشموک

به گزارش كهگيلويه، در مقطعی از تاریخ به ویژه در کشور جمهوری اسلامی ایران که مسئله فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، دیشموکی که بیش از 24 هزار نفر جمعیت دارد، قریب به یکصد روستا که نشان‌دهنده آن است که اکثر جعیت این منطقه را، روستائیان تشکیل می‌دهند، توجه به امر فرهنگ، دین و برنامه‌های مذهبی باید از سوی متولیان فرهنگی در دستور کار قرار بگیرد، چرا که انجام برنامه‌های فرهنگی، آگاهی‌سازی دینی، مذهبی مردم به‌ویژه در روستاها، نیازمند ساخت و تکمیل مسجد می‌باشد.

 

**************

گزارش: آهنگ

***************

انتهاي پيام: و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک