آخرین اخبار

14. مهر 1394 - 19:14   |   کد مطلب: 3579
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه مطرح کرد:
صنایع دستی نقش مهمی در اشتغالزایی شهرستان کهگیلویه دارد
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه گفت: شهرستان کهگیلویه یکی از قطب‌ها و شهرستان‌هایی محسوب می‌شود که در زمینه صنایع‌دستی دارای ظرفیت‌های بزرگی است.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، سیاوش زمان رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه در نشست هماهنگی با هنرمندان صنایع دستی با بیان اینکه بیکاری بزرگترین مشکل کشور و به طبع آن شهرستان  است گفت: بیکاری مشکلات اجتماعی فراوانی را به وجود می آورد و نیروی جوان را به سمت نابودی می برد.

 

زمان در ارتباط با نقش صنایع‌دستی در روند توسعه و رونق اقتصادی شهرستان افزود: توسعه کشور و شهرستان نیازمند استفاده از ظرفیت‌های بالقوه تمامی بخش‌ها اعم از کشاورزی، صنعت، حمل و نقل، انرژی، تجارت خارجی، گردشگری و به ویژه صنایع‌دستی است.

 

وی اظهار کرد: صنایع‌دستی در مناطق محروم کهگیلویه نقش مهمی در اشتغال‌زایی در این شهرستان دارد.

 

زمان تصریح کرد: شهرستان کهگیلویه  یکی از قطب‌ها و شهرستان‌هایی محسوب می‌شود که در زمینه صنایع‌دستی دارای ظرفیت‌های بزرگی است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت خواهد گرفت بتوانیم این صنعت اصیل را احیا و بخشی از مشکلات اقتصادی و اشتغال را مرتفع کنیم.

 

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه گفت: بخش عظیمی از اعضای جوامع روستایی و عشایری شهرستان کهگیلویه در صنایع‌دستی اشتغال دارند که به عنوان منبع درآمد آنها به حساب می‌آید.

 

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویرراحمد در سال های گذشته در بحث صنایع دستی رتبه 28 کشور را داشت افزود: با تلاش هایی که در دو سال گذشته در بحث فعال سازی و ترویج صنایع دستی صورت گرفت استان کهگیلویه و بویر احمد به رتبه هفتم در بحث صنایع دستی در کشور صعود کرد.

 

زمان تصریح کرد: شهرستان کهگیلویه برا تقویت هنرمندان صنایع دستی شهرستان کهگیلویه در بحث پرداخت تسهیلات سقف معینی ندارد و به میزان مشارکت هنرمندان به آنها تسهیلات پرداخت خواهد شد.

پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک