آخرین اخبار

14. مهر 1394 - 16:29   |   کد مطلب: 3576
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه کشور و به طبع آن شهرستان کهگیلویه با بحران کن آبی روبه رو است گفت: کمبود و رشد هدرروی منابع آب زیرزمینی در سال‌های گذشته باعث افت شدید منابع آب شده بحران است.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه، علی پوزش فرماندار کهگیلویه در نشست شورای کشاورزی شهرستان با بیان اینکه کشور و به طبع آن شهرستان کهگیلویه با بحران کن آبی روبه رو است گفت: کمبود و رشد هدرروی منابع آب زیرزمینی در سال‌های گذشته باعث افت شدید منابع آب شده بحران است.

 

فرماندار کهگیلویه با اشاره به کاهش منابع آب زیرزمینی در شهرستان و خشکسالی اخیر، جلوگیری از کشت محصولات آب‌بر را ضروری دانست و تاکید کرد: جهاد کشاورزی با همکاری ادارات متولی ممنوعیت کشت برخی محصولات مانند هندوانه را در دستور کار قرار دهد.

 

وی خواستار مکانیزه شدن بخش کشاورزی به صورت جدی و برگزاری کلاس های آموزشی در این راستا از جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه شد.

 

پوزش با اشاره به برنامه سال زراعی جدید جهاد کشاورزی شهرستان مبنی بر اختصاص  15 هزار هکتار از اراضی به کشت جو و 30 هزار هکتار به کشت گندم در شهرستان،‌ اظهار داشت: تنها پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آبی است.

 

فرماندار کهگیلویه با تاکید بر همکاری بیشتر سازمانهای بیمه با کشاورزان عنوان کرد: بهسازی جاده های مزارعی با تخصیص اعتبارات در سطح بخشها انجام خواهد شد.

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه گندم یکی از محصولات استراتژی کشور به حساب می آید نیاز است که که این محصول به صورت کلزا و با کیفیت بالا انجام شود.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک