آخرین اخبار

4. مهر 1394 - 18:57   |   کد مطلب: 3489
کمبود مکان آموزشی باعت بروز اختلاف میان دو نهاد آموزشی اداره آموزش و پرورش و دانشگاه پیام نور چرام شده است تا جایی که روز گذشته مسئولان آموزش و پرورش دست به کار شدند و در اقدامی عجیب با حضور در دانشگاه پیام نور تا مشخص شدن تکلیف اقدام به پلمپ آن کردند.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، دانشگاه پیام نور چرام که از سال 89 و با سه رشته مهندسی نرم افزار كامپیوتر ، مهندسی آب و خاك و علوم تربیتی فعالیت خود را آغاز كرده بود، همچنان با گذشت 5 سال از تاسیس با مشکل نبود مکان آموزشی روبرو است.

               

دانشجویان دانشگاه پیام نور چرام از اولین سال تاسیس تاکنون از مدارس مختلفی که آموزش و پرورش چرام در اختیارشان قرار داده بود استفاده می کردند اما این روزها به دلیل درخواست بازپس گیری مکان دانشگاه دچار سردرگمی شده اند.

 

در حالی که در جلسه هیئت موسس دانشگاه پیام نور که با حضور مسئولین شهرستانی و روسای ادارات آموزش و پرورش و دانشگاه پیام نور چرام در سال 93مقرر شده بوده که تا مشخص شدن موقعیت ساختمان دانشگاه ، در یکی از مدارس شهرستان کلاس ها و امتحانات دانشجویان برگزار شود با شروع فصل تحصیلی جدید بازهم مشکلات شروع شد.

 

مسئولان آموزش و پرورش که به گفته خودشان از نامه نگاری ها و مسئولان شهرستانی برای بازپس گیری مدرسه نتیجه نگرفته بودند روز گذشته دست به کار شدند و در اقدامی عجیب با حضور در دانشگاه پیام نور تا مشخص شدن تکلیف اقدام به پلمپ آن کردند.

 

البته این اقدام مسئولان آموزش و پرورش زیاد دوام نیاورد و صبح امروز نیز مسئولان و دانشجویان دانشگاه پیام نور اقدام به فک پلمپ دانشگاه کرده و مشغول به فعالیت و ثبت نام دانشجویان جدید الورود شدند.

 

 

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان چرام با بیان اینکه آموزش و پرورش دین خود را نسبت به دانشگاه پیام نور ادا کرده است، اظهار داشت: ما طی این 5 سال مدارس مان را در اختیار دانشگاه قرار داده ایم و تاکنون هر کمکی از دست مان برآمده کوتاهی نکرده ایم.

 

 

صدراله عزیزی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود مکان مناسب کد پژوهش‌سرای دانش آموزی مان غیرفعال و مبلغ 200میلیون ریال بودجه آن را از دست داده ایم، افزود: کد دارالقران ما نیز در آستانه حذف شدن قرار دارد و در صورت معرفی نشدن ساختمان مناسب از دست می رود.

 

 

عزیزی با اشاره به نیمه تمام ماندن دو پروژه آموزشی مدرسه ابتدایی کوثر و هنرستان شهید اکابری، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با وجود تمامی مشکلات فوق اعلام آمادگی کرد تا مدرسه شهید بهشتی چرام را در روزهای پنجشنبه و جمعه به صورت صبح و عصر در اختیار دانشگاه قرار دهد که قبول نکردند و گفتند می خواهند با دانشگاه صنعت و معدن ادغام شوند.

 

 

 سرپرست دانشگاه پیام نور چرام نیز با انتقاد از پلمپ دانشگاه توسط آموزش و پرورش، گفت: اینگونه اقدامات در شأن محیط آموزشی و علمی دانشگاه نیست و از هیئت موسس دانشگاه پیام نور انتظار می رود تا نسبت به مرتفع شدن مشکل فوق و فضای فیزیکی دانشگاه پیام‌نور تصیمیم درستی اتخاذ کنند.

 

 

روح الله نیک فر با بیان اینکه تنها وسیله ای که در اختیار ما قرار گرفته شده یک خودرو و محل تعیین شده برای دانشگاه است، افزود: تاکنون مسئولان آموزش و پرورش چندین بار بدون طی کردن ضوابط اداری و به بهانه های مختلف حرمت دانشگاه را شکسته و با بیان اینکه ساختمان دانشگاه متعلق به آموزش و پرورش است وارد محیط دانشگاه شده اند.

 

 

این مسئول خاطرنشان کرد:  جهت رفع مشکلات دانشگاه پیام نور نامه نگاری و دیدارهای با مسئولان استانی و به خصوص معاون سیاسی امنیتی استاندار انجام گرفته است که منتظر پاسخگویی هستیم.

 

 

حال باید دید باتوجه به اینکه در مورد اهمیت آموزش و تربیت هیچ تردیدی وجود ندارد و مفهوم آن به مهم ترین و مبنایی ترین مشخصه جهان امروز تبدیل شده است و هچنین نقش ویژه دانشگاه در توسعه پایدار شهرستان، مسئولان استانی و شهرستانی برای برطرف کردن مشکلات دانشگاه پیام نور چرام چه رویکرد و چاره ای خواهند اندیشید.

 

 

منبع: پایگاه خبری چرام

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک