آخرین اخبار

3. مهر 1394 - 14:50   |   کد مطلب: 3478
امام جمعه ديشموك با بيان اينكه فاجعه‌آ‌ميز است كه سعودي‌ها مسئوليت اين حوادث را برعهده نمي‌گيرند، اضافه كرد: بي‌تدبيري مسئولان سعودي‌ها را نمي‌توان ناديده گرفت و بايد از همه ظرفيت‌ها استفاده كرد تا اين جنايات را محكوم كنيم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، حجت‌الاسلام سيد هدايت محممودي‌اصل ظهر امروز در خطبه‌هاي نمازعبادي سياسي ديشموك اظهار كرد:  عملي كه در آن اخلاص نباشد، مورد قبول خدا نيست.

 

وي افزود: شخصي كه تقوا را سرلوحه كارهاي خود قرار ندهد، عملش صالح و در جهت پيشبرد درست اهداف وي نخواهد بود.

 

خطيب نماز جمعه ديشموك خاطر نشان كرد: تنها راه رسيدن به آرزوهاي معقول و درست، تلاش، كوشش و زحمت كشيدن است كه اين امور فقط با داشتن تقوا محقق مي‌شود.

 

امام جمعه ديشموك در ادامه به حادثه ناگوار منا اشاره و تصريح كرد: اين حادثه عظيم به دليل سوء مديريت سعودي در تدارك مراسم مربوط به حجاج در منا اتفاق افتاد.

 

وي اضافه كرد: اينكه آنها اين موضوع را عادي جلوه دهند و بگويند اين مسئله بزرگ، طبيعي بوده، اشتباه بزرگ از سوي سعودي‌ها است چرا كه چنين نبود كه ما هم مثل آنها نظرمان بر عادي بودن اين حادثه باشد.

 

خطيب نماز جمعه ديشموك با انتقاد شديد از مديريت سعودي‌ها، تصريح كرد: اين مسئله اصلاً و ابداً طبيعي نبوده ، چرا كه سعودي‌ها كه از هر شخصي ميليون‌ها پول مي‌گيرند تا فقط مدت كوتاهي در كشورشان اقامت داشته باشد، وظيفه دارند امنيت آنها را تامين كند.

 

وي، حوادثي اخير در عربستان از جمله سقوط جرثقيل و پنكه سقفي و كشته شدن و زخمي شدن حجاج بر اثر اين حوادث، آتش گرفتن هتل و از همه مهمتر حادثه اخير منا را  نشانه سوء مديريت و جنايات سعودي‌ها دانست.

 

امام جمعه ديشموك با بيان اينكه، حادثه منا بر اثر بي‌كفايتي سعودي‌ها در مديريت حج رخ داد، بيا كرد: دليل اينكه اين حادثه رخ داد براي اين بود كه وزير دفاع عربستان كه خود نماد شيطان و عامل كشتار مردمان بي‌گناه يمني است، براي وي راه‌ها را بستن كه به مفصد برسد وآنها با اين كار خود،  باعث كشته شدن هزاران مسلمان شدند.

 

وي با بيان اينكه فاجعه‌آ‌ميز است كه سعودي‌ها مسئوليت اين حوادث را برعهده نمي‌گيرند، اضافه كرد: بي‌تدبيري مسئولان سعودي‌ها را نمي‌توان ناديده گرفت و بايد از همه ظرفيت‌ها استفاده كرد تا اين جنايات را محكوم كنيم.

 

وي با اشاره به پيام مقام معظم رهبري در رابطه با اين حادثه، گفت: رهبري به كنگره عظيم حج كه بزرگترين نمايش اقتدار مسلمانان است، ضمن دعوت آنها به تفسير و تحليل حوادث منطقه، به مسلمانان توصيه كرد، بايد در كنار انجام مناسك حج، متوجه توطئه‌هاي دسمنان، اسرائيل و آمريكا باشند.

 

وي، درادامه با محكوم كردن حمله اسرائيل به قدس شريف، اشاره كرد: حمله اسرائيل به قدس، توهين به همه مسلمانان است.

 

وي با بيان اينكه هدف اسرائيل از ابتدا نابودي اسلام بود، خاطرنشان كرد: وقتي ديدند كه نمي‌توان اين كار را بكنند، اقدام به اسلام‌هراسي، شيعه وسني هراسي در جهان كردند كه از اين راه هم كاري به جايي نخواهند برد.

 

وي به اشاره به يكي ديگر از بيانات رهبري گفت: مقام معظم رهبري از مردم خواستند كه از دولت‌ها بخواهند تامين مقاصد ديني و اسلامي را مدنظر داشته باشند.

 

محمودي‌اصل در پايان هفته دفاع مقدس، سالروز شهادت سرداران هشت سال دفاع مقدس را گرامي داشت و اين ايام را به خانواده‌ها معظم شهداي اين انقلاب تبريك گفت.

انتهاي پيام: و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک