آخرین اخبار

22. شهريور 1394 - 18:48   |   کد مطلب: 3365
رئیس بهزیستی دیشموک خبر داد
افتتاح یک مهدکودک در روستای"دشتک"دیشموک
رئیس بهزیستی دیشموک با بیان اینکه هم‌اکنون هشت مهد کودک در دیشموک فعالیت دارند، افزود:مهرماه 94 یک مهدکودک دیگر در روستای دشتک افتتاح می‌شود.

طبیب ناصریان نیک رئیس بهزیستی شهدای دیشموک در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، با بیان اینکه بیش از 8مهدکودک در دیشموک فعالیت دارند،" افزود: از این تعداد مهدها، یک مهد کودک در سطح شهر ، بقیه مهدهای کودک‌در روستاها فعالیت دارند.

وی با اشاره به این که این مهدها تحت نظارت بهزیستی شهرستان کهگیلویه  فعالیت می‌کنند گفت: کودکان سه تا پنج ساله در این مهدها نگه‌داری می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه علاوه بر کمک‌های بهزیستی از لحالظ مالی، والدین کودکان هم برای مهدکودک‌ها شهریه‌ای پرداخت می‌کنند که تا حدودی در مدت برگزاری آموزش‌ها با معضل مالی مواجه نشویم، تصریح کرد: در این مهدها برنامه‌های مختلفی توسط مربیان به کودکان آموزش داده می شود.

وی افزود : اجرای برنامه‌های زمانبندی از مهدهای درون شهر و حتی روستاهای تابعه در دستور کار قرار دارد تا مهد کودک‌ها فعالیت بیشتری داشته باشند و در جهت ارائه خدمات و آموزش‌های لازم گام‌های موفق‌تری بردارند.

رئیس بهزیستی دیشموک با اشاره به اینکه تمام مربیان این مهدها خانم هستند و  مهد کودک‌ها دارای شناسه و فرمت خاصی هستند، افزود: مدیریت مهد کودک باید در این راستا تخصص داشته باشد و مربیان نیز در همین راستا تخصص لازم را فرا بگیرند.

وی اضافه کرد: مربیانی را طی دور‌هایی، مسائلی از جمله تربیتی، فرهنگی، هنری، ورزشی، هوش و استعداد را آموزش داده و آنها را آماده کار در مهدها کرده‌ایم.

این مسئول بیان داشت: نظارت بر عملکرد مهدهای کودک، پیگیری طرح‌های سنجش سلامت از دیگر فعالیت‌های بهزیستی است.

وی گفت، علاوه بر  وجود یک مهدکودک در شهر دیشموک، روستاهای لیراب، درغک، اسفندان، سردو، رودایک، سربیشه و دوه‌گروه را هم صاحب مهد کودک عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در روستای دشتک هم امسال یک مهد کودک افتتاح خواهد شد.

رئیس بهزیستی شهدای دیشموک خاطرنشان کرد: قبل از بازگشایی کلاس‌ها، ساختمان، وضعیت فیزیکی و بهداشتی محل مهدها را به صورت جدی بررسی و در صورت تایید محل مورد نظر، اجازه آموزش کودکان را به مربیان را خواهیم داد، در غیر این‌صورت از بازگشایی مهدها ممانعت می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه ساختمان‌ مهدها باید دارای حیاط استاندارد، سرویس بهداشتی سالم باشند، خاطرنشان کرد: با بازرسی‌های مکرر در طول هفته و در مدت 6 الی 8 ماه برگزاری کلاس‌ها از طرف بهزیستی دیشموک و حتی شهرستان کهگیلویه، تلاش می‌کنیم تا آموزش‌های لازم را به کودکان ارائه دهیم.

ناصریان‌نیک متذکر شد: در سال جدید، با همت،تلاش و پیگیری بهزیستی شهرستان کهگیلویه و با کمک همکاران خود در بهزیستی دیشموک نظارت و بازرسی بادقت بیشتری بر مهدها صورت می‌گیرد تا انشاء الله کیفیت کار مربیان و مهدکودک‌ها ارتقاء پیدا کند.

انتهای پیام:و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک