آخرین اخبار

21. شهريور 1394 - 15:19   |   کد مطلب: 3338
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه آل سعود توانایی اداره حرمین شریفین را ندارند،گفت:عیب کار این است که اینها حرمین شریفین را گویا ملک شخصی خودشان می دانند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه به نقل از سایت قم فردا،آیت الله مکارم شیرازی ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با تسلیت حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام و کشته و زخمی شدن تعدادی از زائران خانه خدا ،اظهار داشت:این حادثه باعث شهادت تعدادی از حاجیان شد که بسیار ناگوار و دردناک است.

 

وی با انتقاد از ساخت و سازهای سعودی ها در این ایام در بالای مسجد و الحرام توانایی سعودی ها در اداره حرمین شریفین را کافی ندانست و گفت:در این ایام کدام عقل سلیم اجازه می دهد جرثقیلی با این عظمت در بالای سر زائران مشغول به کار باشد و بعد با یک طوفان سقوط کرده وباعث مرگ و زخمی شدن 290 نفر شود.

 

این مرجع تقلید ادامه داد:حکام عربستان معتقدند که طوفان سبب این حادثه شده است اما آنها نه تنها یک جرثقیل بلکه چندین جرثقیل گذاشته اند که بدون توجه به علائم ایمنی جان مردم و زائران را به خطر انداخته اند.

 

 وی مسجد الحرام را حرم امن الهی دانست و گفت:نباید بر اثر یک بی تدبیری این همه حاجی شهید و مجروح شوند این چه عقل و چه مدیریتی است؟

 

این مرجع تقلید با ابراز تاسف از ساخت و سازها و برج های بسیار بلند که ابهت و شکوه این مکان مقدس را تحت الشعاع قرار داده، عنوان کرد: مکان هایی که بنای مهمی دارند شهرداری های آن مناطق اجازه ساخت و ساز در حریم آنها را نمی دهند اما متاسفانه در اطراف مسجد الحرام بناها و برج ها ده ها مرتبه بالاتر از مسجد الحرام هستند.

 

  وی با بیان اینکه برج ها و ساختمان های سر به فلک کشیده عظمت و شکوه این مکان مقدس را تحت الشعاع قرار داده است،تاکید کرد:عیب کار اینجاست که اینها حرمین شریفین را ملک شخصی خود می دانند.

 

آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت:این برج ها باید با مشورت با بزرگان و علمای اسلام ویران شوند تا خانه خداد ابهت و شکوفایی خود را باز یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک