آخرین اخبار

20. شهريور 1394 - 10:29   |   کد مطلب: 3329
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: در راستای اجرای برنامه ترویج زایمان طبیعی که از مهمترین گامهای طرح تحول نظام سلامت است، زایمان بدون درد در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت از 18شهریورماه سالجاری صورت گرفت.

 به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه، دکتر سید غفار شفایی در گفتگو با پایگاه خبری کهگیلویه از آغاز اجرای طرح زایمان طبیعی بدون درد در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت خبر داد.

 

سرپرست شبکه درمان شهرستان کهگیلویه در این زمینه تصریح کرد :واکنش مادران نسبت به درد زایمان متفاوت بوده و تحت تاثیر عواملی چون فرهنگ ،احساس ترس و نگرانی، تجربه زایمان قبلی، میزان آمادگی برای بارداری  و حمایت همسر قرار دارد و به همین دلیل روش های زایمان بی درد داروئی و غیر داروئی گامی است موثر در ترویج زایمان طبیعی است.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه با اعلام انجام موفقیت آمیز اولین زایمان بدون درد در این شهرستان با گاز "انتونکس " گفت: در راستای برنامه های وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی این دستگاه خریداری و از این پس مورد استفاده قرار می گیرد.

 

دکتر شفایی مزایای این روش را ترویج زایمان طبیعی ،دوری از خطرات جراحی سزارین و عفونت های پس از آن،کاهش ماندگاری در بیمارستان و رایگان بودن ذکر کرد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد:بدون تردید زایمان طبیعی از هر جهت برای مادر و فرزند مفید و این روش بدون درد در ترویج زایمان طبیعی موثر خواهد بود

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک