آخرین اخبار

10. شهريور 1394 - 9:03   |   کد مطلب: 3186
شهردار چرام در نشست با خبرنگاران ضمن ارایه عملکردی از خدمات این نهاد اظهارات جالب توجهی نیز درباره غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.

 به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، رحمت اله تیموری فر در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد و منابع درآمد شهرداری و شورای شهر چرام ، اظهار کرد: شهرداری و شورا برای انجام فعالیت های عمرانی و جاری خود به اعتباراتی نیاز دارند که این اعتبارات از دو منبع درآمد طرح تملک که همان اعتبارات استانی است و درآمدهای خود شهرداری تامین می شوند.

 

شهردار چرام با بیان اینکه در چند سال گذشته هجمه های زیادی بر عملکرد شورا و شهرداری چرام وارد شد، افزود:  جذب و افزایش این اعتبارات کار آسانی نیست بلکه نتیجه عملکرد شهرداری و شورای شهر در سالهای قبل است.

 

وی خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری چرام در سال 86 حدود یک میلیارد و 197 میلیون تومان بوده است که 800 میلیون تومان آن درآمد خود شهرداری و 397 میلیون تومان آن از اعتبارات تملک بوده است.

 

این مسئول با بیان اینکه در سال 87 بودجه شهرداری را به 960 میلیون تومان رساندیم، اضافه کرد: این اعتبارات به ترتیب در سالهای 88 به یک میلیارد و 40 میلیون تومان، 89 یک میلیارد و 180 میلیون تومان ، 90 یک میلیارد و 414 میلیون تومان ودر سال 91 بودجه شهرداری چرام به یک میلیارد و 560 میلیون تومان رسید.

 

شهردار چرام با بیان اینکه در بودجه پیش بینی شده سال 92 کاهش داشتیم، گفت: در این سال مقدار بودجه پیش بینی شده 100 میلیون تومان کمتر بود که باید در سال بعد با کاهش بودجه روبرو می شدیم ولی در سال 93 توانستیم این اعتبار را به 3 میلیارد تومان افزایش دهیم و برای سال جاری نیز 3 میلیارد و 300 میلیون تومان را پیش بینی کرده ایم.

 

تیموری فر این آمارها را نشانه عملکرد مثبت شهرداری و شورای شهر دانست و ابراز داشت: زمانی چگونگی این عملکرد به خوبی مشخص می شود که در مقایسه با عملکرد سایر شهرهای مجاور قرار گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درآمد شهرداری چرام در سال گذشته، تصریح کرد: در تمامی حوزه ها اعم از تاکسی رانی، عوارض شهرسازی، پروانه کسب و سایر موارد طی سال 93 تنها مبلغ 96 میلیون تومان از مردم شهر چرام وصول شده است که اگر این مبلغ را تقسیم بر 16 هزار نفر جمعیت شهر چرام کنیم هر نفر از شهروندان چرام طی یک سال گذشته مبلغ 6 هزار تومان به شهرداری پرداخت کرده اند.

 

این مسئول افزود: اگر این مبلغ را تقسیم بر 12 کنیم هر نفر ماهیانه 500 تومان به شهرداری چرام پرداخت کرده است که تنها در مقابسه با یکی از خدمات شهرداری مانند جمع آوری زباله ها و یا آبیاری فضای سبز بسیار ناچیز است.

 

شهردار چرام در ادامه با اشاره به بوستان شهدای گمنام این شهر اظهار داشت: تاکنون 450 میلیون تومان در بوستان شهدای گمنام هزینه شده است که 125 میلیون تومان آن مربوط به احداث دریاچه مصنوعی داخل آن است که تاکنون تنها 15 میلیون آن را پرداخت کرده ایم.

 

تیموری فر همچنین از خرید سه تندیس بزرگ برای میادین شهر چرام با اعتباری قریب به 400 میلیون تومان خبر داد.

 

وی با بیان اینکه دوست داریم انتقادهای وارده به شهردار و شورا مستند، باشد، افزود: برای آبادانی شهر باید همه مردم دلسوز باشند و کمک کنند و تنها یادگاری که از هر مدیری در شهر برجای می ماند نتیجه کارها و عملکردهایش است.

 

شهردار چرام در بخش پایانی صحبت های خود با بیان اینکه دکتر تاجگردون چهره ملی و افتخار کهگیلویه و بویراحمد است و بنده مدیون وی هستم، گفت: پشیمان نیستم که از تاجگردون تشکر کردم و اگر از بین نمایندگان مجلس تیم ملی را تشکیل دهیم تاجگردون طراح و توپ پخش کن آن تیم خواهد بود و همه جناح ها چه اصولگرا و چه اصلاح طلب هم وی را قبول دارند.

 

 

منبع: پایگاه خبری چرام

انتهای پیام/چ/200

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک