آخرین اخبار

6. شهريور 1394 - 22:24   |   کد مطلب: 3120
امام جمعه قلعه رئیسی با انتقاد از اسفبار بودن عروسی‌ها در تالارها:
باید پسوند اسلامی را از فرهنگ و ارشاد برداشت
امام جمعه قلعه‌رئيسي گفت: کجا امام زمان راضی است زن مسلمان، دختر شیعه بیاید در یک محفل و یک جلسه در تالارها و باغ ها خود آرایی کند و زیبایهایش را به حراج بگذارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
 
ب وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.
 
امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه نخست به دهه کرامت اشاره کرد و گفت: مامون از دعوت ثامن الحجج به خراسان چند هدف داشت که از آن جایی که خلافت اسلامی به طور آشکارا در نیمه دوم قرن اول هجری سلطنتی شده و امامت اسلامی به حکومت جابرانه پادشاهی تبدیل شد
 
امام جمعه قلعه رئیسی به انفجار دفتر نخست وزیری توسط منافقین و شهادت مظلومانه رئیس جمهور رجائی و باهنر هفته دولت اشاره کرد و گفت: مهمترین وظیفه رئیس جمهور گشایش اقتصادی و ایجاد ثروت در کشور است و پرداختن به امور اقتصادی خرد از اوجب واجبات است اگر نتوانیم نام مردم را به راحتی به دستشان برسانیم ایمانشان را از آنها گرفتیم.
 
وی به سالروز شهادت رئیس علی دلواری اشاره کرد و ادامه داد: رژیم استعماری انگلیس و دولت خبیث انگلیس جاده صاف کن و دلال سیاسی آمریکا است اساس نقشه استکبار در منطقه ایجاد اختلاف و نفوذ است.
 
صلواتی یادآور شد: کار انگلیس این است که اختلاف بیندازد تخصص روباه پیر در اختلاف است انداختن نفوذ هر وقت پای انگلیس به این کشور باز شد بوی اختلاف و فتنه می آید.
 
امام جمعه قلعه رئیسی متذکر شد: بیشترین نقش خارجی در فتنه 88 مربوط به دولت خبیث انگلیس است.
 
وی در پایان به مسئله جشن و مراسمات شادی در استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: جشن ازدواج یک جشن مقدس و معنوی است این همه ثواب برای این عمل خیر بیان شده اما متاسفانه امروز دیگر تبدیل به جلسه گناه و منکرات شده است.
 
صلواتی در ادامه اضافه کرد: بیش از 15گناه کبیره در این مراسم انجام و نافرمانی از خدا است و رقص و رقاصی جلو نامحرم آن هم خانم ها با بی حجابی و با لباس چسبان با لباس شهوت انگیز با آرایش و صاف کاری های آن چنانی و با خود آرایی و با آهنگ ها نامناسب و مطرب کجای این جشن مقدس است.
 
خطیب جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: کجا امام زمان راضی است زن مسلمان، دختر شیعه بیاید در یک محفل و یک جلسه در تالارها و باغ ها خود آرایی کند و زیبایهایش را به حراج بگذارد.
 
وی با بیان اینکه کدام دین گفته که رقص و رقاصی جلوی نامحرم حلال است اذعان داشت: یک زمان در این استان برای مردم ننگ بود که لباس یا دامن زن در دید نامحرم قرار گیرد اما امروز در خیابان، بیابان، کوچه و مغازه در جشن و تالارهای عروسی دختران و زنان با این وضع اسفبار در جامعه گسترش می یابند.
 
صلواتی یادآور شد: پدر و مادرها در خانواده چگاری انجام می دهند؛ مردم و عشایر ما را به غیرت ناموسی و ناموس پرستان می شناسند اتفاقی که در عروسی هایمان در جشن ازدواج می افتد کجایش رنگ غیرت دارد.
 
امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه با انجام این کارها در خانواده ها دل امام زمان(عج) را خون می کنیم تاکید کرد: شرکت و حضور در این جلسات حرام است و شرکت در این جلسات تعاون بر گناه و ظلم است یه عده نمی دانند آگاه باشید گلایه از آن هایی است که نمی دانند؛ گلایه از حاجی ها و مشهدی ها رفته، از مومنان اهل مسجد جماعت و جمعه است شما که می دانید شما که اهل مسجد هستید حکم را می دانید چرا می روید.
 
وی به وظیفه اداره ارشاد اسلامی در این خصوص اشاره و خاطرنشان کرد: از طرفی اگر اداره ارشاد اسلامی مجوز به ارگسترها داده کار حرام و خلاف شرع است و در این گناه و ظلم بزرگ شریک هستند و حق است که پسوند اسلامی را از تابلوی این اداره بردارند.
 
صلواتی در پایان گفت: بچه حزب الهی ها، سادات، مردم متدین استان شما به صحنه بیاید و در این استان اسماء مقدس فاطمه و زهرا زینب توسط ارگسترها به تمسخر گرفته می شود و متاسفم که بعضی ها به مقام شامخ امامزاده ها استان توهین و جسارت می کنند.
 
وی در پایان از نیروی انتظامی و دادگستری استان خواست که که جلوی این منکرات را بگیرند و از نهادهای فرهنگی مثل سپاه و بسیج و حوزه های علمیه خواست تا به میدان بیایند و دین خدا را یاری کنند.
 
انتهاي پيام:و/آ
منبع: فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک