آخرین اخبار

28. مرداد 1394 - 13:41   |   کد مطلب: 3025
کارشناس مسائل منطقه ای در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مذاکرات با آمریکا در سال های اخیر صرفاً درباره موضوع هسته ای بوده، پس نباید برخی با خوش بینی در صدد پهن کردن فرش قرمز جلوی پای آنان باشند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، سید شکرالله امامی به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار علما، صاحبنظران و میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و اجلاس اتحادیه رادیو تلویزیونهای اسلامی، و تأکید ایشان بر نفوذ ناپذیری ایران اسلامی در مقابل استکبار جهانی از جمله آمریکا اشاره کرد و افزود: دور اندیشی مقام معظم رهبری نشان از واقف بودن ایشان به تمامی مشکلات منطقه، توافقات و اقدامات برخی برای خوشبینی به غرب را نشان می دهد.

 

ماهیت ایران اسلامی استکبار ستیزی است

وی با بیان اینکه ماهیت ایران اسلامی، استکبار ستیزی است و همین استکبار ستیزی باعث طرفداری ایران اسلامی از کشورهای مظلوم شده است، ابراز کرد: در مقطع فعلی حتی اگر موضوع هسته ای به یک توافق با آمریکا بیانجامد، باز هم ما شعار «مرگ بر آمریکا» که همیشه علیه آمریکا دادیم، تداوم خواهد داشت.

 

آمریکاییها محور شرارت در جهان هستند

کارشناس مسائل سیاسی روز، آمریکایی ها و سردمداران آن را افرادی غیرقابل اعتماد در دنیای دیپلماسی  و سیاسی دانست و افزود: آمریکایی ها همیشه به قول و وعده هایی که داده اند عمل نکرده اند و امروز می خواهند با قراردادی همچون انرژی هسته ای با دوز و کلک راه نفوذ خود به ایران اسلامی را باز کنند که رهبر معظم انقلاب صراحت این موضوع را رد کردند.

 

هنوز از یادمان نرفته است

امامی به دوران حکومت رضاخان وحکومت منحوس پهلوی و جنگ هشت ساله ایران و عراق اشاره کرد و افزود: همه می دانند که آمریکا چه بلاهایی در زمان پهلوی و جنگ هشت ساله بر سر ایران آورد، پس نمی توان به چنین کشور جنایت کاری اعتماد کرد.

 

وی ماهیت ایران اسلامی را مقابله با استکبار دانست و افزود: ماهیت انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار است که در رأس این استکبار، آمریکاییها هستند.

 

برخی با خوش بینی به دنبال پهن کردن فرش قرمز زیرپای آمریکاییها هستند

کارشناس مسائل منطقه ای به نتیجه مذاکرات و آمریکایی ها اشاره کرد و افزود: مذاکرات با آمریکا در سال های اخیر صرفاً درباره موضوع هسته ای بوده، پس نباید برخی با خوش بینی در صدد پهن کردن فرش قرمز جلوی پای آنان باشند.

 

امامی ابراز کرد: دستیابی به توافق نشانه کاهش دشمنی های آمریکا با انقلاب اسلامی و مردم ایران نیست، بلکه آنها گزینه دیگری فعلا در اختیار ندارند و توافق را مناسب ترین راه در مقابله با پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران می دادند و آنان هستند که محتاج به ایران هستند نه ما محتاج به آنها، که این موضوع را برخی باید به خوبی بدانند.

 

آمریکاییها به دنبال فتنه جدیدند

وی به بد عهدی آمریکایی ها در دوران مذاکرات و حتی تحقیر کردن ملت ایران با گزینه های روزی میز اشاره کرد و گفت: تجربه به ما آموخته است حتی در صورت توافق هر لحظه امکان دارد آمریکا بدعهدی کرده و خلاف توافق عمل کند.

 

اجازه نمی دهیم

کارشناس مسائل منطقه ای به برخی تحرکات برخی از سیاسیون برای باز کردن پای آمریکایی ها به ایران اشاره کرد و افزود: این افراد به دنبال عزت ایران نیستند، بلکه به دنبال ذلیل کردن ملت هستند .

 

امامی با بیان اینکه اگر ما این شعار خودمان را که از اول انقلاب گفتیم " مرگ بر آمریکا " را کنار بگذاریم، نشان دهنده این است که فریب آمریکا را خورده ایم، گفت: این موضوع هم در داخل و هم در سطح جهان اسلام موجب ناامیدی ملت ها از انقلاب اسلامی می شود.

 

اقتصادی مقاومتی را جدی بگیرم نه رابطه با آمریکا را

وی عمل کردن به تدابیر مقام معظم رهبری در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی را از راههای برون رفت از وضعیت کنونی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی الزاماتی دارد که همه ما باید این الزامات را رعایت کنیم.

 

خطوط قرمز برای همیشه است

امامی با اشاره به جدیت رهبر انقلاب در خصوص این که نمی گذاریم نفوذی در ایران انجام گیرد، بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند، این همان خط و همان روشی است که حضرت امام خمینی بنای آن را گذاشتند و از اولین روزهای انقلاب اسلامی دشمنان ما تلاش می کردند با ترور، جنگ داخلی و تحرکات دیگر این انقلاب نوپای ما را از بین ببرند.

 

حربه، راهبرد آمریکایی ها است

وی طبیعت آشکار استکبار و استعماری امریکاییها رانفوذ در کشورهای اسلامی دانست و افزود: امریکا از تمام راهها برای رسیدن به این هدف خود استفاده می کند که یکی از این راهها، مطلوب جلوه دادن رابطه با امریکا از سوی برخی روشنفکران است.

 

شرکت های چند ملیتی وابسته به آمریکاییها هستند

کارشناس مسائل منطقه ای به سخنان معظم له و نارضایتی ایشان در مورد  ورود برخی شرکت های چند ملیتی به بازار ایران اشاره کرد و گفت:یکی از مهم ترین راههای نفوذ آمریکایی ها،نفوذ اقتصادی است دشمن به دنبال تسلط افتصادی است شرکت های بزرگ چندملیتی یکی از ابزارهای آنهاست این شرکت ها در ظاهر شاید امریکایی نباشند اما وابسته به امریکایی هستند.

 

می خواهند مصرف کننده باشیم تا تولید کننده

امامی با بیان اینکه ما برای پیشرفت و توسعه نیازمند سرمایه گذاری در کشور هستیم اما باید مرابت حیله ها نیز باشیم ،گفت:برخی از شرکت های چند ملیتی شرکت های وابسته به امریکا هستند که با حیله و نیرنگ به دنبال مصرف کننده کردن ایران هستند همانگونه که ماده خام را از ما می گیرند و در مقابل ما را مصرف کننده جلوه می دهند.

 

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران داخلی باید به دنبال توسعه درونزا باشند و نگذارند شرکت های چند ملیتی نفوذی در صنعت داخلی کشور داشته باشند، ابراز کرد: متأسفانه تبلیغات منفی علیه تولیدات داخلی نیرنگی از پیش طراحی شده برای نفوذ شرکت های چندی میلتی به اقتصاد ایران است که باید مراقب بود.

 

منبع: بویرخبر

انتهای پیام/ر/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک