آخرین اخبار

16. مرداد 1394 - 18:59   |   کد مطلب: 2883
امام جمعه چرام گفت: دشمنان برای غلبه بر نظام اسلامی از راه‌های مختلفی وارد شده‌اند که یکی از این اقدامات ایجاد دو دستگی و دوگانگی بین مردم است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، حجت‌الاسلام جعفر طزری، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به شهادت امام صادق (ع)، اظهار کرد: این امام همام در طول دوران امامت خود چند برنامه مهم را در راس کارهای خود قرار داده بود که فرستادن مبلغین برای تبلیغ امامت، راه اندازی جریان شیعی و برخورد حکیمانه با قیام‌های موجود در زمان حضرت از اهم آن برنامه‌ها بود.

 

امام جمعه چرام، اضافه کرد: امام گرچه به خاطر نامناسب بودن شرایط اقدام عملی با خلفا انجام نداد اما مردم را با شیوه‌های مختلف با امامت آشنا کرد و آنان را از رجوع به حاکمان جور و ظلم بر حذر می‌داشت.

 

وی، افزود: امام (ع) رفتن به نزد گماشتگان حکومت جائر را رجوع به طاغوت می‌دانست و این کار(رجوع به گماشتگان حکومت ظلم) را موجب استحکام حکومت ظالمان می‌خواند.

 

طزری، تصریح کرد: بنابراین، آنچه ما امروز باید بیاموزیم آن است که هیچگاه نباید موجبات تقویت کفر را فراهم کنیم که اگر این امر عامدانه صورت گیرد نوعی خیانت است، شبیه آنچه که امروز عده‌ای در حال انجام آن هستند و آن بزک کردن راس استکبار شیطان بزرگ است، شیطانی که از هر وسیله و امکاناتی برای براندازی نظام اسلامی استفاده می‌کند.

 

خطیب جمعه چرام در ادامه با بیان اینکه امام (ره) در فرمایشی نسبت به آمریکا می‌فرماید«آمریکا، رأس دشمنان اسلام و کشورهای اسلامی است»، گفت: با این حال عده‌ای سعی دارند این دشمنان اسلام و مسلمین را به گونه‌ای معرفی کنند که گویا آن کشوری که سالها به ملت ما ظلم و جفا کرده است آمریکا نبوده و یا از ملت می‌خواهند آن جنایت‌ها را فراموش کنند و بدتر از همه آنکه امروز راه نجات از مشکلات را بازگشت به دامان غرب خصوصا آمریکا می‌دانند.

 

وی، خاطرنشان کرد: لیکن این عده و گروه باید بدانند همانطور که امام (ره) فرمودند «ما تا آخر عمر، علیه دولت آمریکا مبارزه می‌کنیم»، گفت: باید بدانیم آن است که دشمنان برای غلبه بر نظام اسلامی از راه‌های مختلفی وارد شده‌اند که یکی از این اقدامات ایجاد دو دستگی و دوگانگی بین مردم است.

طزری، ابراز کرد: امروز موضوع برجام فرصت خوبی برای این کار آنان است تا با ایجاد اختلاف و تفرقه بین موافقین و مخالفین به این مهم دست یابند و فرقی نمی‌کند که بستر سازان این توطئه منتقدان افراطی باشند، همان کسانی که مذاکرات را جام زهر تشبیه کردند یا کسانی که با برپایی جشن ذوق زده شدند و حال آنکه هنوز چیزی نهایی نشده است و باید این توافق مسیر قانونی را طی کند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام با بیان اینکه نباید به داشته‌ها قانع بود، عنوان داشت: این توافق اگر هم با توفیقات خوبی همراه باشد باید بدانیم نقطه پایانی نیست و برای رسیدن به قله‌ها باید تلاش کرد.

 

حجت‌الاسلام طزری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص راه برون رفت از مشکلات اقتصاد مقاومتی، متذکر شد: تا زمانی که چرخ تولید به کار نیفتد، از تولیدات و صنعتگران داخلی حمایت نشود، از ورود واردات بی‌رویه جلوگیری نشود، جلوی قاچاق بی‌رویه کالاها گرفته نشود و بالاخره مصرف کالاهای داخلی اولویت خرید مردم ما نشود مشکلات به قوت خود باقی خواهند ماند.

 

وی، افزود: لغو تحریم‌ها در صورت توافق و عملیاتی شدن فقط 17 درصد مشکلات را بر طرف خواهد کرد.

 

منبع: پایگاه خبری چرام

انتهای پیام/م/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک