آخرین اخبار

13. مرداد 1394 - 12:25   |   کد مطلب: 2839
17 مرداد که از راه می رسد زمزمه تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه از سوی برخی دستگاه های اجرایی و نهادهای متولی شنیده می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  كهگيلويه، نقش خبرنگار و اصحاب رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی برهیچکس پوشیده نیست و امروزه کارشناسان حوزه ارتباطات نیز از نقش و جایگاه خبرنگار در معادلات مختلف به عنوان شاخصی تعیین کننده یاد می کنند.

 

خبرنگار با نگاه دقیق و موشکافانه می کوشد تا حقایق موضوعات گوناگون را از بطن جامعه کشف کرده و با بهره گیری از تکنیک ها و اصول خبری آن را با صحت، دقت و سرعت به مخاطبان عرضه کند.

 

 

 مشکلات متعدد معیشتی و رفاهی و ده ها دغدغه دیگر که هرکدام می تواند یک زندگی را با چالش مواجه کند نیز نمی تواند خبرنگار متعهد و عاشق کار را خسته و از هدف اصلی که همان اطلاع رسانی و آ گاهی بخشی به جامعه است را بازدارد.

 

17 مرداد روز خبرنگار کم کم از راه می رسد، یادش به خیر پارسال حوالی همین روزها حرف و حدیث های زیادی برای تجلیل از مقام خبرنگار در محافل و نشست های مختلف به گوش می رسید و هرکس برای خود تصوراتی از چگونگی تجلیل و گرامیداشت این روز در کهگیلویه و بویراحمد در سر می پروراند.

در سال های اخیر17 مرداد رنگ و بوی دیگری داشت ، از اداره کل فرهنگ و ارشاد که کارت خبرنگاری دریافت می کردی تورا خبرنگار صدا می کردند و شاید در سال حتی یک خبر از تو در رسانه ها منتشر نمی شد اما در روز خبرنگار یکدفعه سر و کله ات پیدا می شد و خود را شایسته تجلیلی با شکوه می دانستی.

 

انگار امسال قوانین جدیدی متولد شده است تا تجلیل از خبرنگاران را ساماندهی کند وتعدادی از 170 خبرنگاری که در سالهای قبل از تجلیل دستگاه های اجرایی مختلف بهرمند می شدند را از قافله بازدارد.

 

به یادمی آورم  مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در همایش تجلیل از خبرنگاران استان در سال 92 گفت: مبالغی که در این برنامه به 170خبرنگار استان اهدا شده است رقمی معادل 17 میلیون تومان است.

 

باخودم گفتم کاش اگر قرار است از خبرنگارانی که شبانه روز در استان فعالیت می کنند تجلیل شایسته ای شود اینگونه با کارت هدیه ای نباشد بلکه این پول ها برای کاری که دردی از تمام خبرنگاران دوا می کند جمع آوری و هزینه شود.

 

 تقدیر از جایگاه و شان خبرنگار در روزی که به نام شهید محمود صارمی مزین شده اقدامی شایسته است اما در سالهای اخیر برخی بی توجهی ها نسبت به جایگاه خبرنگار موجی از نگرانی را در میان اصحاب قلم و رسانه استان بوجود آورد.

 

امسال براساس قوانینی که از سوی فرهنگ و ارشاد اتخاذ شده است تجلیل از خبرنگاران منوط به شرایطی مانند داشتن مجوز رسانه و معرفی خبرنگار به ارشاد اعلام شده است.

 

 وعده های سر خرمن مسئولان به خبرنگاران

 

17 مرداد که از راه می رسد خبرنگاران کمی عزیز می شوند و در نشست هایی که به منظور تجلیل از آنها برگزار می شود مسئولان مربوطه وعده های رنگارنگی مبنی بر توجه به قشر خبرنگار و رفع مشکلات زحمتکشان این عرصه می دهند.

 

در سال های اخیر نیز وعده هایی برای ساماندهی وضعیت معیشتی و رفاهی خبرنگاران پرتلاش کهگیلویه و بویراحمدی در رسانه های مختلف تیتر شد اما هیچکدام از این قول های مسئولان استان عملیاتی نشده است.

 

 

حال این سوال از مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی که همواره خود را حامی رسانه ها و خبرنگاران می دانند پرسیده می شود که کدام یک از وعده هایی که در روز خبرنگار سال گذشته به اصحاب رسانه داده شد جنبه عملیاتی به خود گرفت؟

 

شاید متحد نبودن اصحاب قلم و رسانه و پیگیری نکردن مطالبات به حق خود از مسئولان ملی و استانی از دلایل اصلی محقق نشدن این وعده های رنگارنگ که تنها در روز خبرنگار اعتبار دارد، باشد.

 

نداشتن صنف برای هویت بخشی به خبرنگاران, پرداخت نشدن بیمه, درآمد کم، عدم ارتقای شغلی، وضعیت معیشتی نامناسب، حمایت نشدن از سوی مسئولان، عدم برخورداری از مزایای مختلف و نداشتن مسکن از جمله دغدغه های اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد است که تنها در روز خبرنگار هرسال یادآوری و تا سال دیگر به فراموشی سپرده می شوند.

 
 

 قرار است روز خبرنگار و تجلیلی از اصحاب رسانه پیش از موعد یعنی فردا(14 مرداد) با حضور سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم و عضو هیات نظارت بر مطبوعات کشور، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان اجرایی از ساعت 9 صبح در تالار هنر اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي کهگیلویه و بویراحمد گرامی داشته شود.

 

 

این نکته اساسی که خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمدی نیز دغدغه هایی دارند که باید به انها توجه جدی شود نباید به ورطه فراموشی سپرده شود بلکه مسئولان ملی و استانی با عزم راسخ برای رفع مشکلات این قشر فرهیخته از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

 
امید می رود در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت مسئولان وعدهایی را که برای کمک به معیشت و رفع مشکلات خبرنگاران استان از تریبون ها اعلام می کنند را عملیاتی کرده تا از سوی اصحاب رسانه به عنوان یک اقدام ماندگار اطلاع رسانی و از خدمات آنها تقدیر شود
 
 
17 مرداد سالروز گرامیداشت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که در سال 77 در مزار شریف افغانستان، به همراه ۸ نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسیدند به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است.
 
 
انتهای پیام/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک