آخرین اخبار

11. مرداد 1394 - 17:54   |   کد مطلب: 2801
رئیس اداره ورزش و جوانان کهگیلویه گفت: به مناسبت روز خبرنگار تیم کوهنوردی این شهرستان قله کوه حوض دال دنا را فتح کرد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه،سید مسعود تقوی نژاد رئیس اداره ورزش و جوانان کهگیلویه گفت:9 نفر از کوهنوردان شهرستان کهگیلویه قله 4405 متری حوض دال دنا را فتح کردند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه گفت: این تیم کوهنوردی از مسیر چشمه میشی برای صعود به قله گذشتند و شب را در پناهگاه حوض دال سپری کردند.

وی در رابطه با وجه تسمیه حوض دال دنا عنوان کرد: دال نام پرنده‌ای است بومی ایران که یکی از زیستگاه‌های آن کوه‌های دنا در کهگیلویه و بویراحمد است و کمی پایین تر از قله منطقه‌ای وسیع و حوض مانند وجود دارد که گفته می‌شود در گذشته‌های دورتر دال‌ها در آن زندگی می‌کردند و نام حوض دال نیز از همین جا آمده است.

تقوی نژاد ابراز کرد: کوه دنا در شمال شرقی شهر سی‌سخت واقع گردیده است و شامل   28 قله بالای 4000 متر است که از جمله آنها می‌توان به حوض دال که معروف‌ترین قله دنا است و هچنین بیژن 2 ،بیژن 3 و قزل قلعه اشاره کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان کهگیلویه بابیان اینکه ورزش کوهنوردی نتها یک رشته ورزشی بلکه یک تفریح هیجان‌آور است،عنوان کرد: کوهنوردی می‌تواند به صورت راهپیمایی، کوه‌روی، کوهپیمایی و صعود به قلل مختلف و یا صخره‌نوردی انجام شود.

وی تصریح کرد: کوهنوردی علاوه بر سلامت جسمی و تقویت دستگاه‌های حیاتی بدن،نقش مهمی در سلامت روان افراد دارد.

تسنیم

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک