آخرین اخبار

11. مرداد 1394 - 9:35   |   کد مطلب: 2795
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های مرتبط برای راه‌اندازی پارک علم و فن‌آوری در این استان عزمی ندارند.

 به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، مجید محنایی عصر امروز در کارگروه گیاهان دارویی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور برخی از مسئولان کشوری و مدیران مرتبط با حوزه گیاهان دارویی برگزار شد با بیان این که به دنبال سفر دکتر ستاری معاون علمی رئیس‌جمهور به استان، موضوع گیاهان دارویی و کمک به رونق و توسعه این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: خوشبختانه مسئولان رده بالای کشوری در خصوص استفاده از این ظرفیت عزم بالایی دارند.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: استان ما در زمینه‌های مختلف از جمله نفت و آب در کشور موقعیت خوبی دارد به اندازه‌ای که 25 درصد نفت کشور از استان صادر می‌شود و یا این که 10 درصد آب‌های روان کشور از این استان است اما از این ظرفیت نمی‌توان چندان برای توسعه استان استفاده کرد چرا که نفت ملی است و آب‌ها نیز روان بوده و از استان خارج می‌شوند.

وی در این شرایط بهترین راه برای درآمدزایی را نگاه بهتر به حوزه‌هایی همانند گیاهان دارویی دانست و گفت: سرنوشت گیاهان دارویی در دستان خودمان است و می‌توانیم استفاده بهتری از آن داشته باشیم.

محنایی با اشاره به این که در درآمد سرانه با احتساب پول نفت در کشور اول هستیم اما وقتی همین نفت را از درآمد سرانه به دلیل ملی بودن خارج می‌کنیم، آخرین درآمد سرانه را در کشور داریم، تصریح کرد: باید بدانیم که در مسیر توسعه، استان‌های دیگر درجا نمی‌زنند و هر چه قدر ما حرکت کنیم آن‌ها نیز حرکت دارند پس باید برای توسعه اقتصادی از همه ظرفیت‌های خود از جمله گیاهان دارویی بهتر استفاده کنیم.

این معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ارائه گزارشی از وضعیت  استان در زمینه توانمندی‌های گیاهان دارویی افزود: 80 گونه گیاهی منحصر به فرد در استان داریم و به اندازه 30 درصد کل گیاهان دارویی اروپا در این استان گیاهان دارویی داریم.

وی گفت: با این همه ظرفیت، اما در بخش تحقیق و پژوهش هنوز ابزارهای لازم را نداریم به گونه‌ای که تنها استانی هستیم که پارک علم و فناوری نداریم و مرکز رشد به معنای تمام در استان وجود ندارد.

محنایی با انتقاد از دستگاه‌هایی که برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری و مراکز رشد در استان احساس نیاز نمی‌کنند و یا عزمی برای این کار ندارند، افزود: یا عزمی برای این کار در استان وجود ندارد و یا دستگاه‌ها توان ندارند چرا که هر چه در این مسیر جلو می‌رویم اما به یکباره در پیش روی خودمان با مشکلی مواجه می‌شویم.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای مثال دانشگاه یاسوج با امور آب استان تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد پارک علم و فناوری می‌نویسد و خودشان متن را هم نمی‌خوانند اما بعد از مدتی معلوم شده که در تفاهم‌نامه از هرگونه ساخت و ساز ممانعت شده است.

انتهای پیام/2571/ذ30

منبع: فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک