آخرین اخبار

27. تير 1394 - 16:28   |   کد مطلب: 2527
امام جمعه دهدشت، همدلی و همزبانی دولت و مردم را ضرورت امروز جامعه خواند و گفت: دولتی که متکی به مردم باشد موفق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه،حسینی در خطبه نخست نماز، عید فطر را به همه مسلمانان تبریک گفت و اظهار داشت: خداوند فرموده است هر جا منکر باشد و هر مجلسی که در آن کار حرام اتفاق افتد آن‌جا خانه شیطان است.

خطیب نماز عید فطر دهدشت تصریح کرد: اگر رحمت خداوند و توفیق یک ماه روزه‌داری نبود دچار عذاب الهی می‌شدیم.باید قدردان این ضیافت پر خیر و برکت باشیم.

حسینی با اعلام میزان فطریه 4500 تومانی به ازای هر نفر خاطرنشان کرد: زکات فطریه باید از مال حلال پرداخت شود به همین خاطر مبلغی به عنوان خمس در کنار زکات فطریه پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه انفاق در راه خدا و انجام عمل مستحبی باعث خیر و برکت در زندگی می‌شود افزود: زکات فطریه کمک به افراد مستمند و بی‌بضاعت است.

امام جمعه دهدشت در خطبه دوم با بیان این‌که هرکس واجبات را انجام دهد و از منکرات دوری کند سعادت دنیا و آخرت را در پیش دارد تصریح کرد: به هر میزانی که از گناه دوری و به سوی عمل نیک حرکت کند آبروداری خواهد شد.

حسینی با استناد به آیه‌ای از قرآن ترویج فحشا و فساد در جامعه را باعث نزول عذاب الهی و فاسد شدن جامعه خواند و گفت: کسی که با عمل خود سنت شیطانی رواج دهد مشمول این آیه است.

وی از پدیده بدحجابی که در مراسم عروسی رواج داده شده است به منکرات نام برد و افزود: باید مواظب باشیم سنتی ایجاد نکنیم که باعث ترویج منکر و فحشا شود.

حسینی با تاکید بر لزوم مقابله با ترویج منکرات در جامعه پوشش نامناسب و رقص مختلط در مراسم عروسی را زمینه‌ساز فساد و شیوع منکرات دانست و گفت: در حالی که نطفه فرزند باید در فضای معنوی و ملکوتی شکل گیرد رواج چنین منکراتی در عروسی‌ها باعث می‌شود خانواده از گناه شکل گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب، برق و گاز تاکید کرد و افزود: استفاده غیر مجاز از آب و برق خلاف شرع بوده و حرام است.

حسینی همدلی و همزبانی مردم و دولت را در شرایط فعلی ضروری خواند و با بیان این‌که هر جا دولت کم می‌آورد باید از مردم کمک بگیرد و کارها را به مردم بسپارد گفت: هر دولتی که اتکای آن به مردم باشد و به آنان اعتماد کند موفق خواهد شد.

وی با تقدیر از خدمات مبلغین در ماه رمضان از آنان به افسران جبهه اسلام نام برد و افزود: این افراد با تلاش شبانه‌روزی در برابر موج توطئه‌های دشمن ایستادگی و تلاش می‌کنند.

فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک