آخرین اخبار

23. تير 1394 - 11:44   |   کد مطلب: 2458
وقتی خبرآنلاین سخنان منتشر شده از رهبری در کیهان را تحریف شده می داند اما خود خبر کذب منتشر می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی كهگيلويه به نقل از صبح زاگرس، سایت خبرآنلاین در یک اقدام عجیب از تیتر یک روزنامه کیهان در بازتاب سخنان رهبری در جمع دانشجویان عصبانی شده و آن را تحریف خواند.

سایت خبر آنلاین در نقد تیتر روزنامه کیهان یک خبر با تیتر" تحریف سخنان رهبری  در کیهان + سند" بر روی خروجی سایت خود قرار داد و در ادامه نوشته است: این روزنامه در حالی به نقل از معظم له تیتر زده است «مبارزه با آمریکا تعطیلی ندارد آماده باشید»، که ایشان در سخنانشان فرموده بودند: « مبارزه با استکبار، تعطیلی بردار نیست».

 

 

هرچند رهبری فرمودند مبارزه با استکبار تعطیل بردار نیست اما در اولین جمله بعد از این موضوع اعلام کردند که آمریکا مصداق استکبار بوده و بر اساس اصول خبر نویسی ادغام دو جمله برای یک تیتر بلامانع بوده و این موضوع مصداق تحریف سخنان رهبری نبوده است.

حال زمانی این اتفاق جالب می شود که خبرآنلاین تقریبا همزمان با انتشار خبر فوق؛ خبر دیگری با تیتر" تایید مرگ نوعروس شهربابکی به دلیل مصرف قرص لاغری" را منتشر کرد که کذب مطلق بود.

 

 

خبرآنلاین خبر"تایید مرگ نوعروس شهربابکی به دلیل مصرف قرص لاغری" را از زبان مسئول روابط عمومی پزشکی قانونی استان کرمان در سایت خود منتشر کرد. اما پیگیری های خبرنگار بابک آنلاین و گفتگو با مسئول روابط عمومی پزشکی قانونی استان کرمان، حکایت از کذب بودن خبر فوق داشت که در یک اقدام خلاف اخلاق رسانه ای از سوی خبرگزاری خبرآنلاین منتشر شده بود.

 

حال باید از خبرآنلاین پرسید چگونه می شود یک سایت خبری که هنوز از اصول خبر نویسی اطلاعی ندارد؛ خود را در امر رسانه، حرفه ای می داند؟ چگونه سایتی که خود اخلاق رسانه ای را رعایت نکرده و به خود اجازه بازی کردن با آبروی خانواده ها را با انتشار خبر کذب می دهد؛ می تواند بر روی خبرهای دیگر رسانه ها اعلام نظر کند؟

 

منبع: بابک انلاین

انتهای پیام

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک