آخرین اخبار

8. تير 1394 - 9:51   |   کد مطلب: 2200
رئیس دادگستری شهرستان بهمئی شهید بهشتی را الگوی تمام عیار یک ملت دانست و گفت :همه مسئولان نظام باید چنین الگویی را سرلوحه زندگی خود داشته باشند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیرماه روز گذشته (یکشنبه) در مسجد امام حسین شهر لیکک برگزار شد.

 

رئیس دادگستری شهرستان بهمئی در این مراسم به تبیین ابعاد شخصیتی آیت الله شهید بهشتی پرداخت.

 

حجت الاسلام علی سعیدی گفت:شهید بهشتی یکی از آیات خداوند بود ؛ایشان هم آیت الله بود،هم شهید بود و هم بهشتی و یادآوری از نشانه های الهی از تاکیدات قرآن کریم است.

 

وی تصریح کرد:علمایی که عامل به دستورات الهی بوده و مبلغ دین هستند جزو کسانی محسوب می شوند که نگاه کردن به چهره آنها عبادت است و زیارتشان به خاطر اینکه ما را به یاد خدا می اندازد نوعی عبادت است.

 

سعیدی خاطرنشان کرد:شهید به معنای شاهد و شاخص است که فردای قیامت شهادت به رفتار ما می دهد و شاخصی است برای سنجش اعمال ما.

 

وی با بیان اینکه امام در وصف شخصیت شهید بهشتی ایشان را یک ملت خواند،گفت: این جمله بدین معناست که شهید بهشتی در تمام ارکان زندگی یک ملت الگوهاری رفتاری و کرداری شاخصی داشت.

 

سعیدی افزود: مهم ترین ویژگی شهید بهشتی ایمان راسخ به خداوند متعال بود که در این زمینه اعتقادشان در حد اعلای یک انسان بود و در تمام مراحل زندگی در این مسیر گام بر میداشت.

 

این مسئول با بیان اینکه شهید بهشتی علاوه بر ایمان علم و تخصص های لازم را نیز با هم داشت، گفت:ایشان به علم دین و علوم روز از جمله تسلط بر چندین زبان زنده دنیا مسلط بود و فیلسوف،فقیه،عالم،سیاستمدار و متکلمی کم نظیر بود و در تمام مراحل زندگی مسیرش الهی بود.

 

رئیس دادگستری شهرستان بهمئی در پایان سخنان خود گفت:  شهید بهشتی در کمال مظلومیت به کسی ظلم نمی کرد و حتی اجازه نمی داد حقی از مخالفانش به ناحق پایمال شود که باید چنین رفتاری الگوی تمامی مسئولان نظام به خصوص مسئولان شهرستان بهمئی باشد.

 

 منبع:آوای ماغر

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک