آخرین اخبار

7. تير 1394 - 14:50   |   کد مطلب: 2192
با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان كهگيلويه
نشست برنامه‌ريزي فعاليت‌هاي فرهنگي در ماه مبارك رمضان در ديشموك برگزار شد /تصاوير
امام جمعه ديشموك گفت: هدف از اعزام مبلغان روحاني به منطقه ديشموك تقويت بنيه‌هاي اعتقادي و راهنمايي جوانان و نوجوانان اين منطقه به سمت سوي مساجد و حسينيه‌ها است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، عصر امروز و با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان كهگيلويه نشست برنامه‌ريزي فعاليت‌هاي فرهنگي در ماه رمضان با حضور مبلغان روحاني در دفتر امام جمعه ديشموك برگزار شد

 

امام جمعه ديشموك گفت: هدف از اعزام مبلغان روحاني به منطقه ديشموك تقويت بنيه‌هاي اعتقادي و راهنمايي جوانان و نوجوانان اين منطقه به سمت سوي مساجد و حسينيه‌ها است.

 

وي در ادامه گفت: به مناسبت ماه مبارك رمضان هر ساله تعدادي روحاني مبلغ به منطقه ديشموك اعزام مي‌شدند كه امسال تعداد ناچيزي به اين شهر سفر كرده‌اند، با توجه به اين‌كه مبلغان گروه جهادي هستند و با كم كاستي‌ها عادت دارند اما همكاري و همياري مسئولان شهر ديشموك را در جذب كردن روحاني مبلغ به اين شهر مي‌طلبد.

 

حجت‌الاسلام محمودي‌اصل افزود: با توجه به اين‌كه تعداد محدودي روحاني مبلغ به شهر ديشموك آمده‌اند اين نشست جهت برنامه‌ريزي و همچنين ارائه فرهنگ و اظهار نظر در خصوص برگزار ي كلاسهاي فرهنگي در سطح شهر توسط روحانيون ايجاد شد.

 

وي خاطرنشان كرد: كشور ما ايران با توجه به اين كه در جنگ با دشمن هستيم  بايد سعي و تلاش كنيم كه جوانان ما به بيراهه نروند؛ چون ما با جنگ نرم با دشمن به مقابله هستيم و اين جنگ از لحاظ امنيتي، اقتصادي، سياسي و فرهنگي از طريق جنگ نرم و شبيخون فرهنگي است هجمه‌هايي عليه ما اعمال مي‌شود كه ما بايد مواظب باشيم.

 

وي در ادامه تصريح كرد: يكي از وسايل جنگ نرم همين ماهواره‌هايي است كه در خانه‌هاي بعضي از مردم وجود دارند و ديگري فضاهاي مجازي كه در مسير راه‌هاي غير مجاز از ان استفاده مي‌شود و باعث گمراهي جوانان و نوجوانان ما مي‌شود و دشمن مي‌خواهد از طريق جنگ نرم به اهداف شومشان برسند.

 

رئيس شوراي فرهنگ عمومي بيان كرد: لذا متوليان فرهنگ، روحانيون و فرهنگيان اداره اموزش و پرورش و نهادهاي فرهنگي بايد در جلوگيري از اين جنگ نرم اقدام به تشكيل كلاس‌هاي فرهنگي، تربيتي را در دستور كار خود قرار دهند و همه فعاليت خود را در اين زمينه به كار گيرند.

 

خطيب نماز جمعه شهر ديشموك با بيان اين‌كه فلكه ورودي شهر ديشموك جهت تبليغ روحانيون فلكه نادري است و از نظر آب هوا داراي آب و هواي مساعد و خوبي است عنوان كرد: روحانيون مبلغ بايد سعي در جهت جلوگيري از روزه‌خواري با بكارگيري برنامه‌هايي متنوعي اقدام كنند.

 

وي متذكر شد: برگزاري كلاس‌ها براي پسرها و دختران جداگانه، برگزاري حلقه‌هاي پاركي، برگزاري محفل انس با قرآن در مساجد، برگزاري سخنراني و موعظه در ادارات و نهادها تا پايان ماه مبارك رمضان، برگزار ي جزء خواني قرآن در سه مسجد شهر ديشموك، برگزاري كلاس‌هاي تفسير قرآن، برگزاري دعاي كميل در فلكه ورودي، برگزاري محافل خانوادگي در پاسخگويي به شبهات و سئوالات احكام خانواده‌ها و برگزاري نماز جماعت مساجد در شهر و روستاها در راس برنامه‌هاي روحانيون اعزامي خواهد بود.

 

وي تاكيد كرد: يكي از مهمترين و موثرترين راه ملامت وآشتي با خداوند مناجات با خداوند است كه سبب طولاني شدن عمر انسان خواهد شد.

انتهاي پيام: و/آ

 

 

گزارش و عكس: آهنگ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک