آخرین اخبار

6. تير 1394 - 12:51   |   کد مطلب: 2173
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: انشعابات غیرمجاز و مصرف بی رویه آب را دو عامل کمبود آب در این استان عنوان کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، سید علی لدنی نژاد در دیدار با امام جمعه شهر یاسوج افزود: سرقت آب به عنوان یک پدیده نامیمون عامل دیگری در هدر رفت این کالای با ارزش است که می طلبد نهادهای فرهنگی و امامان جمعه در راستای آگاهی سازی مردم دراین زمینه هرچه بیشتر ورود پیدا کنند.

وی بیان کرد: آب شرب با هزینه بالایی تولید می شود اما برخی افراد با بی مبالاتی اقدام به سرقت و انشعابات غیرمجاز و هدر دادن آن می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این مسأله باعث بروز خسارت های متعدد اجتماعی و مالی به بخش آب در این استان شده است.

لدنی نژاد با بیان اینکه هم اکنون ۶ شهر استان کهگیلویه و بویراحمد با تنش آبی مواجهند، تصریح کرد: پیشگیری از بحران آب مستلزم عزم همگانی در مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت این کالای با ارزش است.

وی ادامه داد: در شرایط خاص کنونی و با فرارسیدن فصل گرما مصرف آب شرب به صورت فزاینده ای افزایش می یابد که می طلبد شهروندان با حساسیت بیشتری از هدر دادن آب جلوگیری کنند.

همچنین آیت الله سید علی اصغر حسینی، امام جمعه یاسوج گفت: با توجه به شرایط بحرانی که در زمینه آب وجود دارد مردم حساسیت بیشتری نسبت به مصرف بهینه آب داشته باشند.

وی افزود: کمبود آب و هدر رفت آن بسیار نگران کننده است و عدم مصرف بهینه و انشعابات غیر مجاز آب باعث تضییع حقوق شهروندان قانونمند می شود.

آیت الله حسینی اضافه کرد: انشعابات غیر مجاز و سرقت آب گناهی نابخشودنی است و برای جلوگیری از این پدیده زشت باید همه دستگاه های فرهنگی و مذهبی وارد عمل شوند. همه نهادهای فرهنگی و آموزشی و روحانیون باید در زمینه ترویج مصرف بهینه آب تلاش کنند.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک