آخرین اخبار

5. تير 1394 - 15:16   |   کد مطلب: 2156
امام جمعه ديشموك گفت: در مذاكرات هسته‌اي بين ايران و 1+5 بر سر پنج الي هفت موضوع اختلاف عميق وجود دارد و اگر مذاكرات طولاني شده به خاطر زياده‌خواهي آمريكا است.
امام جمعه ديشموك

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، حجت‌الاسلام سيد هدايت محمودي‌اصل امام جمعه ديشموك در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اظهار كرد: در مذاكرات هسته‌اي بين ايران و 1+5 بر سر پنج الي هفت موضوع اختلاف عميق وجود دارد و اگر مذاكرات طولاني شده به خاطر زياده‌خواهي آمريكا است.

 

وي با بيان اينكه، مذاكرات هسته‌اي در دوران حساس خود به سر مي‌برد،  تصريح كرد: ببينيم آيا تا دهم تيرماه توافقي صورت مي‌گيرد و يا احتمالاً باز هم تمديد مي‌شود.

 

خطيب نماز جمعه ديشموك تصريح كرد: آمريكا به  پيشنهاد  خودش درخواست مذاكره را به ايران داده است و خودشان اصرار داشتند بر اين امر ولي مي‌بينيد كه گستاخانه به صورت مداوم مي‌گويند كه اين تحريم‌ها بوده كه ايران را پاي ميز مذاكرات كشانده است.

 

وي بيان كرد: رهبري ضمن اعلام حمايت از تيم مذاكره كننده هسته‌اي كشور ايران اظهار كرد: اولاً محدوديت 12 ساله و يا هرچندساله اي كه آنها مي‌گويند و اينكه در طول اين مدت فعاليت‌هاي هسته‌اي ما راكد باشد را قبول نداريم و فعاليت هسته‌اي ما در اين مدت بايد ادامه داشته باشد.

 

وي گفت: لحظه‌ توافق بايد همه تحريم‌ها يكجا برداشته شود و واگذاري اقدامات و تصميم‌گيري به آژانس را در اين رابطه، با آن مخالف هستيم چرا كه آژانس عادل نيست و مورد اعتماد ما هم نخواهد بود.

 

وي با اشاره به بخش ديگر بيانات رهبري در ديدار با مسئولان نظام كه فرمودند: تكرار مي‌كنم بازرسي از مراكز نظامي و بازجويي از دانشمندان هسته‌اي‌مان از سوي دشمنان كشور را هم به آنها به هيچ وجع نمي‌دهيم و اين هم جزء خطوط قرمز كشور ما در مذاكرات هسته‌اي با 1+5  است كه بايد رعايت شود.

 

امام جمعه ديشموك اضافه كرد: هرآنچه رهبري در جلسات عمومي به مسئولان عرض مي‌كند در جلسات خصوص هم به مسئولان و رئيس جمهور بيان مي‌كند و اينكه برخي از مطبوعات نوشتند به دليل مخالفت‌هاي رهبري تيم هسته‌اي از پاره‌اي ‌از مسائل عقب‌نشيني مي‌كند و كوتاه مي‌آيد بنا به دستور رهبري است، درست نيسست.

 

امام جمعه ديشموك گفت: رهبري فرمود كه حرف من يكي است و بنده با انتقاد مخالف نيستم، البته انتقادي كه سازنده باشد.

 

خطيب نماز جمعه ديشموك بيان كرد: اينكه بگوييم اگر توافقي صورت بگيرد همه مشكلات كشور ما حل مي‌شود و يا اگر توافق نشود، ما بيچاره خواهيم شد، اشتباه محض است. چرا كه كشور ما كشوري ثروتمند است، در برابر مشكلات قادر به مقاومت است و اين را در تمام  برهه‌هاي تاريخ بعد از انقلاب به خوبي نشان داده است.

 

وي متذكر شد: تيم مذاكره كننده هسته‌اي ما بايد اين را به دشمنان ما بگويند كه كه اگر توافقي صورت نگيرد ما قادر هستيم مشكلات كشور خود را با تكيه بر توان و قدرت خويش حل نماييم، اين دولت آمريكا است كه به توافق در اين مذاكرات نياز شديد دارد و هدف اصلي آمريكا نابود كردن صنعت هسته‌اي ايران است.

 

وي در ادامه به مشكل قطعي آب چند روز گذشته در ديشموك اشاره كرد و گفت: معضل آبي چند روز اخير مردم ديشموك را با مشكلات عديده‌اي مواجع كرد كه الحمدالله با تلاش مسئولان حل شد.

 

وي همچنين گفت: مسئولان آب و فاضلاب شهري شهرستان كهگيلويه به دليل مشكل قطعي چند روزه آب در ديشموك از ما خواستند كه از طريق اين تريبون از مردم عذرخواهي شود.

 

وي خاطرنشان كرد: البته مسئولان با دقت بيشتر و پيگيري‌هاي مدبرانه تلاش كنند تا اين چنين مشكلاتي كمتر پيش بيايد.

 

 

وي  با بيان اينكه بيكاري تهديدي براي بچه‌ها و به ويژه جوانان است  از خانواده‌ها خواست تا فرزندان خود را به شركت در كلاسهاي تابستانه اوقات فراغت تشويق كنند و با آموزش و پرورش تعامل بيشتري داشته باشند.

 

محمودي اصل در پايان متذكر شد: در شب‌ها و نيمه‌شب بعضي مواقع كساني هستند كه براي شهروندان ايجاد مزاحمت مي‌كنند و از والدين انتظار مي‌رود در آمد و رفت فرزندان خود بيشتر دقت كنند و آنها را تربيت كنند كه اسباب نگراني ديگران نشوند.

انتهاي پيام: و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک