آخرین اخبار

4. تير 1394 - 15:58   |   کد مطلب: 2146
امام جمعه ديشموك گفت:لحظه نياز به تعبير من همين زمان است كه در اين موقعيت لازم بود شوك جديدي به جامعه زده شود تا عده‌اي كه داشتند راه را اشتباه مي‌رفتند به خود تكاني و تغيير و تحول فكري بدهند.

حجت‌الاسلام سيد هدايت محمودي اصل امام جمعه ديشموك در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، اظهار كرد:لحظه نياز به تعبير من همين زمان است كه در اين موقعيت لازم بود شوك جديدي به جامعه زده شود تا عده‌اي كه داشتند راه را اشتباه مي‌رفتند به خود تكاني و تغيير و تحول فكري بدهند.

 

صراط مستقيم يك راه بيشتر نيست ولي عده‌اي به دنبال انتخاب راه ديگر هستند

خطيب نماز جمعه ديشموك افزود: اين روزها وقتي قرآن را مطالعه مي‌كنيم يك پيام كلي كه از مفاهيم آن به دست مي‎آيد بحث غفلت انسان و قدر نشناسي انسان است اين كه صراط مستقيم يك راه بيشتر نيست اما عده‌اي دنبال انتخاب راه‌هاي ديگر هستند.

 

انسان گاهي وقت‌ها در سايه غفلت آرمان‌هاي خودش را از ياد مي‌برد

وي بيان كرد: برخي راه باطل و برخي حتي سبك‌مغز هستند به تعبير قرآن و مي‌خواهند بين صراط باطل و صراط حق يك راه سومي انتخاب كنند، انسان در زندگي ممكن است دچار غفلت شود و گاهي وقت‌ها در سايه همين غفلت ممكن است آرمان‌هاي خودش را از ياد ببرد.

 

در زمان محاصره پيامبر اكرم(ص) مشكلات اقتصادي فراوان بود

امام جمعه ديشموك گفت: در زمان محاصره اقتصادي حضرت رسول الله(ص) و افراد تازه مسلمان در صدر اسلام، عرصه بسيار بر پيامبر و يارانش سخت شده بود،  به نحوي كه ما داريم در قرآن در 24 ساعت شخص جيره‌اش فقط يك دانه خرما و يا گاهي وقت‌ها نصف دانه‌اي خرما بود.

 

وي خاطر نشان كرد: با اين شرايط سخت در يك دره،  شبه ابي‌طالب با توجه به شرايط محيطي آن‌جا و هواي گرم 60درجه، آفتاب سوزان و شايد بعضي جاها بدون سايبان، اما پيغمبر كوتاه نمي‌آمد و يارانش را شارژ فكري مي‌كرد و به لحاظ اعتقادي آنها را ساخته بود.

 

وي تصريح كرد: افرادي كه ساخته بوده، هدف را شناخته‌اند و تا پاي جان هم ايستادند كه در آخر هم همين تعداد اندك بر لشكر عظيم كفر پيروز شدند.

 

شهداي غواص هم در دوران انقلاب به خاطر آرمان‌هايشان ايستاده و جنگيدند

وي در ادامه گفت: در دوران انقلاب ما هم وضعيت همين شكل است، ما آرمانهايي داشتيم كه شهداي اين كشور از جمله شهداي غواص به خاطر آنها جنگيدند و به هيچ عنوان تسليم نشدند.

 

خطيب نماز جمعه ديشموك تشريح كرد: شهدايي كه قاعدتاً قبل از شهادت اسير شده بودند تا شايد بتواند جان خودشان را نجات بدهند، به آغوش خانواده‌هايشان برگردند و مثل خيلي‌ها سرمايه‌اي را داشته باشند و زندگي دنيايي رقم بزنند ولي هدف شناخته شده‌اي داشتند و كوتاه نمي‌امدند.

 

عده‌اي به دنبال بزرگ جلوه دادن مشكلات هستند

وي اضافه كرد: در برخي برهه‌ها ممكن است تفكري در جامعه رواج پيدا كند كه كمبود منابع زندگي و به ويژه مبحث اقتصادي را خيلي پررنگ جلوه مي‌دهد و جوري وانمود مي‌كنند كه اگر اين نباشد ديگر هيچ چيزي نيست، چون وضعيت اينجور است و مي‌گويندما بايد به فكر نجات خودمان باشيم.

 

وي تاكيد كرد: غافل از اينكه ما اكنون در شرايطي قرار داريم كه همان زمان جنگ هم بوديم و همان زمان تحريم وجود داشت، الان هم تحريم هستيم و بيش از 36 سال است كه در تحريم به سر مي‌بريم.

 

وي بيان كرد: همان زمان هم شهداي ما به لحاظ تجهيزات نظامي در مضيقه به سر مي‌بردند، دستشان خالي بود اما پاي آرمانهاي اين نظان ايستادند و به پيروزي هم رسيدند.

 

امروز عده‌اي مشكلات اقتصادي را  بزرگ  شمرده و آيه ياس مي‌خوانند

خطيب نماز جمعه ديشموك بيان داشت: البته درد سختي است و بسياري از مردم ما به ويژه طبقه فقير جامعه را تحت فشار قرار داد، مشكلاتي را به وجود آورد، تنگناهايي هست و وقتي از برخي وضعيت معيشتي مردم مشكلاتي را مي‌شنويم، قلب انسان به درد مي‌آيد.

 

وي اضافه كرد: خود نظام نهادهايي از جمله بهزيستي، كميته امداد و ديگر نهادهايي به وجود آورد كه قشرهاي محروم جامعه را حمايت كنند، چه بسا فقر مقوله‌ايست كه هميشه بوده و است.

 

تنها حكومت ولي عصر (عج) است كه در آن فقر وجود ندارد

وي تصريح كرد:در حكومت‌ پيامبر و همچنين حكومت 5 ساله حضرت علي (ع) كه به حكومت عدل علي استوار بود كه حكومت‌هاي اسلامي داشتند و در نظام جمهوري اسلامي ايران، عليرغم اين كه كشور ما كشور ثرتمندي است ولي در همه اينها  فقر فراوان بوده و است و تنها در يك دولت و آن هم دولت ولي عصر (عج) كه فقر وجود ندارد.  

 

امروز عده‌اي به دليل مشكلات اقتصادي حاضر شدند خيلي جاها عقب نشيني كنند

وي اظهار كرد: اما امروزه عده‌اي پديده اقتصادي را خيلي پررنگ كردند و حتي براي حل شدن معضلات اقتصادي كه خيال مي‌كنند حل مي‌شود، حاضر شدند خيلي جاها عقب‌نشيني بكنند.

 

مبارزه با  استكبار و مرگ بر آمريكا يكي از آرمانهاي امام راحل بود و تا هميشه باقي خواهد ماند

امام جمعه ديشموك گفت:يكي از آرمانهاي امام (ره) تا روزي كه مستكبران برقرار هستند، مبارزه با استكبار بود، اما مي‌بينيد كه تلاش شد شعار مرگ بر مريكا در كشور ما حذف شود.

 

عده‌اي به جاي اينكه دشمن را تحقير كنند او را كدخداي عالم ناميدند

وي متذكر شد:عليرغم اينكه دشمن را تحقير كنيم، از سوي عده‌اي او كدخداي عالم ناميده شد، عوض اينكه وضعيت خودمان را نرمال نشان دهيم، دم از خالي بودن صندوق زده شد و زمينه سوء استفاده و اعمال تحريم‌هاي زيادتر را براي دشمن فراهم كرديم و همين امر باعث شد كه كمي با مشكل مواجع شويم و شايد كساني كه دارند از اين طريقه بر ما فشار مي‌آورند قصدشان اين باشد كه بتوانند افكار خود را بر ما تحميل كنند و در مذاكرات جوري كه دلشان مي‌خواهد به نتيجه برسند.

 

 

شهداي غواص درست در لحظه نياز آمدند

وي خاطرشان كرد: لحظه نياز به تعبير من همين زمان است كه در اين موقعيت لازم بود شوك جديدي به جامعه زده شود تا عده‌اي كه داشتند راه را اشتباه مي‌رفتند به خود تكاني و تغيير و تحول فكري بدهند.

 

 وي بيان كرد: همين جا بود كه شهدا آمدند تا بگويند ما رفتيم، سختي‌هاي زيادي را كشيديم ولي پاي آرمانها و ارزشهاي خود محكم ايستاديم تا به مقام شهادت نائل شديم.

 

تنها راه برون رفت از مشكلات اقتصادي ، تحقق اقتصاد مقاومتي مي‌باشد

محمودي‌اصل خاطر نشان كرد: لازم عرض كنم همانطور كه مقام معظم رهبري (مدظله) فرمودند، راه برون رفت ا زمشكلات اقتصادي تحقق اقتصاد مقاومتي به شكل صحيح در كشور ما است و هيچ چيزي غير از اقتصاد مقاومتي معضلات اقتصادي ما را حل نمي‌كند، پس به جاي پذيرفتن خواسته‌هاي نابجاي دشمنان، تلاش كنيم تا در راستاي فرموده رهبري برنامه‌هاي درست و دقيقي را اجرا كنيم تا انشاءالله كشور ما به موفقيت‌هايي كه حقش است، برسد.

 

انتهاي پيام: و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک