آخرین اخبار

3. تير 1394 - 13:53   |   کد مطلب: 2129
معاون سیاسی - امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با سالروز شهادت امام علی (ع) بزرگداشت شهدای محراب انقلاب اسلامی در یاسوج؛ مرکز استان برگزار می شود.

 به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، فتاح محمدی روز چهارشنبه در نشست ستاد بزرگداشت شهدای محراب افزود: در این مراسم، سینه زنی و سخنرانی و با حضور مردم، اصناف و دیگر اقشار جامعه برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: بیست و یکم ماه رمضان؛ سالروز شهادت امام علی (ع) دسته های سینه زنی در میدان شهدای نیروی انتظامی و در مسجد صاحب الزمان (ع) این شهر به عزاداری خواهند پرداخت.

محمدی خواستار حضور پررنگ تر اصناف و بازاریان شهر یاسوج برای برگزاری آیین های مذهبی در بازار شهر شد.

وی اظهار کرد: بازاریان به عنوان یکی از قشرهای مهم و مذهبی استان می توانند به صورت شایسته تری در بزرگداشت ایام مذهبی مشارکت داشته باشند.

شهید سیداسدالله مدنی تبریزی، سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی، سیدعبدالحسین دستغیب، محمد صدوقی و اشرفی اصفهانی شهدای محراب انقلاب اسلامی هستند.

در فرهنگ اسلامی، امام علی (ع) نخستین شهید محراب است که در سال چهلم هجری توسط یکی از خوارج به نام ابن ملجم مرادی در مسجد کوفه در شب نوزدهم ماه رمضان هنگام اقامه نماز صبح ضربت خورد و در شب بیست و یکم ماه رمضان شهید شد.

شهید سیداسدالله مدنی تبریزی بعداز ظهر روز جمعه، بیستم شهریور سال ۱۳۶۰ ش پس از آنکه خطبه های نماز جمعه به پایان رسید در سن ۶۷ سالگی توسط منافقان به شهادت رسید.

آیت الله محمد علی قاضی طباطبایی در شامگاه عید قربان و پس از اقامه آخرین نماز مغرب و عشا در مسجد شعبان، در تاریخ دهم آبان 1358به شهادت رسید.

آیت الله عبدالحسین دستغیب در روز بیستم آذر ماه سال ۱۳۶۰ هنگام رفتن به نماز جمعه به شهادت رسید.

آیت الله محمد صدوقی در دهم ماه مبارک رمضان مطابق با یازدهم تیرماه ۱۳۶۱ پس از ادای نماز جمعه به دست منافقان به شهادت رسید.

آیت الله عطاء الله اشرفی اصفهانی در سال ۱۳۶۰ روز ۲۲ ماه مبارک رمضان در حال رفتن به مسجد برای اقامه نماز ظهر توسط منافقان به شهادت رسید.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک