آخرین اخبار

27. خرداد 1394 - 8:14   |   کد مطلب: 1956
دکترای تخصصی مبارزه با مواد مخدر گفت:در راس تمامی تاکتیک های جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران ترویج آسیب های اجتماعی است که در صورت موفقیت دشمن در این عرصه و تغییر اندیشه و باور مردم نیازی به جنگ نظامی علیه ما ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی كهگيلويه، جشن بزرگ و جنگ شادی با موضوع مبارزه با آسیب های اجتماعی با حضور دکترای تخصصی مبارزه با مواد مخدر و یک شخصیت طنز کشوری درشهرستان بهمئی برگزار شد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این جشن گفت: در سرلوحه جنگ نرم دشمن اندیشه کده های جهانی 243 موسسه واندیشه کده که هر کدام با به خدمت گیری بیش از 500 غول بزرگ علمی در واقع دارند به دنیا خیانت می کنند.

 

شیرعلی خرامین افزود: دشمنان ما به این نتیجه رسیدند که ایران را نمی توان با جنگ سخت ،زور و خشونت از پای در آورد بلکه تنها را ه مقابله باایران جنگ نرم است. البته این تجربه را در 8 سال دفاع مقدس با حضور 43 کشور علیه ایران تجربه کردند.

 

وی گفت:در صورتی که اندیشه و باور مردم را تغییر دهیم نیاز به جنگ و حضور فیزیکی دشمن در کشور وجود ندارد.

 

این دکترای تخصصی مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد:در راس تمامی تاکتیک های جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران ترویج آسیب های اجتماعی است که در صورت موفقیت دشمن در این عرصه و تغییر اندیشه و باور مردم و جنگ نظامی معنا ندارد.

 

خرامین  گفت:در صورت ترویج آسیب های اجتماعی دفاع از کشور و غیرت و مردانگی معنا ندارد . در راس ترویج آسیبهای اجتماعی ترویج فساد و فحشا و اعتیاد به مواد مخدر و الکل جای دارد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  با بیان اینکه روزانه بین 35 تا 40 میلیارد تومان توسط جوانانی که باید به فناوری نانو و هسته ای دست یابند در کوچه و پس کوچه های کشور ما دود می شود،گفت: با این مبلغ پول روزانه به طور میانگین می توان 200 خانوار را صاحب خانه کرد و یا 3 بیمارستان ساخت.

 

وی به تعریفی از اعتیاد و معتاد پرداخت و گفت:اعتیاد باعث ایجاد استقامت در برابر درمان ، وابستگی فرد به مواد شده و در نهایت به یک اجبار روانی تبدیل می شود.

 

خرامین افزود:خانواده ها باید از انواع مواد مخدر و آثار مخرب آنها آگاه شوند به طور مثال ماده مخدر شیشه باعث ایجاد حس توهم و هذیان،ایجاد حس توهم مالشی که فرد احساس می کند زیر پوستش مورچه و حشرات حرکت می کند و مرتب خود را می خارد،می شود.

 

وی گفت:باورهای غلطی در جامعه وجود دارد که افراد را به سمت مصرف مواد مخدر می کشاند ,یکی این که مصرف مواد مخدر باعث از بین رفتن استرس در فرد می شود و اینکه من با دیگری فرق دارم و معتاد نمی شود.

 

خرامین چنین باورهای غلطی را با یک مثال توضیح داد که رفتن به سمت مواد مخدر مانند دستبرد به یک طلافروشی است که فرد تنها در لحظه دستبرد احساس خوبی دارد اما پشت آن دنیایی پر از مصیبت در انتظار اوست.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد:برای افرادی که احساس می کنند با مصرف تفننی معتاد نمی شوند گفت : چه اراده های سرسختی که در مقابل مصرف مواد مخدر به زانو در آمدند که ما در تمامی اقشار جامعه از پزشک،مهندس،روانشناس داروساز  و تمامی مشاغل معتاد داریم.

 

وی گفت:ثابت شده است که بیش از 85درصد از وابستگی به مواد مخدر قابل درمان است به شرطی که خانواده ها به خوبی همکاری کنند.

 

این کارشناس و متخصص مبارزه با مواد مخدر افزود: مهم ترین نقش در درمان معتاد نوع واکنشی است که خانواده ها در برخورد با خبر اعتیاد فرزندان دارند که می تواند بسیار سرنوشت ساز باشد؛اگر خانواده ها برخورد فیزیکی  داشته یا فرد معتاد را طرد کنند دیگر راهی برای بازگشت معتاد وجود ندارد.

 

 

وی گفت:در چنین شرایطی خانواده باید بهترین تصمیم را بگیرند و با پذیرش اعتیاد فرد معتاد وی را برای درمان آماده کنند.

 

 

خرامین در پایان به مراقبت های بعد از درمان نیز اشاره کرد و گفت: باید به فرد پاک شده کمک کنیم تا بتواند به جمع دوستان و خانواده برگردد زیرا اگر دوستان و خانواده او را نپذیرند احتمال اعتیاد دوباره فرد وجود دارد.

 

 منبع:آوای ماغر

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک