آخرین اخبار

17. خرداد 1394 - 10:21   |   کد مطلب: 1782
رعایت نکردن عفاف و حجاب و رقاصی مختلط در جشنواره های بومی و محلی استان کهگیلویه و بویراحمد موضوعی است که همواره از سوی مردم و مسئولان به عنوان یک دغدغه از آن یاد می شود اما به نظر می رسد برخی با ارایه تحلیل های نادرست و سوء استفاده از عواطف پاک خانواده های شهدا به نوعی قصد دارند ازحساسیت این موضوع در اذهان عمومی بکاهند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، در آموزه های دینی بر رعایت عفاف و حجاب و مختلط نبودن زنان و مردان نامحرم برای جلوگیری از گناه است تاکید شده است که باید در تمام زمینه ها این موضوع مهم مدنظر قرار گیرد و درصورت مشاهده مواردی در این زمینه نهی از منکر شود.
 
 
در ماه های اخیر برگزاری برخی جشنواره های بومی و محلی که اشاعه دهنده فرهنگ غنی و رسم و رسوم زیبای استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود با رقاصی زنان و مردان نامحرم و سوار شدن زنان بر اسب و بی حجابی برخی بانوان همراه بود که این موضوع واکنش هایی را از سوی مردم و ائمه جمعه استان درپی داشت.
 
 

هرچند برگزاری جشنواره های بومی و محلی در سطح استان دارای محاسن فراوانی است اما برخی اقدامات نسنجیده نظیر رقاصی مختلط زنان و مردان ، بی حجابی و سوار شدن زن بر اسب این تصور را در ذهن ها متبادر می کند که گذشته مردمان این سرزمین نیز اینگونه بوده است در حالی که زنان و دختران قوم بااصالت لر همواره از پوششی مناسب برخوردار بوده و به دلیل حجب و حیای مثال زدنی، خود را از نگاه نامحرمان حفظ می کردند.

 

 در سالهای اخیر نیز که دشمن در عرصه فرهنگی تهاجم گسترده ای را از طریق وسایل ارتباط جمعی و ماهواره ها آغاز کرده است برخی تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار گرفته و به نوعی بی حجابی را در جامعه ترویج می دهند که این امر به دغدغه مردم، مسئولان و خانواده های شهدا و ایثارگران تبدیل شده است.

 

استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیم بیش از یکهزار و 800 شهید گلگون کفن به نظام و انقلاب از جمله استان هایی است که همواره در برابر تهاجم دشمنان ایستادگی کرده تا نامحرمی نتواند نگاهی چپ به ناموس فرزندان این آب و خاک بیندازد.

 
 
زنان و دختران این دیار همیشه قهرمان نیز دوشادش مردان در تمامی نبردها برای دفاع از ارزشها و آرمان های اسلام و انقلاب حضور داشتند و امروز با افتخار در جامعه اسلامی به فعالیت می پردازند و بی حجابی عده ای اندک نمی تواند خدشه ای به آنها وارد کند.

 

 برخی هم اینک سخنان دلسوزانه مردم و مسئولان استان در مورد رعایت حجاب را نادیده گرفته و با رجوع به برخی مسائل گذشته و سوء استفاده از عواطف پاک خانواده های شهدا قصد دارند این موضوع را تحت تاثیر قرارداده و از آن به نفع خود بهره برداری کنند.

 

در تحلیل های نادرستی که در برخی رسانه ها و سایت های خبری کهگیلویه و بویراحمد منتشر شده ابتدا به صحبت های ائمه جمعه استان به موضوع بی حجابی در برخی جشنواره های بومی و محلی اشاره شده و سپس با تعمیم دادن بی حجابی به تمامی بانوان سعی شده تا نوعی تقابل با ائمه جمعه را بوجود بیاورند.

 

حال روی سخن به کسانی است که باوجود مشاهده صحنه های بی حجابی در جشنواره های بومی و محلی علاوه بر اینکه نهی از منکر نمی کنند کسانی را نیز که وظیفه خود را به خوبی انجام داده را نیز مورد تاخت و تاز قرار می دهند و با ربط دادن موضوعات نامربوط مختلف به یکدیگر در جامعه جو روانی ایجاد می کنند.

 

 به نظر می رسد برای تحلیل یک موضوع ضمن در نظر گرفتن تمامی جوانب باید نقدی منصفانه و به دور از اغراض شخصی داشت تا بتواند در جامعه تاثیرگذار باشد نه اینکه با در هم آمیختن موضوعات گوناگون ذهن مخاطب را از موضوع اصلی دور و به موضوعات نامربوط کشاند.

 

انتهای پیام/200

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک