آخرین اخبار

16. خرداد 1394 - 12:51   |   کد مطلب: 1772
بانوی خیر کهگیلویه و بویراحمدی در اقدامی خیرخواهانه منزل مسکونی خود در روستای بن زرد شهرستان بویراحمد را وقف کتابخانه کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، گلزار رشنواد 59 ساله  دارای 4 فرزند دختر و یک پسر  که شوهرش را هم از دست داده است.

 

کمیته امداد منزلی برای او در روستای بن زرد می سازد،اما این بانوی خیر با همه دارائیش که این خانه باشد،آن را وقف کتابخانه می کند و خود و فرزندانش در اتاقی محقر زندگی می کنند.

 

وی در گفت و گو با خبرنگار ایل بانو با اشاره به هدفش از تبدیل کردن خانه به کتابخانه اظهار کرد:خانه ای را کمیته امداد برای من و بچه هایم ساخته بود که 100متر زیر بنای آن است.

 

وی ادامه داد:وقتی دیدم  بسیاری از بچه های روستا جایی برای درس خواندن ندارند،تصمیم گرفتم آن را تبدیل به کتابخانه کنم.

 

رشنواد تصریح کرد:در 22بهمن 93 با همکاری خانم قربانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تعدادی کتاب به روستا برای کتابخانه آورده شد که به کمک بچه های روستا کتابخانه را مرتب کردیم و تحویل دادیم.

 

وی با بیان این که اکثر جوانان روستای بن زرد تحصیلات بالایی دارند گفت:جوانان باید درس بخوانند تا از تحصیل و علم و دانشگاه عقب نمانند.

 

این بانوی خیر در انتها برای همه جوانان دعای عاقبت بخیری کرد و ابراز داشت:درس خواندن خوب است در زمان ما مدرسه درست و حسابی نبود،اما الان امکانات فراهم است تا جوانان پزشک و مهندس شوند.

روستای بن زرد در 50 کیلومتری شمال غرب یاسوج مرکز(استان کهگیلویه وبویر احمد)واقع شده است.

منبع:(ایل بانو)

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک